וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

S&P מזהירה: דירוג האשראי המושלם של צרפת בסכנה

סוכנויות הידיעות

21.10.2011 / 11:18

סוכנות הדירוג סטנדרט אנד פורס (S&P) פירסמה אזהרת דירוג לכלכלה השנייה בגודלה בגוש היורו על רקע הגירעון הלאומי ומשבר הבנקים; צפויה להוריד גם את דירוג האשראי של ספרד, פורטוגל, איטליה ואירלנד

סוכנות הדירוג סטנדרט אנד פורס (S&P) צפויה להוריד בקרוב את דירוג האשראי של חמש מדינות בגוש היורו, ובהן צרפת.

S&P פירסמה אמש כי דירוג האשראי המושלם של צרפת נמצא בסכנה, וכמו כן מסרה כי תוריד בדרגה אחת או שתיים את דירוג האשראי של ספרד, פורטוגל, איטליה ואירלנד - כולן מדינות השקועות במשבר חובות המעיב על כלכלתן.

"דירוג האשראי של צרפת יורד בדרגה אחת, מ-AAA ל-AA+, בעקבות חוסר היציבות הפיסקלית, אפילו אם רמות הסיכונים יישארו מתונות", אמרו האנליסטים של סוכנות הדירוג. S&P מעריכה כי החוב הלאומי של צרפת יתפח במידה והאקלים הכלכלי ילך ויחמיר.

בתחילת השבוע פירסמה סוכנות הדירוג מודי'ס אזהרה דומה, אם עלויות חילוצם של הבנקים ושל מדינות מוכות חוב בגוש היורו יכבידו יותר מדי על תקציבה. מודי'ס אישררה את דירוג האשראי המושלם של צרפת (Aaa), והעניקה לה תחזית דירוג יציבה, אך הוסיפה כי היא עלולה להוריד את התחזית בשלושת החודשים הקרובים, מה שמאותת כי מודי'ס עלולה להוריד את דירוג הכלכלה השנייה בגודלה בגוש היורו בשנתיים הקרובות.

בתוך כך, טען השבוע שר האוצר של צרפת פרנסואה ברוואן כי דירוג האשראי המושלם של צרפת אינו נמצא בסכנה, בשל העובדה כי צרפת נוקטת פעולות לקיצוץ הגירעון. יחד עם זאת הוסיף ברוואן הוסיף כי נראה שיעד הצמיחה של 1.75% שהוצב עבור 2012 גבוה מדי.

  • עוד באותו נושא:
  • צרפת
  • s&p

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully