וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשיים במציאת מחליף למנהל רשות המסים

מוטי בסוק

23.10.2011 / 8:39

אחרי שלוש פעמים בהן הוארכה כהונתו עתיד מנהל רשות המסים יהודה נסרדישי לסיים את כהונתו. שר האוצר יובל שטייניץ עדיין לא מצא מחליף. גם למשרד ראש הממשלה עדיין אין מנכ"ל

שר האוצר, יובל שטייניץ, יודיע בימים הקרובים אם מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, ימשיך בתפקידו שנה נוספת או שימונה לו ממלא מקום זמני.

שטייניץ חזר בסוף השבוע שעבר מחופשה בחו"ל. הנושא הראשון והדחוף ביותר שמונח על שולחנו הוא מציאת מנהל חדש לרשות המסים. החיפוש אחר המנהל נהפך לסאגה שנמשכת כבר כשנה, ששר האוצרשטייניץ אינו מצליח לפתור, מסיבות לא ברורות.

לפני שנה, באוקטובר 2010, הודיע נסרדישי (67) לשר האוצר שטייניץ כי ב-30 באפריל 2011, בסיום ארבע שנים בתפקיד מנהל רשות המסים, בכוונתו לפרוש לגמלאות. תאריך הפרישה עבר - אך נסרדישי המשיך לעמוד בראש רשות המסים. כהונתו הוארכה שלוש פעמים בידי שר האוצר, בהסכמתו של נסרדישי, עד לסוף אוקטובר. בעוד שמונה ימים תסתיים ההארכה השלישית ולשטייניץ אין מועמד מתאים לתפקיד להחלפת נסרדישי - אם משום שלא חיפש או אם משום שחיפש ולא מצא.

לפני כמה חודשים, החליטה ועדה שמינה שטייניץ, בראשות חיים שני, שהיה אז מנכ"ל האוצר, כי משה אשר - פקיד שומה למפעלים גדולים בחמש השנים האחרונות, רו"ח ועו"ד בהשכלתו, שעובד 20 שנה ברשות המסים - יהיה המנהל הבא של הרשות. שטייניץ דחה את המלצות הוועדה, מבלי להסביר את החלטתו.

ערב הנסיעה של שטייניץ לחו"ל הוא נפגש עם נסרדישי. שני הצדדים הציגו את עמדותיהם וסיכמו להיפגש פעם נוספת. הפגישה תתקיים כנראה היום או מחר.

באחרונה, הודיע נסרדישי לשטייניץ כי לא יסכים עוד להארכה של כהונתו - במספר חודשים בודדים - מכיוון שהדבר פוגע בתפקוד של רשות המסים. מקורבים לשר האוצר אומרים כי בפני שטייניץ עומדות שתי אפשרויות, להאריך את כהונת נסרדישי בשנה לפחות - תקופת הזמן המינימלית לה מוכן נסרדישי להסכים - או למצוא לו מחליף זמני מבין סגניו.

השם המוזכר על-ידי המקורבים, מבין 11 הסגנים של נסרדישי, הוא דורון ארבלי, מנהל המכס. ואולם, משה אשר הועדף על ארבלי במכרז לתפקיד מנהל רשות המסים, בידי הוועדה בראשות חיים שני. לפיכך, מינוי זמני של ארבלי מזמין עתירה לבג"צ של אשר, שעשויה לזכות בתמיכת בג"ץ.

שטייניץ מתמהמה גם בבחירת מנכ"ל חדש למשרד האוצר

מלבד הצורך למנות מנהל לרשות המסים, נדרש שר האוצר בימים אלה למנות גם מנכ"ל חדש למשרד האוצר, במקום חיים שני, שהתפטר לפני מספר חודשים. זאת, בנוסף למינוי יועץ תקשורת אישי חדש, במקום יועצת התקשורת שלו בשלוש השנים האחרונות, שרונה מזליאן-לוי, שעוברת לשמש כדוברת רשות ניירות ערך.

כמו במקרה של מנהל רשות המסים, גם במינוי של מנכ"ל חדש לאוצר - לא ברורה ההשתהות של שר האוצר באיוש התפקיד. את מקומו של שני כמנכ"ל מילא בחודשים האחרונים מנהל רשות החברות הממשלתיות, דורון כהן. מקורבים לשר האוצר אומרים כי השר בחן לאחרונה שמות של כמה מועמדים לתפקיד המנכ"ל, אך לא מן הנמנע כי כהן, הנהנה מתמיכה רבה באוצר, ימונה בסופו של דבר לתפקיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully