וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הורדת הריבית תוריד מהאמון בבנק ישראל"

רם עוזרי

24.10.2011 / 9:25

מיכה קנופף, סוחר מט"ח בכיר בבראק קפיטל ייעץ היום לבנק ישראל לא להוריד את הריבית בשנית. "היום אין שום דבר פרט לאופטימיות בשווקים"

"אם אתם באמת מודאגים לגבי הצמיחה ולגבי השווקים, אל תורידו את הריבית", כך מייעץ היום מיכה קנופף, סוחר מט"ח בכיר בבראק קפיטל, לוועדת הריבית של בנק ישראל. הוועדה תחליט היום בפעם הראשונה על שיעור הריבית לחודש נובמבר, כאשר ההתלבטות היא בין הורדה נוספת של 0.25% לבין הותרת הריבית ברמתה הנוכחית של 3%. הדברים, מבקש קנופף להדגיש, הם דעותיו האישיות ואינן מייצגים את עמדותיו של בראק קפיטל.

"ראשית, יש חוסר וודאות גדולה בשווקים. אם לפני כמה שבועות המניות היו במחירים נמוכים ב-10% ביחס להיום, כמו מחירי הסחורות, היום אין שום דבר פרט לאופטימיות בשווקים", אומר קנופף. לדבריו, הורדה נוספת של ריבית על ידי בנק ישראל תהיה בזבוז תחמושת מוקדם מידי.

"איזה היגיון יש בלחתוך את רמת הריבית ב-0.25% כל פעם?", שואל קנופף. "אפשרות טובה הרבה יותר היא לחכות חודש נוסף, ובמקרה הגרוע, אם התרחיש השלילי יתממש, לחתוך את הריבית ב-0.5%. שתי הורדות של 0.25% נותנות תחושה של מגמת הורדת ריבית שעוד תמשיך, ובנק ישראל לא רוצה לייצר את האמונה הזו", הוא מסביר.

לדבריו, אמינות היא שם המשחק, ומעבר לתוואי של הורדת ריבית מייד אחרי העלאת ריבית חדה יפגע באמינות של בנק ישראל. "אמרתי באפריל ובמאי שאין כל סיבה להעלות את הריבית בצורה חדה עם כל חוסר הוודאות. היה נראה כאילו בנק ישראל מהמר על התרחיש החיובי בכל הנוגע לצמיחה העולמית והאינפלציה, מה שתברר כטעות. מה יקרה אם הפעם התרחיש השלילי לא יתגשם? שוב יעלו את הריבית? אפשר יהיה להגיד שהבנק אגרסיבי או מגיב למתרחש. רוב האנשים יראו את זה כחוסר אחריות ומדיניות זיג זג".

החלטת הריבית שתפורסם היום, יש לציין, תתקבל בפעם הראשונה על ידי ועדת המורכבת מנגיד הבנק, סטנלי פישר, מ-2 נציגים נוספים של בנק ישראל ומ-3 חברים חיצוניים. במקרה של שוויון בהצבעה, אפשרות ההכרעה תחזור לידי הנגיד. בהנחה שלעובדי בנק ישראל, קרנית פלוג ובארי טאף יתקשו להצביע נגד עמדתו של פישר, יש הטוענים שבפועל פישר נותר המחליט הבלעדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully