וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט הסתיים בעליות שערים

נמרוד הלפרן

24.10.2011 / 23:16

מגזרי הטכנולוגיה, הפיננסים והסחורות הובילו העליות במסחר. מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.9%, נאסד"ק הוסיף 2.4%. ענקית המיכון הכבד קטרפילר בעלייה בזכות דו"חות כספיים ותחזיות חיוביים

בורסות וול סטריט, אשר השלימו בשבוע שעבר את רצף העליות השבועי הארוך ביותר מאז פברואר, המשיכו בתנופה החיובית ביום שני בעקבות נתונים שהצביעו על כך שמגזר הייצור בסין חזר לצמיחה בראשונה זה ארבעה חודשים, ועל רקע התקדמות המגעים בין מנהיגי אירופה לגיבוש פתרון מקיף למשבר החוב ביבשת. פעילות בתחום המיזוגים והרכישות תמכה אף היא במדדים. מגזרי הטכנולוגיה, הפיננסים והסחורות הובילו את העליות.

מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.9%; מדד S&P 500 אשר השלים בשבוע שעבר עלייה שבועית שלישית ברציפות ונסגר ביום שישי ברמתו הגבוהה ביותר מאז ה-3 באוגוסט, טיפס ב-1.3%; מדד נאסד"ק הוסיף 2.4%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.03% לרמה של 2.23%.

באירופה מסתמן כי מנהיגי האיחוד האירופי יצליחו להגיע להסכמה על תוכנית מקיפה לפתרון משבר החוב ביבשת. גרמניה צופה כי היקף קרן החילוץ האירופית יוגדל ליותר מטריליון יורו (1.4 טריליון דולר) לעומת היקפה הנוכחי של 440 מיליארד יורו, לדברי אחד מראשי האופוזיציה בגרמניה שהשתתפו בתדריך שערכה קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, כך דיווחה סוכנות הידיעות אי.פי.

פרנק-וולטר סטיינמאייר, מבכירי מפלגת האופוזיציה הסוציאל דמוקרטית, אמר כי הגדלת היקפו של מנגנון היציבות הפיננסי האירופי (EFSF) עשויה להתבצע באמצעות שילוב של מספר אמצעים, בהם ביטוח חלקי כנגד הפסדים שתציע הקרן או השתתפות של גופים בינלאומיים דוגמת קרן המטבע הבינ"ל (IMF).

הפגנה של קבוצת "כיבוש וול סטריט" נגד הקפיטליזם הגלובלי, טיימס סקוור, ניו יורק, 15 באוקטובר 2011. רויטרס
שוק התעסוקה האמריקאי לא מראה סימני התאוששות. מפגינים בוול סטריט/רויטרס

קנצלרית גרמניה, מרקל, מתכוונת לבקש את אישור הפרלמנט של גרמניה לתוכנית להרחבת קרן החילוץ ביום רביעי - אותו היום בו תתקיים פסגה נוספת של מנהיגי האיחוד האירופי בה מתכננים מנהיגי היבשת לאשר את התוכנית.

אתמול נפתחה בבריסל פסגת מנהיגי האיחוד האירופי, שמטרתה להגיע להסכם בעניין יוון, הבנקים והגדלת קרן היציבות של האיחוד. דיווחים על מחלוקת קשה ועלבונות אישיים עוררו סערה אמש, ופרסום החלטה על ההסכם נדחתה ליום רביעי.

ההחלטה שהתקבלה היא למנוע מהבנק המרכזי של אירופה להשתתף בהגדלת קרן החילוץ על ידי הגדלת המאזן שלו. ניקולא סרקוזי, נשיא צרפת, נסוג מהצעתו להפוך את קרן החילוץ לבנק, ובכך לאפשר לה לקבל הון בלתי מוגבל מהבנק המרכזי.

בארה"ב, שוק התעסוקה לא מראה כל סימן להתאוששות. סקר חדש שערך האיגוד הלאומי של כלכלנים עסקיים(NABE) מעיד כי מספר הולך ופוחת של חברות אמריקאיות יגייסו עובדים חדשים בחודשים הקרובים. הסקר, הנערך מדי רבעון, כולל 70 כלכלנים העובדים בחברות פרטיות שונות החברות בארגון.
על פי הסקר, מספר החברות שמתכננות לגייס עובדים נוספים נפל מ-42% בסקר שנערך ביולי ל-30% בלבד, בעוד מספר החברות שפיטרו עובדים עלה. 13% מהנשאלים ענו כי הם צימצמו את מצבת כח האדם שלהם, לעומת 8% בלבד בסקר הקודם.

כמעט 85% מהכלכלנים שהשתתפו בסקר העריכו כי הכלכלה תצמח לכל היותר ב-2% ב-12 החודשים הבאים - זינוק מדהים של כמעט פי ארבעה מהנשאלים לעומת הסקר הקודם. בסקר שנערך רק לפני שלושה חודשים ענו 23% בלבד ממשתתפי הסקר כי הצמיחה תהיה כה נמוכה. חמישית מהכלכלנים טענו כי משבר החובות באירופה פגע במכירות, ושלושים אחוז מהם העריכו כי הפגיעה תימשך גם ברבעון הראשון של 2012.

אופטימיות מעודדת

הנתון המעודד בסקר הוא עלייה במספר החברות שדיווחו על רווחים גדלים. 25% מהכלכלנים ענו כי החברות בהן הם מועסקים ידווחו על רווחים גבוהים יותר ברבעון הנוכחי לעומת הרבעון הקודם - עלייה של 9% לעומת הסקר שנערך ביולי. החברות שדיווחו על רווחים משתייכות לענפי המזון, התחבורה, התקשורת והמידע.

עונת הדו"חות הרבעוניים נמשכת במלוא התנופה, והשבוע צפויות 191 חברות הנכללות במדד S&P 500 לפרסם את תוצאותיהן הכספיות. כשלושה רבעים מהחברות הנכללות במדד שפירסמו דו"חות רבעוניים מאז ה-11 באוקטובר עלו על תחזיות האנליסטים.

ענקית המיכון הכבד קטרפילר דיווחה על רווח של 1.93 דולר למניה ברבעון השלישי של השנה - מעל לתחזיות האנליסטים לרווח של 1.63 דולר למניה. החברה גם סיפקה תחזית חיובית לשנה כולה, וצופה רווח שנתי של 6.75 דולר למניה ומכירות שיהיו בקצה העליון של טווח התחזית של 56-58 מיליארד דולר. הכנסות החברה צפויות לצמוח ב-10% עד 20% בשנה הבאה.

בחזית המיזוגים והרכישות: ענקית התוכנות לעסקים אורקל הודיעה על רכישת ספקית שירותי הלקוחות מבוססי ענן RightNow תמורת 1.43 מיליארד דולר. חברת הביטוח הרפואי סיגנה הודיעה על רכישת מתחרתה הקטנה הלת-ספרינג תמורת 3.8 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully