וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי הוודאות בנוגע למשבר החוב מפיל את אירופה

סיון פינגולד

20.10.2011 / 12:09

הסוחרים אומרים כי המשקיעים מבולבלים בנוגע לדיווחים הסותרים על המשא ומתן בין גרמניה לצרפת בנוגע לקרן החילוץ האירופית. לונדון נופלת ב-1.4%; פאריס ופרנקפורט מאבדות 1.8% כל אחת

המסחר באירופה מתנהל בירידות שערים על רקע חוסר הוודאות בנוגע למשבר החוב בגוש היורו לקראת כנס האיחוד האירופי בסוף השבוע הקרוב. לונדון מאבדת 1.4%; פאריס נופלת ב-1.8%; פרנקפורט יורדת ב-1.8% אף היא ומדד סטוקס 600 הכלל אירופי משיל 1.1%. היורו נחלש ב-0.3% מול הדולר ונסחר תמורת 1.371 דולר; הנפט הגולמי מסוג טקסס מתוק יורד ב-0.92% ונסחר תמורת 85.32 דולר לחבית.

הסוחרים בשוק אמרו כי המשקיעים מבולבלים בנוגע לדיווחים הסותרים על המשא ומתן בין גרמניה לצרפת בנוגע לקרן החילוץ האירופית. "סנטימנט המשקיעים ירד עקב דיווחים על מחלוקות בניסיונות לחיזוק קרן החילוץ האירופית", אמר סטן שאמו, מחברת ההשקעות איי.ג'י מרקטס לבלומברג.

אתמול נסע נשיא צרפת ניקולא סרקוזי באופן מפתיע לפרנקפורט לפגוש את קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. הקנצלרית שוהה במקום יחד עם בכירים נוספים בגוש היורו במסגרת אירוע הפרידה מנגיד הבנק המרכזי של אירופה, ז'אן קלוד טרישה. מרקל וסרקוזי נועדו כשעתיים אך יצאו מהפגישה ללא הצהרות לעיתונאים. סרקוזי צפוי לחזור היום לצרפת לאחר שאמש ילדה רעייתו קרלה ברוני בת.

מוקדם יותר השבוע הצהירו מרקל ושר האוצר של גרמניה וולפגנג שויבלה כי פתרון סופי למשבר החוב באירופה לא יתקבל בסוף השבוע. "אנחנו צריכים פתרון לטווח ארוך עבור יוון", שיכלול הפחתה בחובותיה של יוון, אמר שויבלה בכנס בדיסלדורף ביום שני. עם זאת, לדבריו, חלק מהדרכים לפתרון המשבר כוללות שינוי הסכמים באירופה, דבר שייקח זמן נוסף. האיחוד האירופי נמצא תחת לחץ להציג פתרון ב-23 באוקטובר אך מתמודד עם התנגדות מצד הבנקים בנוגע להפסדים שיספגו על החוב היווני ודרישות הלימות ההון. שויבלה ציין כי הוא מאמין שבוועידה הקרובה יסכימו המנהיגים לחייב את הבנקים הגדולים בהלימות הון של 9%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully