וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת טרכטנברג: מס העושר יחול גם על נדל"ן

מירב ארלוזורוב

25.10.2011 / 10:51

ועדת טרכטנברג המליצה להטיל מס ייסף מיוחד של 2% על עשירים. מדיוני צוות היישום של הוועדה עולה כי המס יהיה אישי ולא משפחתי וכי הוא יחול על כל סוגי ההכנסות

ההמלצה של ועדת טרכטנברג להטיל מס ייסף מיוחד על עשירים, בשיעור של 2%, כוללת גם הכנסות מנדל"ן - כך עולה מדיוני צוות היישום של ועדת טרכטנברג.

ההמלצה של ועדת טרכטנברג היתה להעלות את דרגת מס ההכנסה לבעלי שכר של יותר מ-40 אלף שקל בחודש ל-48%. במקביל, המליצה הוועדה להעלות גם את מס רווחי ההון במשק מ-20% ל-25% לכלל האוכלוסייה, ומ-25% ל-30% לבעלי שליטה.

בנוסף לשתי העלאות המס האלה קבעה הוועדה גם מדרגת מס נוספת, לעשירים במיוחד: כל מי שהכנסתו השנתית עולה על מיליון שקל (כ-83 אלף שקל בחודש) יידרש במדרגת מס נוספת של 2%. כלומר, מס ההכנסה שהם ישלמו יהיה 50% במקום 48%, ומס רווח הון (לבעלי שליטה) יהיה 32% במקום 30%.

בדיונים של ועדת היישום של דו"ח טרכטנברג החלו להקבע הפרטים של מס הייסף החדש: מס הייסף יהיה מדרגת מס שולית חדשה - משמע הוא יחול רק על ההכנסות השוליות של יותר ממיליון שקל בשנה; מי שסך הכנסותיו הוא 90 אלף שקל בחודש, ישלם מס של 48% על הכנסות של 40-83 אלף שקל, ומס של 50% על הכנסות של 83-90 אלף שקל.

כמו כן נקבע כי חישוב ההכנסות יהיה אישי, ולא משפחתי. כלומר, אם כל אחד מבני הזוג משתכר 75 אלף שקל בחודש (הכנסה משפחתית של 150 אלף שקל בחודש) - הם לא ישאו במס הייסף, מאחר שכל אחד מהם נמצא מתחת לרף הקובע.

בנוסף נקבע כי מס הייסף יחול על כל הכנסותיו של אדם, באשר הן, כולל הכנסות מנדל"ן. כך, לפי המלצות ועדת טרטכנברג, מס שבח על מכירת דירה עלה מ-20% ל-25%. עבור משלמי מס הייסף, השבח שהם ישלמו יהיה 27%. באותה מידה הכנסות משכר דירה, החייבות כיום במס של 10% (יותר מהכנסה של 4,000 שקל), תעלה ל-12%. הערכת המדינה היא כי מס הייסף יגדיל את ההכנסות ממסים בכ-400 מיליון שקל בשנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully