וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אחרי החגים" בבורסה התחיל בעליות שערים

ואדים סבידרסקי

23.10.2011 / 17:04

על רקע אופטימיות שנרשמה בשוקי ההון בעולם בימים האחרונים נסגרה גם הבורסה באחד העם בעליות. מדד ת"א 25 עלה ב-1.8% ואילו מדד ת"א 100 עלה ב-1.4%

לאחר סוף שבוע ארוך במיוחד, נחתם המסחר בבורסת תל אביב בעליות שערים, על רקע אופטימיות שנרשמה בשוקי ההון בעולם בימים האחרונים. פרסומים לגבי היערכות הבנק הפדרלי בארה"ב להרחבה כמותית שלישית וכן הפסגה באירופה בניסיון להביא לפתרון משבר החובות ביבשת הביאו לעליות שערים ברחבי העולם.

מדד ת"א 25 עלה ב-1.8% ומדד ת"א 100 התחזק ב-1.4%. מדד מניות הבנקים קפץ ב-3.5%, בהובלת מניות לאומי ופועלים אשר הוסיפו בין 4% ל-5%, ומדד מניות הנדל"ן עלה ב-2.2%. מחזור המסחר הסתכם ב-1.08 מיליארד שק, נמוך מהממוצע היומי המקובל אך גבוה מהמחזור האופייני ביום ראשון של שבוע מסחר.

ביום שישי נסגרו בורסות ניו יורק במגמה חיובית וסגרו שבוע רביעי ברציפות של עליות שערים. מדד הדאו ג'ונס עלה ב-2.3% בשישי וב-1.4% בשבוע כולו, מדד S&P 500 טיפס ב-1.9% ביום שישי ונסגר ברמתו הגבוהה ביותר מאז ראשית אוגוסט ומדד הנאסד"ק הוסיף 1.5% לערכו. האג"ח הממשלתיות האמריקאיות ירדו והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.02% לרמה של 2.2%.

מפגש שרי האוצר של מדינות גוש היורו בבריסל נטע אופטימיות בקרב המשקיעים. מטרת המפגש הוגדרה להכין את הקרקע לקראת פסגת מנהיגי האיזור, בה תוכנן במקור להציג תוכנית מגובשת לפתרון משבר החוב. ואולם, שרי האוצר כבר הגיעו להסכמה אתמול להעניק ליוון את חלקם בשלב הבא בחבילת החילוץ, המסתכם ב-8 מיליארד יורו, על מנת למנוע מיוון להגיע למצב של חדלות פירעון בשבועות הקרובים. חבילת החילוץ תלויה עדיין באישורה של קרן המטבע הבינלאומית, המממנת שליש מחבילת הסיוע.

כמו כן, בכיר באיחוד האירופי אמר כי שרי האוצר של האיחוד האירופי קרובים להסכם שידרוש מהבנקים לגיוס של 100 מיליארד יורו (140 מיליארד דולר) בהון חדש, על מנת שיוכלו לעמוד בפני זעזועים נוספים בשווקים. פסגה נוספת תתקיים ביום רביעי, לאחר שגרמניה וצרפת ביקשו זמן נוסף לגיבוש התוכנית.

הבנק הפדרלי בארה"ב החל בבניית תוכנית להרחבה כמותית (QE - Quantitative Easing) נוספת, השלישית בתוך שלוש שנים, שתתבסס על רכישת אג"ח מגובות משכנתאות - כך פורסם ב"וול סטריט ג'ורנל".

זירת המקרו המקומית

סבזירת המקרו המקומית, מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים וארגון מנהלי הרכש לחודש ספטמבר ירד ב- 4.1 נקודות האחוז ל-44.3 נקודות. הירידה מצביעה על התכווצות בפעילות התעשייתית. הכלכלנים של בנק הפועלים מציינים כי רכיב הביקושים המקומיים ירד בחדות ב- 10.6 נקודות האחוז, וורכיב התעסוקה ירד זה החודש השני ברציפות והגיע לרמה נמוכה של 40.1.

מחר יודיע בנק ישראל על רמת הריבית לחודש נובמבר. בפעם הראשונה תחליט ועדת הריבית של בנק ישראל על רמת הריבית, ולא נגיד בנק ישראל סטנלי פישר. הערכות בשוק ההון הן כי המדד השלילי של חודש ספטמבר יאפשר לבנק ישראל להמשיך את מהלך הפחתת הריבית כבר החודש, אולם ההערכה הרווחת היא כי בבנק ישראל יעדיפו לחכות חודש נוסף עם הורדת הריבית.

מניות בולטות

קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה מנסה זה זמן רב למחוק את החברה הבת דלק אנרגיה מהמסחר, ללא הצלחה - עד כה נותרו 8% מהחברה בידי בעלי מניות שאינם מוכנים למכור. בפגישה שקיימו השבוע יצחק תשובה, מנכ"ל דלק אנרגיה גדעון תדמור, ויו"ר קבוצת דלק, גבי לסט, דנו השלושה בהקמתה של חברה חדשה בשם דלק הולכה, שתרכז את פעילות התשתיות ומכירת הגז של הקבוצה. החברה החדשה אמורה להיות מופרדת מפעילות דלק קידוחים ואבנר , השותפויות הבנות המחזיקות באופן ישיר במאגרי הגז הטבעי תמר ולווייתן.

פריגו , החברה הגדולה בארה"ב בייצור ושיווק של תרופות ללא מרשם במותג פרטי של רשתות הפארם והשיווק אשר מניותיה נסחרות במדד ת"א 25 ונאסד"ק, דיווחה ביום רביעי האחרון כי חתמה על הסכם אספקה עם חברת הבת של Southwest Synthetic הסינית. במסגרת אסטרטגיית התרחבות גאוגראפית, תשווק פריגו, באמצעות מפיץ הסיני, את מזון לתינוקות בסין המיוצר בארה"ב.

אולטרה שייפ , חברת המכשור הרפואי המספקת פתרונות בתחום האסתטי לעיצוב הגוף, הודיעה היום כי המפיץ בקוריאה עמו התקשרה קיבל מהרשויות הרגולטוריות אישור לשיווק מכשיר ה–V3 Contour1 במדינה.

בתקופה המאתגרת, הצליחה עדן אירופה, החברה הבת של close מי עדן נתוני המסחר המלצות אנליסטים הרשמה לנתונים בזמן אמת חדשות חברה הוסף לתיק אישי לגרף ניתוח טכני מי עדן למחזר את חובותיה ולחדש הסכם מסגרת אשראי. הבנקים RBC (Royal Bank of Scotland) ו-RaboBank יעמידו לחברה מסגרת אשראי בהיקף של 150 מיליון יורו למשך 5 שנים ובריבית 4.25%-4% בתוספת ליבור (ריבית בין בנקאית אירופאית).

חברת דירוג האשראי מידרוג הכניסה היום את דירוג האשראי של דלתא , יצרנית ההלבשה התחתונה והגרביים, לרשימת מעקב (CreditWatch). ההחלטה התקבלה על רקע משא ומתן שהחברה מנהלת לרכישת פעילות הג'ינס של Jones Group האמריקאית, תמורת 400-350 מיליון דולר (1.5-1.3 מיליארד שקל).

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully