וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בבורסות וול סטריט נסגר במגמה מעורבת

נמרוד הלפרן

20.10.2011 / 23:46

נתוני מקרו כלכליים חיוביים שפורסמו בארה"ב ודיווחים סותרים אודות מגעים לבחינת צעדים נוספים לבלימת משבר החוב הובילו את וול סטריט לסגירה מעורבת. דאו ג'ונס עלה ב-0.3%

בורסות וול סטריט נסגרו הערב (חמישי) במגמה מעורבת על רקע נתוני מקרו כלכליים חיוביים שפורסמו היום בארה"ב, ודיווחים סותרים אודות המגעים בין מנהיגי גוש היורו על הרחבת קרן החילוץ האירופית וצעדים נוספים לבלימת משבר החוב באירופה. מניות הטכנולוגיה רשמו ירידות על רקע דו"חות כספיים מאכזבים במגזר.

מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.3%; מדד S&P 500 טיפס ב-0.5%; מדד נאסד"ק נסוג ב-0.2%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות קלות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.02% לרמה של 2.18%.

מנהיגי גוש היורו יקיימו פסגה נוספת, לא יאוחר מיום רביעי, בהמשך לפסגה המתוכננת ליום ראשון, דיווחה סוכנות הידיעות אי.פי. הכוונה לקיים פסגה נוספת באה על רקע הערכות כי מנהיגי אירופה לא יצליחו לגבש תוכנית להרחבת קרן החילוץ האירופית והגדלת התספורת שיספגו משקיעים פרטיים בגין החזקותיהם באג"ח ממשלתיות של יוון, בשל מחלוקת בין גרמניה לצרפת.

ממשלת גרמניה אינה פוסלת אפשרות לדחיית פסגת מנהיגי גוש היורו המתוכננת ליום ראשון, דיווח היום העיתון הגרמני "די וולט". בה בעת, סוכנות הידיעות בלומברג דיווחה מפי מחוקקים בגרמניה כי הקנצלרית אנגלה מרקל ביטלה את נאומה המתוכנן מחר בפרלמנט בברלין לאחר שמשא ומתן בין מנהיגי אירופה לגבי הרחבת קרן החילוץ האירופית נקלע למבוי סתום.
אתמול נסע נשיא צרפת ניקולא סרקוזי באופן מפתיע לפרנקפורט לפגוש את קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל.

הקנצלרית שוהה במקום יחד עם בכירים נוספים בגוש היורו במסגרת אירוע הפרידה מנגיד הבנק המרכזי של אירופה, ז'אן קלוד טרישה. מרקל וסרקוזי נועדו כשעתיים אך יצאו מהפגישה ללא הצהרות לעיתונאים.

בה בעת, העיתון "וול סטריט ג'ורנל" דיווח על מחלוקת בין הנציבות האירופית לבין קרן המטבע הבינ"ל (IMF) בשאלה האם יוון מסוגלת להתמודד עם נטל החובות שצברה.

מנגד, נשיא הנציבות האירופית, חוזה מנואל ברוסו, הביע היום האופטימיות לגבי הסיכויים לכך שמנהיגי היבשת יצליחו להגיע בסוף השבוע להסכם על הרחבת קרן החילוץ האירופית. קרן החילוץ תוכל כנראה להעניק הלוואות בהיקף של עד 10% מהתוצר המקומי הגולמי (GDP) של המדינות החברות, לפי טיוטה של ההחלטה על השינויים המתוכננים בקרן החילוץ שהגיעה לידי סוכנות הידיעות בלומברג.

הפרלמנט ביוון אישר תוכנית צנע נוספת

מנהיגי אירופה נתונים ללחץ הולך וגובר להציג פתרון למשבר החוב בפסגה שתתקיים ב-23 באוקטובר, אך בה בעת נאלצים להתמודד עם לחצים מצד הבנקים בנוגע להפסדים שיספגו על החוב של יוון והקשחת דרישות ההון מהבנקים.

מוקדם יותר השבוע הצהירו מרקל ושר האוצר של גרמניה וולפגנג שויבלה כי פתרון סופי למשבר החוב באירופה לא יתקבל בסוף השבוע. "אנחנו צריכים פתרון לטווח ארוך עבור יוון", שיכלול הפחתה בחובותיה של יוון, אמר שויבלה בכנס בדיסלדורף ביום שני. עם זאת, לדבריו, חלק מהדרכים לפתרון המשבר כוללות שינוי הסכמים באירופה, דבר שייקח זמן נוסף.

בתוך כך, הפרלמנט של יוון אישר היום בהצבעה שנייה את תוכנית צעדי צנע נוספת הנדרשת כדי להבטיח שהמדינה תוכל להמשיך לקבל סיוע פיננסי בינלאומי. התוכנית זכתה לתמיכתם של 154 מתוך 300 חברי הפרלמנט. 144 התנגדו.

כל עיכוב באישור צעדי הצנע עלול היה לגרום מבוכה ליוון, המנסה בכל כוחה להראות לאיחוד האירופי כי היא רצינית בכוונותיה וכי ננקטים צעדי צנע מספקים. בין הצעדים שאושרו היום נכללים פיטוריהם של 30 אלף עובדי ציבור וקיצוצי שכר ופנסיה.

התנגשויות אלימות בין המשטרה לבין יותר מ-100 אלף אזרחים יוונים שיצאו לרחובות במחאה על תוכנית הצנע, נמשכו זה היום השני ברציפות. האלימות אמש עלתה מדרגה, כאשר מפגינים זרקו בקבוקי תבערה על השוטרים וניסו לפרוץ בכוח אל בניין הפרלמנט. במקביל, נפתחה אתמול שביתה כללית במדינה בהשתתפות עובדי הציבור, בעלי חנויות, נהגי מוניות, רופאים, עורכי דין, מורים, עובדי בניין ורבים אחרים. גם היום צפויה להימשך השביתה.

הפרלמנט היווני צפוי לאשר היום את צעדי הצנע הנוספים הנדרשים כדי להעניק ליוון את המשך הסיוע. לממשלה יש רוב בהצבעה המתוכננת של 154 מתוך 300 חברים בפרלמנט. כל עיכוב בהצבעה יהיה מביך עבור היוונים, המנסים בכל כוחם להראות לאיחוד האירופי כי הם רציניים בכוונותיהם וכי הם נוקטים צעדי צנע מספקים. בין צעדי הצנע שיאושרו היום נמצאים פיטורי 30 אלף עובדי ציבור וקיצוצי שכר ופנסיה.

נתוני מקרו כלכליים שפורסמו היום בארה"ב הצביעו על צמיחה מפתיעה בפעילות הכלכלית באזור פילדלפיה - בראשונה זה שלושה חודשים - וכן על ירידה של 3% במכירות בתים קיימים בארה"ב, עלייה חודשית חמישית ברציפות של מדד המדדים הכלכליים המובילים, וירידה במספר תביעות האבטלה הראשונות. שלושת הנתונים האחרונים תאמו את תחזיות הכלכלנים.

מדד הפעילות הכלכלית באזור פילדלפיה בארה"ב עלה באוקטובר לרמה של 8.7 נקודות לעומת רמה של מינוס 17.5 נקודות בספטמבר, מסר היום הבנק הפדרלי של פילדלפיה. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה מתונה יותר של המדד לרמה של מינוס 10 נקודות. זו הפעם הראשונה זה שלושה חודשים שהמדד עלה מעל לרמה של אפס נקודות. מדד מעל לרמה זו מצביע על צמיחה בפעילות הכלכלית, ואילו מדד מתחת לרמה זו משקף התכווצות של הפעילות.

מכירות בתים קיימים בארה"ב ירדו ב-3% בספטמבר לקצב שנתי של 4.91 מיליון בתים, מסר היום איגוד סוכני הנדל"ן בארה"ב (NAR). קצב המכירות תאם כמעט במדויק את תחזיות הכלכלנים למכירות של 4.9 מיליון בתים. נתוני חודש אוגוסט תוקנו כלפי מעלה לקצב מכירות שנתי של 5.06 מיליון בתים לעומת קצב מכירות של 5.03 מיליון בתים שעליו דווח במקור. המחיר החציוני של בתים קיימים ירד בספטמבר ב-3.5% לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת, לרמה של 165,400 דולרים.

מדד המדדים הכלכליים המובילים בארה"ב עלה בספטמבר ב-0.2% לאחר עלייה של 0.3% באוגוסט, מסרה היום חברת המחקר קונפרנס בורד. העלייה תאמה את תחזיות הכלכלנים. זה החודש החמישי ברציפות שהמדד רושם עלייה, אולם רק חמישה מתוך 10 מרכיביו רשמו שיפור בספטמבר. "העלייה המתונה של המדד מצביעה על כך שגוברים הסיכויים לכך שהצמיחה החלשה הנוכחית צפויה להישאר עמנו זמן מה", העריך הכלכלן אטמן אוזילדירים מחברת קונפרנס בורד בעת פרסום המדד.

מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב ירד בשבוע שעבר ב-6,000 לרמה של 403 אלף, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לירידה חדה יותר לרמה של 400 אלף תביעות. הממוצע הארבע-שבועי של מספר התביעות, הנחשב לפחות תנודתי, ירד לרמתו הנמוכה ביותר מאז חודש אפריל.

גידול של 14% ברווחי eBay ברבעון השלישי

"ספר הבז'", הדו"ח התקופתי של הבנק הפדרלי על מצב הכלכלה האמריקאית שפורסם אתמול, הצביע על כך שכלכלת ארה"ב המשיכה לצמוח בחודש שעבר למרות התגברות ספקות החברות לגבי חוסנה של ההתאוששות. "הפעילות הכלכלית הכללית המשיכה לצמוח בספטמבר, אם כי מחוזות רבים של הבנק הפדרלי הגדירו את קצב הצמיחה כמתון או קל", נכתב בדו"ח. "באופן כללי דווח על תחזיות חלשות יותר או פחות ודאיות לגבי התנאים העסקיים".

ענקית המסחר המקוון איביי (eBay) דיווחה אמש לאחר סגירת המסחר על גידול של 14% ברווחיה ברבעון השלישי - בהתאם לתחזיות האנליסטים - אולם סיפקה תחזית רווח לרבעון הנוכחי שהיתה נמוכה במעט מהצפוי.

AT&T, חברת הסלולר השנייה בגודלה בארה"ב, דיווחה על הכנסות נמוכות מתחזיות האנליסטים ברבעון השלישי של השנה עקב האטה בביקוש לאייפון של אפל. שווי השוק של אפל נחתך אמש ב-22 מיליארד דולר לאחר שענקית הטכנולוגיה החמיצה את תחזית הרווח של האנליסטים בראשונה זה לפחות שש שנים, עקב מכירות נמוכות מהצפוי של אייפון.

חברת המדיה האמריקאית ניו יורק טיימס, המוציאה לאור את העיתון באותו שם, דיווחה היום כי חזרה לרווחיות ברבעון השלישי של השנה לאחר שגידול במספר המנויים המקוונים סייע לבלום את הירידה בהכנסותיה.

החברה, אשר מוציאה לאור גם את העיתון "בוסטון גלוב", רשמה בתקופה המדווחת רווח של 15.7 מיליון דולר, או 10 סנט למניה, לעומת הפסד של 4.3 מיליון דולר, או שלושה סנט למניה, ברבעון השלישי של שנת 2010. בניכוי סעיפים חד פעמיים רשמה החברה רווח של חמישה סנט למניה - סנט אחד מעל לתחזיות האנליסטים.

הכנסות ניו יורק טיימס ברבעון הסתכמו ב-537 מיליון דולר, ירידה של 3% לעומת התקופה המקבילה. תחזית האנליסטים היתה להכנסות של 541 מיליון דולר. ההכנסות מפרסום דיגיטלי צמחו ב-6.2% אולם הצליחו לפצות רק באופן חלקי על ירידה של 10.4% בהכנסות מפרסום מודעות דפוס. הנתח של ההכנסות מפרסום דיגיטלי מסך הכנסות החברה מפרסום המשיך לגדול, ועלה ברבעון השלישי ל-28.6% לעומת 27.3% ברבעון השלישי של שנת 2010.

70% מ-66 החברות הנכללות במדד S&P 500 אשר פירסמו דו"חות רבעוניים מאז ה-11 באוקטובר דיווחו על רווח שעלה על תחזיות האנליסטים. מיקרוסופט , חברת התוכנה הגדולה בעולם, תפרסם היום את תוצאותיה הכספיות לאחר סגירת המסחר בוול סטריט.

נובל אנרג'י , השותפה האמריקאית והמפעילה של כל תגליות הגז הטבעי בישראל ורישיונות חיפוש נוספים, אישרה היום דיווחים לפיה החלה בקידוח מול חופי קפריסין. כמו כן, מסרה החברה קדחה שני בארות בפרויקט נועה מול חופי ישראל וכי הקידוחים בוצעו לפני המועד המתוכנן ובעלות נמוכה מהתקציב. החברה הודיעה גם על הגדלת תחזית התפוקה לשנה הנוכחי לטווח של 220 אלף עד 222 אלף חביות ביום, לעומת תחזית קודמת של 215 אלף עד 218 אלף חביות ביום.

נובל פירסמה גם את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של השנה. החברה רשמה ברבעון רווח של 441 מיליון דולר, או 2.39 דולר למניה, לעומת רווח של 232 מיליון דולר, או רווח של 1.31 דולר למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. בניכוי סעיפים חד פעמיים רשמה החברה רווח של 1.24 דולר למניה - מעל לתחזיות האנליסטים לרווח של 1.04 דולר למניה.
בשורה העליונה רשמה החברה בתקופה המדווחת הכנסות של 924 מיליון דולר לעומת הכנסות של 755 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה הקודמת. תחזית האנליסטים היתה להכנסות של 932 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully