וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום המסחר האחרון השבוע נחתם במגמה שלילית

ואדים סבידרסקי

18.10.2011 / 16:43

על רקע החשש מנפילת כלכלת יוון נסגרה הבורסה בתל אביב בירידות שערים. מדד ת"א 25 ירד ב-0.5% ואילו מדד ת"א 10 נחלש ב-0.4%

יום המסחר המקוצר והאחרון השבוע בבורסה בתל אביב נחתם היום במגמה שלילית על רקע התגברות החשש בשווקים לנפילת כלכלת יוון וחזרתו של גלעד שליט מהשבי. המשקיעים האמריקאיים תמכו אמש בפסימיות האירופאית ונעלו את המסחר בירידות על אף דיווחים כספיים מעודדים שפורסמו.

ת"א 25 ירד ב-0.5% ומדד ת"א 100 נחלש ב-0.4%. ת"א בנקים השיל 0.1% ונדל"ן 15 איבד 0.9%. מחזורי המסחר הסתכמו ב-930 מיליון שקל בשל המסחר המקוצר.

יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון, מסביר: "שובו של גלעד שליט לישראל מיטיב עם המשקיעים מנטאלית אבל לא משפיע על המסחר. זאת מאחר שבחודשים אחרונים הרעה במצב הגיאו פוליטי באזור כולו ובישראל בפרט ניפחה ניכרות את פרמיית הסיכון של ישראל. עסקת שליט גרמה להתמתנות מסוימת בפאניקה, אך עם זאת אנחנו נמצאים במצב פחות או יותר מוכר לכן אירוע כזה לא מרגש יותר מדי את המשקיעים, אשר מגלמים כבר את האירועים האחרונים. המשקיעים הזרים יבחנו את השוק המקומי אחרת לאחר שיבוא פתרון באירופה. אז כבר יתרכזו במספרים: מחירים, מכפילים, רווחים ותשואות. על רקע השמועות למכירת מניות פרטנר והשלמת עסקת מכתשים ניתן לראות כי הזרים כן מחפשים לעשות עסקים בישראל".

"בינתיים, האג"חים הקונצרניים עולים על רקע מכירת נכסים של קבוצת אי.די.בי אשר מורידה את רמת הסיכון. הסקטור הפיננסי ממשיך להפגין חולשת יתר בכל העולם. כך סקטור הבנקים בארה"ב ממשיך לאכזב גם בדו"חות הכספיים הרבעוניים וביצועיו גרועים ביותר מבין הסקטורים של מדד S&P. כעת, לפני פגרה הגדולה המשקיעים נמצאים במצב כי חוזרים לזירה ביום של הצגת "התוכנית האירופאית הגדולה", וזאת מתבטא במחזורי מסחר נמוכים היום בהשוואה לימים הקודמים. התנודתיות באירופה נמשכת ותישאר כך עד להתבהרות מצב ביום ראשון הקרוב", מסכם פגוט.

סוכנות דירוג האשראי מודי'ס אישררה את דירוג האשראי המושלם של צרפת (Aaa), והעניקה לה תחזית דירוג יציבה, אך הוסיפה כי עשויה להוריד את התחזית בשלושת החודשים הקרובים אם עלויות חילוצם של הבנקים ושל מדינות מוכות חוב בגוש היורו יכבידו יותר מדי על תקציבה.

המסחר בוול סטריט נחתם אמש במגמה שלילית על רקע הצטננות האופטימיות לגבי פתרון משבר החוב באירופה, בעקבות דבריו של שר האוצר של גרמניה, וולפגנג שויבלה, כי לא צפוי פתרון קסם למשבר החוב באירופה בפגישת מנהיגי האיחוד האירופי בשבוע הבא.

נמשכת עונת הדו"חות הכספיים השלישית השנה בארה"ב. היום ידווחו הענקיות בנק אוף אמריקה, אפל, אינטל, קוקה קולה, יאהו וג'ונסון אנד ג'ונסון את תוצאותיהן הכספיות. חברת התוכנה הישראלית, צ'ק פוינט , שמניותיה נסחרות בנאסד"ק, פירסמה היום את תוצאותיה הכספיות והיכתה שוב את התחזיות.

בזירת המקרו המקומית, הנתונים שפירסם בנק ישראל מצביעים כי ציפיות השוק הנגזרות מהשוואה בין תשואות אג"ח ממשלתיות צמודות ולא-צמודות לשנה הבאה מסתכמות ב-1.8%, לעומת צפי של קונסנזוס האנליסטים בבנקים מסחריים וחברות ייעוץ כלכלי לעליית מדד המחירים ב-2.2%.

הוועדה המייעצת של רשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) דחתה אמש את הבקשה של חברת טבע להרחיב את השימוש בתרופה אזילקט (Azilect). מדובר בתרופה שפיתחה close טבע נתוני המסחר המלצות אנליסטים הרשמה לנתונים בזמן אמת חדשות חברה הוסף לתיק אישי לגרף ניתוח טכני טבע לטיפול במחלת הפרקינסון. היועצים הצביעו פה אחד כי הממצאים מהניסוי האחרון של התרופה לא משכנעים ביכולתם לעכב את התפתחות המחלה. מכירות אזילקט ברבעון הראשון של 2011 הגיעו לשיא של 90 מיליון דולר.

מנכ"ל שותפות חיפושי הנפט והשמן של חיים לייבוביץ', ג'קי בן זקן ואברהם נניקשווילי נפגש לאחרונה עם הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי והציע לו את תפקיד יו"ר חברת החיפושים הפרטית. אשכנזי עדיין לא מסר את תשובתו לחברה וגורמים בשוק ההון מספרים כי מספר חברות ציבוריות מתעניינות בשכירת שירותיו.

חברת הנדל"ן אלעד אירופה, שבשליטת אלעד תשובה, ממשיכה להרחיב את פעילותה באירופה. החברה, שמנוהלת על ידי ברק בר חן, דיווחה אתמול כי סיכמה עם חברת הנדל"ן ארזים, שבשליטת מאיר גורביץ', על רכישת מקבצים של כ-2,120 דירות באזור דורטמונד שבמערב גרמניה.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully