וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל: האינפלציה בשנה הקרובה - 1.8% בלבד

ואדים סבידרסקי

18.10.2011 / 12:06

האנליסטים בבנקים מסחריים וחברות ייעוץ כלכלי צפו אינפלציה בשיעור של 2.2% אך בנק ישראל פרסם תחזית אופטימית יותר. צפי זה יקל על ההחלטה לא להעלות הריבית

בנק ישראל צופה כי שיעור האינפלציה הצפוי ב-12 החודשים הבאים יהיה 1.8% בלבד. מדובר בתחזית אופטימית לעומת לעומת צפי האנליסטים בבנקים מסחריים וחברות ייעוץ כלכלי לאינפלציה בשיעור של 2.2%. עם זאת, בשנים האחרונות הכתה עליית המדד את תחזיות בנק ישראל ואף חרגה מיעד האינפלציוני של הממשלה הנע בין 1%-3% לשנה.

כמו כן, מהדו"ח של בנק ישראל עולה כי עוד במאי האחרון, ציפיות האינפלציה ל-12 החודשים הבאים היו 3.2%, והצביעו על חריגה מיעד הממשלתי. יתרה מזו, הציפיות הן כי האינפלציה תסתכם ב-2.2%, כלומר גם בטווח הארוך יותר השוק אינו חוזה חריגה מהיעד האינפלציוני.

הצפי להתמתנות מהירה יותר בקצב עליית המחירים במשק תקל על נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, להחליט שלא להעלות את ריבית בתקופה הקרובה, או אף להורידה.

נתון חשוב נוסף שעולה מדו"ח בנק ישראל, מצביע על ירידה של 2.2% בכמות הכסף שנמצא בידי הציבור בחודש ספטמבר לעומת אוגוסט ל-114.6 מיליארד שקל. בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, נותרה כמות הכסף אותה מחזיק הציבור יציבה ואף עלתה בכ-0.7%. הירידה בכמות הכסף שבידי הציבור נחשבת תומכת גם בירידת הלחצים האינפלציוניים במשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully