וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר הסתיים במגמה חיובית

נמרוד הלפרן

18.10.2011 / 22:38

דיווח על הרחבת קרן החילוץ האירופית הקפיץ את וול סטריט; מדד S&P 500 עלה ב-2%; בנק אוף אמריקה קפץ ב-10%; קרוקס צללה ב-39% עקב אזהרת רווח

בורסות וול סטריט, אשר פתחו את המסחר ביום שלישי בירידות על רקע האטה בצמיחה הכלכלית בסין וחשש מהורדת דירוג האשראי של צרפת, נסגרו לבסוף במגמה חיובית בעקבות דיווחים כי צרפת וגרמניה הגיעו להסכם על הגדלת קרן החילוץ האירופית להיקף של שני טריליון יורו (2.8 טריליון דולר) וגיבשו תוכנית מקיפה לפתרון משבר החוב בגוש היורו. מניות הפיננסים הובילו את העליות על רקע דו"חות כספיים טובים מהצפוי של בנק אוף אמריקה , הבנק הגדול ביותר בארה"ב.

מדד דאו ג'ונס עלה ב-1.5%; מדד S&P 500, אשר קפץ בשבוע שעבר ב-6% - הזינוק השבועי החד ביותר מאז יולי 2009 - הוסיף 2%; מדד נאסד"ק עלה ב-1.6%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר ביציבות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים נותרה ללא שינוי ברמה של 2.15%.

צרפת וגרמניה הגיעו להסכם על הגדלת קרן החילוץ האירופית להיקף של שני טריליון יורו (2.8 טריליון דולר), במסגרת תוכנית מקיפה לפתרון משבר החוב בגוש היורו, לדברי מקורות דיפלומטים באיחוד האירופי, דיווח העיתון הבריטי "גרדיאן". אישור התוכנית צפוי בפסגת מנהיגי אירופה שתיערך בסוף השבוע.

לדברי דיפלומטים המקורבים למצב, בנוסף להגדלת היקפה בכמעט פי חמישה, מ-440 מיליארד יורו כיום ליותר משני טריליון יורו, ההסכם בין צרפת לגרמניה יאפשר לקרן החילוץ האירופית להתחיל להציע ערבויות לבעלי אג"ח, פרטיים וציבוריים, ובכך למלא גם תפקיד של חברת ביטוח.

מגמה חיובית בוול סטריט מאי 2010. GettyImages
מגמה חיובית בוול סטריט מאי 2010/GettyImages

משבר החוב בגוש היורו המשיך לעמוד במוקד תשומת לב המשקיעים לאחר שחברת דירוג האשראי מודי'ס הזהירה אתמול את צרפת כי היא עלולה לאבד את דירוג האשראי המושלם שלה - AAA - במידה שעלויות חילוצם של הבנקים ושל מדינות מוכות חוב בגוש היורו יכבידו יותר מדי על תקציבה.

נתונים מקרו כלכליים שפורסמו היום בארה"ב הצביעו על כך שמדד המחירים ליצרן עלה בשיעור החד ביותר זה חמישה חודשים ויותר מתחזיות הכלכלנים בעקבות התייקרות מחירי הבנזין, המזון והמשאיות, וכי הבטחון בענף הבנייה רשם החודש את הזינוק החד ביותר זה 18 חודשים.

מדד המחירים ליצרן (PPI) בארה"ב עלה בספטמבר ב-0.8% - העלייה החדה ביותר זה חמישה חודשים - לאחר שנותר ללא שינוי בחודש אוגוסט, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה מתונה יותר של 0.2%. מדד הליבה, אשר אינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה הנחשבים לתנודתיים באופן יחסי, עלה ב-0.2% - כפליים מתחזיות הכלכלנים.

בהשוואה לחודש ספטמבר 2011 על מדד המחירים ליצרכן ב-6.9%, לעומת עלייה שנתית של 6.5% באוגוסט. מדד הליבה עלה במהלך 12 החודשים שהסתיימו בסוף ספטמבר ב-2.5% - הזינוק החד ביותר מאז יוני 2009.

נשיא צרפת ניקולאי סרקוזי וקאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בהתכנסות של ועידת פסגה של הקהילה הבינלאומית בפריז, שם הוחלט על תחילת פעולה צבאית נגד לוב, מרץ 2011. AP
צרפת וגרמניה הגיעו להסכם על הגדלת קרן החילוץ האירופית להיקף של שני טריליון יורו. הקנצלרית אנגלה מרקל ונשיא צרפת ניקולא סרקוזי/AP

עוד בחזית המקרו כלכלית: מדד הביטחון בענף הבנייה בארה"ב של איגוד קבלני הבתים הלאומי (NAHB) ושל בנק ההשקעות וולס פארגו קפץ באוקטובר לרמה של 18 נקודות לעומת רמה של 14 נקודות בספטמבר - הזינוק החד ביותר מאז אפריל 2010. תחזית הכלכלנים היתה כי המדד יישאר ללא שינוי.

התוצר המקומי הגולמי (GDP) של סין צמח ברבעון השלישי של השנה ב-9.1% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת - שיעור הצמיחה הנמוך ביותר מאז שנת 2009, והאטה לעומת צמיחה של 9.5% ברבעון השני של השנה - מסרה היום הלשכה לסטטיסטיקה של סין. תחזית הכלכלנים היתה לצמיחה של 9.3%.

בחזית הדו"חות הכספיים בוול סטריט: גולדמן סאקס דיווח על הפסד רבעוני ראשון מאז המשבר הפיננסי של 2008, בעקבות אי הוודאות בשווקים, אולם בנק אוף אמריקה רשם רווח של 6.2 מיליארד דולר ברבעון השלישי. יצרנית הכפכפים הצבעוניים קרוקס הורידה אמש לאחר סגירת המסחר בוול סטריט את תחזית הרווח לרבעון השלישי של השנה בשל שולי רווח נמוכים מהצפוי.

במגזר הטכנולוגיה: יבמ, חברת שירותי המחשוב הגדולה בעולם, דיווחה אמש לאחר סגירת המסחר בוול סטריט על רווח רבעוני שעלה על תחזיות האנליסטים אולם מכירות החברה היו נמוכות מהצפוי. ענקית הטכנולוגיה האמריקאית, שנוסדה לפני מאה שנים וידועה בכינויה "ביג בלו", רשמה ברבעון השלישי של השנה רווח נקי של 3.8 מיליארד דולר, גידול של 7% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת. בשורת הרווח התפעולי רשמה החברה רווח של 4 מיליארד דולר, או רווח של 3.28 דולר למניה - מעל לתחזית האנליסטים לרווח של 3.22 דולר למניה. יבמ, שבראשה עומד המנכ"ל סמואל פלמיסאנו, רשמה בתקופה המדווחת הכנסות של 26.16 מיליארד דולר, צמיחה של 8% לעומת הרבעון השלישי של שנת 2010, אך פחות מתחזית האנליסטים למכירות של 26.26 מיליארד דולר.

לאחר סגירת המסחר בוול סטריט היום תפרסם ענקית האלקטרוניקה אפל את דו"חותיה הרבעוניים הראשונים מאז הלך לעולמו מייסד והמנכ"ל לשעבר של החברה, סטיב ג'ובס. יצרנית השבבים אינטל תפרסם אף היא את תוצאותיה הכספיות לאחר סגירת המסחר.

בקרב המניות הישראליות בוול סטריט: ענקית אבטחת האינטרנט צ'ק פוינט, בניהולו של גיל שוויד, דיווחה על רבעון נוסף של שיפור בתוצאותיה הכספיות, אשר עלו במעט על תחזיות האנליסטים. הכנסות החברה ברבעון השלישי צמחו ב-13% לעומת הרבעון המקביל, והסתכמו ב-308.3 מיליון דולר - כמיליון דולר יותר מתחזיות האנליסטים. החברה רשמה רווח נקי מתואם על בסיס non-GAAP של 152.9 מיליון דולר או 72 סנט למניה. גידול של 15% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת, ומעט מעל לתחזית האנליסטים לרווח של 70 סנט למניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully