וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה קל לעשות עסקים? ישראל מידרדרת

סיון פינגולד

23.10.2011 / 12:18

ישראל ירדה למקום ה-34 מתוך 183 אותם מדרג הבנק העולמי על סמך הקלות בה ניתן לעשות בה עסקים. בשנה שעברה היתה ישראל מוצבת במקום ה-32

הבנק העולמי הכתיר את סינגפור כמדינה בה הכי קל לעשות עסקים מתוך 183 מדינות שבדק. ישראל הגיעה למקום 34. הבנק מקדם את נושא הרגולציות והשקיפות במדינות שונות המקדמות את העסקים במדינה ותורמות לצמיחה הכלכלית.

ישראל הגיעה למקום 34 מתוך 183 מדינות, ירידה מהמקום ה-32 אותו קיבלה בשנה שעברה. הבנק העולמי מציין את ישראל כדוגמא למדינה שהחילה רפורמות הנוגעות לשקיפות בעסקים, ביצעה צעדים להקלה על סחר בינלאומי ודרכים לסגירת עסק בעקבות חדלות פירעון.

דו"ח הבנק העולמי השתמש ב-11 קריטריונים לדירוג קלות עשיית העסקים במדינות שונות לצד בחינת הרגולציות השונות בכל מדינה. התחומים שנמדדו הם: פתיחת עסק, השגת היתרי בנייה, חיבור לחשמל, רישום רכוש, השגת קו אשראי, הגנה על משקיעים, תשלום מסים, סחר בינלאומי, אכיפת חוזים, פתרונות לחדלות פירעון דרך סגירת עסק והעסקת עובדים.

הנקודות החזקות של ישראל בשנה האחרונה לפי הבנק סובבות סביב הקלות על סחר בינלאומי בזכות שינוי השיטה לחישוב מסי נמל. בנוגע לחדלות הפירעון מציין הבנק כי ישראל הציגה בתי משפט ייעודיים לטיפול בעניינים כלכלים.

בין התחומים בהם קיבלה ישראל דירוג נמוך נמצא תחום אישורי הבנייה (מקום 137 מתוך 183) ורישום הרכוש (147 מתוך 183). בתחום ההגנה על משקיעים קיבלה ישראל את המקום ה-5.

סינגפור הגיעה כאמור למקום הראשון, אחריה הונג קונג, ניו זילנד, ארה"ב, דנמרק, נורווגיה, בריטניה, קוריאה הדרומית, איסלנד ואירלנד הסוגרת את העשירייה הראשונה. הבנק מדגיש כי המיקום בדירוג לא מתייחס לקלות עשיית עסקים במדינה ולא לסך המאפיינים של המגזר העסקי שכן הוא לא מתייחס לכל סביבת המקרו העסקית במדינה, לגודל השוק, ולכוח העבודה הזמין.

בין הנתונים הבולטים בדו"ח: מרוקו היתה המדינה ששיפרה בשיעור המשמעותי ביותר את רגולציות העסקים במדינה וטיפסה 21 מקומות עד למקום 94. מרוקו עשתה זאת דרך פישוט דרישות הבירוקרטיה באישורי בנייה, הקלות בתיאומי מס והגנה על בעלי מניות הנמצאים במיעוט. מאז 2005 החילה מרוקו 15 רפורמות בעולם העסקי.

הבנק העולמי מדגיש 11 כלכלות נוספות שיש לשים לב לשיפור הניכר שחל בהן: מולדובה, מקדוניה, הרפובליקה של סאו טומה ופרינסיפה, לטביה, כף ורדה, סיירה לאון, בורונדי, איי שלמה, קוריאה הדרומית, ארמניה וקולומביה.

ב-125 מדינות מתוך 183 שנמדדו על ידי הבנק הוחלו 245 רפורמות במגזר העסקי - עלייה של 13% לעומת השנה האחרונה.

הבנק מציין לטובה את אזור אפריקה שמדרום לסהרה. במהלך השנה האחרונה מספר שיא של ממשלות באזור זה שינו את הסביבה הרגולטורית כדי להקל על חברות מקומיות לקום ולפעול באופן עצמאי. בין יוני 2010 למאי 2011, 36 מתוך 46 הכלכלות החילו רפורמות חדשות להקלה על עסקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully