וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: חוסר הביטחון הכלכלי בישראל עולה

אורה קורן

23.10.2011 / 15:00

המודעות לנושאים כלכליים וצרכניים בישראל עלתה לאחרונה - ויחד איתה עלה גם מפלס הדאגה. החשש העיקרי, על פי סקר נילסן, הוא ממצב הביטחון התעסוקתי

המחאה החברתית, המשבר הכלכלי העולמי ותכניות הרפורמה הממשלתיות העלו את המודעות לנושאים כלכליים ואת מיפלס הדאגה לעתיד הכלכלי האישי והלאומי. מסקר רבעוני שערכה חברת נילסן בנושא בטחון צרכנים עולה, כי מדד ביטחון הצרכנים ירד מ-95 נקודות ברבעון הקודם ל-88 נקודות ברבעון השלישי השנה.

הסקר בוצע במחצית הראשונה של חודש ספטמבר ומהווה מידגם מייצג של צרכני האינטרנט. טעות הדגימה 0.6%.

החשש העיקרי של הישראלים לחצי השנה הקרובה הוא ביטחון תעסוקתי ומצב המשק. על פי הסקר, שיעור הישראלים שהביטחון התעסוקתי מדאיג אותם ביותר עלה בשיעור ניכר ל-14% לעומת 9% ו-8% ברבעונים הראשון והשני של השנה. שיעור הנשאלים שמצב הכלכלה הוא דאגתם העיקרית זינק ל-14% לעומת 7% ו-4% ברבעונים הראשון והשני בהתאמה.

חוסר הביטחון הכלכלי מתבטא בהערכות של 41% מהנשאלים, שציינו כי המדינה נמצאת במיתון. 14% העריכו, כי המדינה תצא מהמיתון בשנה הקרובה.

המחאה החברתית העלתה ככל הנראה את מודעות הציבור למחירים שהוא משלם. 31% מהנשאלים השיבו, כי גם אם יחול שיפור כלכלי, בכוונתם להמשיך לרכוש מוצרי מכולת זולים יותר (לעומת 20% ברבעון השני ו-22% ברבעון הראשון של השנה). 31% ימשיכו לצמצם הוצאות חשמל וגז (לעומת 36% ברבעון הראשון ו-32% ברבעון השני השנה). 31% ימשיכו לצמצם הוצאות טלפון (לעומת 35% בשני הרבעונים הקודמים).

כמחצית מהצרכנים כבר צמצמו הוצאות על בגדים חדשים ובילויים, קונים מוצרים זולים יותר ודוחים החלפת פריטים משמעותיים בבית. 43% מוציאים פחות על חשמל וגז, 39% צמצמו הוצאות עבור חופשות קצרות ומשלוחי מזון מהיר (טייק אווי), 45% צמצמו הוצאות טלפון ו-34% דוחים שידרוגים טכנולוגים כדוגמת מחשבים וטלפון סלולרי.

ברבעון השלישי נרשמה עלייה בשיעור המדווחים על דחיית החלפת פריטים מהותיים בבית ומעבר לקריכת מוצרים זולים יותר. בשאר הסעיפים נרשמה ירידה קלה לעומת הרבעונים הקודמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully