וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים משכו את הבורסה באחד העם לירידות

אורן פרוינד

24.10.2011 / 16:59

מדד מניות הבנקים נפל ב-1.2% וגרר את הבורסה לירידות. מדד ת"א 25 ירד ב-0.2% ואילו ת"א 100 ירד ב-0.1%

יום המסחר באחד העם נפתח בעליות שערים מתונות אך נסגר בירידות, על רקע ההמתנה במשק להודעת הריבית של בנק ישראל, וההתפתחויות בפסגת שרי האוצר של האיחוד האירופי, שם לא הושגו אתמול הסכמות. הירידות בסוף היום נחלשו לאור פתיחת המסחר החיובית בארצות הברית.

מדד ת"א 25 ירד ב-0.2%, מדד ת"א 100 נחלש אף הוא ב-0.1%. מדד מניות הבנקים סיים את היום בירידה של 1.2% ומדד מניות הנדל"ן נסחר בירידה של 1.2%.

המשקיעים בת"א מצפים להכרזה על הריבית במשק. בפעם הראשונה תחליט ועדת הריבית של בנק ישראל על רמת הריבית, ולא נגיד בנק ישראל סטנלי פישר. ההערכות בשוק ההון הן כי המדד השלילי של חודש ספטמבר יאפשר לבנק ישראל להמשיך את מהלך הפחתת הריבית כבר החודש, אולם ההערכה הרווחת בין האנליסטים בשוק הינה כי כי בבנק ישראל יעדיפו לחכות חודש נוסף עם הורדת הריבית.

אורי גרינפלד, מנהל מחלקת המאקרו בבית ההשקעות פסגות, צופה כי בנק ישראל יותיר את הריבית במשק ללא שינוי ברמה של 3%. "הבנק המרכזי ימתין להתפתחויות באירופה ולהשפעותיהן על השווקים לפני שיקבל החלטה לגבי תוואי הריבית העתידי", ציין גרינפלד.

מנגד, הכלכלן הראשי של כלל פיננסים, אמיר כהנוביץ', צופה כי בנק ישראל יודיע היום בפעם השנייה ברציפות על הורדה של הריבית. כהנוביץ' מציין כי עקב הפחתת סביבת הריבית בעולם עשויים השווקים בעולם להמשיך במגמת העלייה.

רועי לאופר, מנהל חדר המסחר של דש ברוקראז', התייחס היום לירידות השערים המתונות בשווקים. "המסחר היום מתנהל במגמה של מימוש רווחים בסלקטיביות. השווקים מתייצבים תוך המתנה להחלטות מנהיגי אירופה לתוכנית הכלכלית. אם התוכנית תצליח, ויגיעו להסכמה באירופה, אנו צפויים לראות המשך עליות לאורך זמן, מכיוון שהיא העתקה של התכנית האמריקאית שהביאה לתוצאות טובות".

לגבי מידת ההשפעה של הריבית על השווקים אמר לאופר כי "ביום שהריבית תשפיע על המצב בשוק זה אומר שחזרנו למצב נורמלי ואנחנו עוד רחוקים מכך". לאופר ציין כי כרגע השוק מושפע הרבה יותר מההחלטות באירופה והשפעת החלטת הריבית על השוק היא שולית לטענתו.

מניות בולטות

מניית קבוצת דורי זינקה ב-18% על רקע ההודעה כי גזית גלוב בוחנת לאחד את קבוצת דורי עם גזית ישראל או להכניסה לקבוצת דורי שותפים.

מניית אלביט הדמיה זינקה בכ-14% לאור הודעת החברה כי ביצעה רכישה עצמית של אג"ח החברה ב 52 מיליון שקל.

מניית מודיעין זינקה ב-7.4% ומניית הכשרה אנרגיה קפצה ב- 5.4%.

יצרנית הדשנים הישראלית כיל, הודיעה הבוקר כי סיכמה עם חברת SQM הצ'ליאנית, שותפתה בחברת האחזקות הבלגית NUTRISI Holdings, על רכישת כל מניותיה (50%) של SQMבחברה זו. כתוצאה מעסקה זו תחזיק כיל ב-100% ממניות NUTRISI Holdings .פרטי העסקה לא נמסרו.

אלקטרה נדל"ן הודיעה אמש כי החברה הבת שלה (70%) בגרמניה אינה עומדת בהתניה הפיננסית (Covenant), שנקבעה לה בהסכם הלוואה עם הבנק. ההלוואה הינה ללא זכות חזרה ללווה (Non Recourse), והיא ניתנה בעקבות רכישת נכס ב-Eschborn, הסמוכה לפרנקפורטקרן שמרוק האמריקאית.

זרוע ההשקעות של משפחת דיסני בישראל, מוכרת את אחזקותיה (42%) ביצרנית המערכות החשמליים אורד לידי אמנון ואריאל אדורם (בעלי השליטה הנוכחיים) תמורת כ-2.7 מיליון שקל. עם ביצוע המכירה, הקרן מקבעת הפסד של יותר מ-90% על ההשקעה, שעומדת עד עתה על יותר מ-45 מיליון שקל. לאחר הרכישה, תחזיק משפחת אדורם בכ-85% ממניות החברה.

איש העסקים הישראלי עופר קרז'נר, שהנפיק בשנות ה-90 "חברות בועה" בבורסה הישראלית עם שמות כמו "אוקי דוק" ו"אס ספייד", חזר השבוע לשוק ההון הישראלי לאחר שהשלים רכישה של 11% משותפות הגז והנפט הזדמנות ישראלית , שבשליטת רוני הלמן ואורי אלדובי. בסך הכל רכש קרז'נר מתחילת ספטמבר ועד היום יחידות השתתפות ואופציות בשווי כולל של 17 מיליון שקל, כאשר העסקה האחרונה בוצעה לפי מחיר של 26.9 אגורות ליחידת השתתפות, בדומה למחירה בבורסה.

אולטרה שייפ , חברת המכשור הרפואי המספקת פתרונות בתחום האסתטי לעיצוב הגוף, הודיעה אתמול כי המפיץ בקוריאה עמו התקשרה קיבל מהרשויות הרגולטוריות אישור לשיווק מכשיר ה–V3 Contour1 במדינה. בעקבות ההודעה, זינקה המניה אתמול ב-24%.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully