וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמי מחאת הקוטג': אסם מונופול בשוק תחליפי החלב

אורה קורן

24.10.2011 / 16:32

במכתב ששלחו לממונה על ההגבלים העסקיים דיוויד גילה דורשים יוזמי מחאת הקוטג' לפתוח בחקירה נגד אסם בחשד לתיאום מחירים בשוק תחליפי החלב. "הצרכן הישראלי התעורר"

מארגני מחאת הקוטג', בראשם איציק אלרוב, שיגרו היום מכתב לממונה על ההגבלים העסקיים, דיוויד גילה, בדרישה לפתוח בחקירה בחשד לתיאום מחירים בשוק תחליפי החלב ובדרישה להכריז על אסם כמונופול בשוק תחליפי החלב. לדבריהם, "שוק המזון רווי במונופולים אשר מייקרים משמעותית את מחירי המוצרים והשירותים הבסיסיים במדינת ישראל, ועל כן אנו דורשים מהממונה להפעיל את סמכותו ולהגן על הצרכנים על-ידי פירוק המונופולים". מארגני המחאה הביעו דאגה מהתשובה שקיבלו מלשכת הממונה, לפיה מכתבם הועבר לממונה "ומטבע הדברים, זה לוקח זמן".

במכתב ציינו יוזמי המחאה, כי הם פונים לגילה "בשם ציבור ההורים במדינת ישראל שנאלץ לשלם מחיר יקר עבור תחליפי חלב לתינוקות. לאחר משבר רמדיה נותרו בישראל שתי חברות עיקריות בלבד המספקות תחליפי חלב לצרכנים: קבוצת אסם עם המותג מטרנה (56% נתח שוק) וחברת פרומדיקו המיבאת את מוצרי חברת אבוט תחת המותג סימילאק (44% נתח שוק), כאשר ההפרשים במחירי המוצרים בין המותגים זניחים ואינם מהווים תחרות אמיתית לצרכן".

במכתבם הזכירו ראשי המחאה את כוונת טבע לשווק את תחליף החלב המתחרה נוטרילון במחיר דומה לזה של המוצרים המתחרים. היום הודיעה טבע כי תעניק הנחת מבצע של 25% על מחיר המוצר בחודשי החדירה הראשונים שלו. במכתב, שהתייחס למחיר המוצר המקורי, ציינו ראשי המחאה כי "המוצר יושק באורח חשוד מאוד במחיר דומה מאוד למחירי המתחרות האחרות בשוק. כך, לאכזבתם של הצרכנים, כניסתה של המתחרה החדשה לא תגרום להוזלה במחיר של המוצר עם הביקוש הקשיח ביותר והקהל השבוי ביותר".

"בישראל נמכרים תחליפי החלב במחירים שבין 9.4-11.5 שקל ל-100 גרם, כשבמהלך תקופות המבצעים מגיעים המוצרים למחירים המקובלים בחו"ל, אך לתקופות קצרות מאוד". במכתב מצוין כי ברשת סופר פארם בפולין המחיר הוא כ-5.87 שקלים לכמות, באנגליה כ-6 שקלים לכמות ואילו בארה"ב תחליפי החלב נמכרים במחיר של כ-29 שקל לאריזה - פחות ממחצית מהמחיר בארץ.

"הצרכן הישראלי התעורר ולא מוכן לשלם מחירים מופקעים עקב מה שנחשד בעינינו כניצול כוחה המונופוליסטי של אסם וכתיאום מחירים ענפי", מציינים יוזמי המחאה במכתבם לגילה. "יש לפתוח בחקירה מקיפה ויסודית לאלתר כנגד יצרניות תחליפי החלב שמוזכרות במכתב, בחשד לתיאום מחירים אסור על פי חוק והכרזה ללא דיחוי על אסם כמונופול בשוק תחליפי החלב. הציבור הישראלי, וציבור ההורים בפרט, תולה בכם את תקוותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully