וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרקוזי לקמרון: "אל תתערב לי ביורו"

24.10.2011 / 9:13

המתיחות בין מנהיגי אירופה על רקע משבר החובות נמשכת. במהלך סוף השבוע תקף נשיא צרפת ניקולא סרקוזי את ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון - "אל תתערב בפגישות שלנו"

המחלוקות בין מנהיגים בפסגת גוש היורו לא מיצו את עצמם בעלבונות שהטיח נשיא צרפת במנהגי האכילה של קנצלרית גרמניה. במהלך סופשבוע של מגעים מלאי מתיחות בין ראשי האיחוד האירופי אמר ניקולא סרקוזי לראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון: "החמצת הזדמנות לשתוק. נמאס לנו שאתה מבקר אותנו ואומר לנו מה לעשות. אתה אומר שאתה שונא את היורו ועכשיו אתה רוצה להתערב בפגישות שלנו".

ראש ממשלת בריטניה דרש כי כל 27 חברות האיחוד האירופי יקבלו זכות הצבעה על ההחלטות לבלימת משבר החובות. הוא דרש כי הסכם להגדלת קרן החילוץ של אירופה ייחתם עד יום רביעי, בשל השפעות ההחלטה על מדינות באיחוד שאינן חברות בגוש היורו.

קמרון עומד גם בפני משבר מבית, שכן היום בבריטניה תתקיים בפרלמנט הצבעה אם לקיים משאל עם בבריטניה בשאלה אם עליה לפרוש מהאיחוד האירופי, לשאת ולתת מחדש על אמנת מסטריכט או להישאר חברה באיחוד בתנאים הנוכחיים. מספר לא מבוטל של חברי פרלמנט ממפלגתו של קמרון, הטורים, רוצים להצביע בעד משאל העם ונגד הקו המפלגתי. אין סיכויים רבים שההצעה תעבור,מאחר שהליברלים דמוקרטים מתנגדים לה, אולם קמרון דורש משמעת סיעתית והודיע כי יטיל סנקציות על חברי פרלמנט שיצביעו נגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully