וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט נסגר בירידות שערים

נמרוד הלפרן

19.10.2011 / 23:35

למרות עליות שערים בתחילת היום, נסגר המסחר בוול סטריט במגמה שלילית. אפל ויאהו הציגו נתונים מאכזבים בעוד ששוק הדיור מראה התאוששות מסוימת. דאו ג'ונס ירד ב-0.6% ונאסד"ק ב-2%

בורסות וול סטריט נסגרו הערב (רביעי) במגמה שלילית בהובלת מגזר הטכנולוגיה, על רקע תוצאות רבעוניות מאכזבות של ענקית הטכנולוגיה אפל ואכזבת המשקיעים מהדו"ח התקופתי של הבנק הפדרלי על מצב כלכלת ארצות הברית. עם זאת, בתחילת יום המסחר נרשמו עליות במדדים המרכזיים על רקע דו"חות כספיים טובים מהצפוי של אינטל, יאהו ומורגן סטנלי, ונתונים חיוביים על שוק הדיור שפורסמו היום בארה"ב.

מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.6%; ו-S&P 500 נסוג ב-1.3%; מדד נאסד"ק נפל ב-2%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות קלות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.01% לרמה של 2.16%.

כלכלת ארה"ב המשיכה לצמוח בחודש שעבר למרות התגברות ספקות החברות לגבי חוסנה של ההתאוששות, לפי "ספר הבז'", הדו"ח התקופתי של הבנק הפדרלי על מצב הכלכלה האמריקאית, שפורסם היום.

מגמה חיובית בוול סטריט מאי 2010. GettyImages
מגמה חיובית בוול סטריט מאי 2010/GettyImages

"הפעילות הכלכלית המשיכה לצמוח בספטמבר, אם כי מחוזות רבים של הבנק הפדרלי הגדירו את קצב הצמיחה כמתון או קל", נכתב בדו"ח. "באופן כללי דווח על תחזיות חלשות יותר או פחות ודאיות לגבי התנאים העסקיים".

הבנקים הפדרלים האזוריים באטלנטה, ניו יורק, מיניאפוליס ודאלאס דיווח על צמיחה מתונה, ואילו שיקגו דיווחה על "התאוששות מסוימת" של הפעילות הכלכלית. הבנק הפדרלי של פילדלפיה דיווח על תנאים "מעורבים, עם יותר מגזרים חיוביים מאשר שליליים לעומת הדו"ח הקודם". הבנק הפדרלי של ריצ'מונד מסר כי התנאים "חלשים או נחלשים במרבית המגזרים".

"ספר הבז'", המתפרסם שבועיים לפני כל ישיבת ריבית של הבנק הפדרלי, התבסס על נתונים שנאספו על ידי 12 מחוזות הבנק הפדרלי עד לשביעי באוקטובר.

בחזית הנתונים המקרו כלכליים: התחלות הבנייה בארה"ב זינקו בספטמבר ב-15% לקצב שנתי של 658 אלף - הרמה הגבוהה ביותר מאז חודש אפריל 2010, לפי נתונים שפירסם היום משרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לשיעור מתון יותר של 590 אלף התחלות בנייה.

מדד המחירים לצרכן (CPI) עלה בספטמבר ב-0.3% לעומת החודש הקודם - העלייה המתונה ביותר זה שלושה חודשים, לפי משרד העבודה האמריקאי. העלייה תאמה את תחזיות הכלכלנים. מדד הליבה, שאינו כולל את מחירי המזון והדלק הנחשבים לתנודתיים, עלה ב-0.1% - העלייה המתונה ביותר מאז חודש מארס ופחות מתחזיות האנליסטים לעלייה של 0.2%.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זינוק של 54% ברווחיה של אפל וצמיחה של 39% בהכנסות ברבעון השלישי של השנה. סטיב ג'ובס/מערכת וואלה!, צילום מסך

אפל, חברת הטכנולוגיה הגדולה בעולם במונחי שווי שוק, פירסמה אתמול לאחר סגירת המסחר את דו"חותיה הכספיים הראשונים מאז מותו של מייסד ויו"ר אפל סטיב ג'ובס, ודיווחה על זינוק של 54% ברווחיה וצמיחה של 39% בהכנסות ברבעון השלישי של השנה. זאת, פחות משבוע לאחר שהגעתו למדפים של מכשיר אייפון 4S גררה מכירות שיא של הסמארטפון החדש - אך הן היו נמוכות מתחזיות האנליסטים.

החברה רשמה רווח נקי של 6.62 מיליארד דולר, או 7.05 דולר למניה, ברבעון שהסתיים ב-24 בספטמבר והיה רבעון הכספים הרביעי של החברה, לעומת רווח נקי של 4.31 מיליארד דולר, או 4.64 דולר למניה, בתקופה המקבילה אשתקד. תחזית האנליסטים היתה לרווח של 7.26 דולר למניה.

מכירות אפל בתקופה המדווחת הסתכמו ב-28.3 מיליארד דולר, זינוק של 39% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, אך פחות מתחזית האנליסטים להכנסות של 29.4 מיליארד דולר. מכירות דגמי אייפון של אפל, האחראים על יותר מ-40% מהכנסות החברה, הסתכמו ברבעון 17.1 מיליון יחידות - גידול של 21% לעומת התקופה המקבילה, אך פחות מתחזית האנליסטים למכירה של 22 מיליון מכשירים.

אינטל דיווחה אמש לאחר סגירת המסחר על הכנסות ורווחי שיא רבעוניים שעלו על תחזיות האנליסטים. יצרנית השבבים למחשבים אישיים (PC) הגדולה בעולם, רשמה ברבעון השלישי של השנה רווח נקי של 3.5 מיליארד דולר, או 65 סנט למניה - הרווח הרבעוני הגבוה מעולם וצמיחה של 17% לעומת התקופה המקבילה אשתקד

בניכוי הוצאות חד פעמיות, רשמה אינטל רווח של 69 סנט למניה - מעל לתחזית האנליסטים לרווח של 63 סנט למניה. החברה רשמה בתקופה המדווחת הכנסות של 14.2 מיליארד דולר - צמיחה של 28% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ומעל לתחזית האנליסטים למכירות של 13.9 מיליארד דולר.

עוד במגזר הטכנולוגיה: חברת האינטרנט יאהו דיווחה אמש על רווח רבעוני של 21 סנט למניה, ירידה של 26% לעומת הרבעון המקביל אשתקד אך מעל לתחזיות האנליסטים לרווח של 17 סנט למניה. הכנסות החברה הסתכמו ב-1.07 מיליארד דולר - בהתאם לתחזיות.

בנק מורגן סטנלי דיווח היום כי חזר ברבעון השלישי לרווח נקי של 2.15 מיליארד דולר, או 1.15 דולר למניה, לעומת הפסד של 91 מיליון דולר, או 7 סנט למניה, ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות הבנק בתקופה המדווחת הסתכמו ב-9.9 מיליארד דולר לעומת 6.8 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. תחזית האנליסטים היתה לרווח של 30 סנט למניה על הכנסות של 7.46 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully