וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בצניחות שערים חדות

רם עוזרי

25.10.2011 / 23:13

הירידות נרשמו על רקע הקשיים של מנהיגי אירופה להגיע להסכמות בנוגע לפתרון משבר החובות ביבשת. דאו ג'ונס ירד ב-1.7%; S&P 500 השיל 2.3%; נאסד"ק איבד 2%

בורסות וול סטריט נחתמו בירידות שהתחזקו לקראת סוף יום המסחר. הירידות נרשמו על רקע פרסום נתוני מקרו פושרים, הקשיים של מנהיגי אירופה להגיע להסכמות בנוגע לפתרון משבר החובות ביבשת ועונת הדו"חות הכספיים לרבעון השלישי.

דאו ג'ונס סיים בירידה של ב-1.7%, מדד 500 S&P השיל מערכו 2.3%, והנאסד"ק איבד 2%. המשקיעים חזרו למצוא מפלט באגרות החוב של ארצות הברית, שהתשואה עליהן ירדה ב-0.1%, כאשר גם הנפט והזהב רושמים עלייה של 1.6% ו-3.3% בהתאמה.

ירידות השערים נרשמו בעקבות הספקות לגבי יכולתם של מנהיגי אירופה להגיע להסכם לפתרון משבר החוב. במהלך יום המסחר פורסם כי פגישת שרי האוצר האירופים, אשר אמורה הייתה להתקיים מחר לפני פגישת מנהיגי האיחוד האירופי בבריסל, בוטלה. פגישת ראשי המדינות באיחוד תתקיים עם זאת כמתוכנן מחר (רביעי) בבריסל.

מספר נושאים יידונו מחר בפסגת מנהיגי אירופה. ההחלטה הראשונה שיצטרכו המנהיגים לקבל תהיה בנוגע להרחבת קרן החילוץ למדינות הנמצאות במשבר חובות. כמו כן, על פי הדיווחים, קיימים עדיין חילוקי דעות בנוגע לרמת ההפסדים שיספגו הבנקים בעקבות החוב היווני לאחר ששללו אפשרות של הכנסת הבנק המרכזי של אירופה לגירעון.

מפגינים יוונים מתעמתים עם המשטרה בעקבות חוקי צנע. AP
"קיימים עדיין חילוקי דעות בנוגע לרמת ההפסדים שיספגו הבנקים בעקבות החוב היווני" ההפגנות ביוון בשבוע שעבר/AP

ולבסוף, יצטרכו מנהיגי אירופה להגיע להסכמות בנוגע לרכישות אג"ח של איטליה וספרד על ידי הבנק האירופי המרכזי, רכישות שמטרתן למנוע את נפילתן בעקבות בריחת המשקיעים. אתמול דווח כי קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, מתנגדת שבטיוטת ההסכם בפסגת האיחוד ייכתב כי מדינות אירופה תומכות בהמשך שימוש באמצעים לא סטנדרטיים של הבנק המרכזי של אירופה.

הירידות בארה"ב הושפעו גם מכמה נתוני מקרו מאכזבים שפורסמו אתמול והכבידו על המדדים. מדד אמון הצרכנים צנח באוקטובר לרמתו הנמוכה ביותר מזה שנתיים וחצי. המדד הגיע באוקטובר לרמה של 39.8 נקודות, ירידה חדה של כ-15% לעומת ספטמבר. מדובר בירידה מפתיעה, שכן תחזיות האנליסטים צפו כי המדד יישאר ברמה של 46 נקודות. הגורמים העיקריים לאובדן הביטחון של הצרכנים האמריקאים הם הקיפאון בשוק התעסוקה, ההידרדרות הנמשכת בערך הבתים והאיום המרחף מעל כלכלת ארצות הברית על רקע משבר החובות באירופה.

נוסף על כך, מחירי הבתים ב-20 הערים בגדולות בארצות הברית נפלו ב-3.8% בשנה שהסתיימה באוגוסט. קצב הנפילה אמנם נמוך מאשר בחודש יולי, ובאוגוסט הייתה עלייה של 0.2% לעומת החודש הקודם לו, אולם הנתונים השנתיים מראים כי מצבו של שוק הדיור האמריקאי עדיין קשה.

מניות במרכז

מניית חברת השכרת הסרטים נטפליקס, אשר דיווחה אמש על הפסדים ברבעון השלישי מתחת לתחזיות האנליסטים וצופה ביטולים נוספים של מנויים לאחר שהעלתה מחירים, התרסקה ב-37% בוול סטריט. זאת לאחר שאתמול צנחה המניה ב-27%. מספר המנויים של החברה בארה"ב נפל ב-810 אלף מנויים ל-23.8 מיליון (נכון ל-30 בספטמבר), ירידה גדולה יותר משחזתה החברה.

BP דיווחה כי כמעט שילשה את הרווח ברבעון הנוכחי לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. החברה דיווחה על רווח נקי של 4.91 מיליארד דולר ברבעון השלישי או 1.55 דולר למניה, לעומת 1.79 מיליארד דולר או 57 סנט למניה בשנה הקודמת. הרבעון כלל הוצאות של 600 מיליון דולר הקשורות לדליפת הנפט במפרץ מקסיקו. ההכנסות עלו ב-31% ל-97.6 מיליארד דולר. מנכ"ל BP רוברט דאדלי, אמר כי אוקטובר הוא חודש חשוב בו חלה תפנית ועלייה בפעילות החברה מאז פרשת דליפת הנפט ב-2010.

העלייה ברווחי BP נתמכה על ידי העלייה במחירי הנפט בעולם, ולקראת סיום ההוצאות לתיקון דליפת הנפט. החברה ציינה גם כי היא מתכוונת למכור נכסים בשווי 45 מיליארד דולר כדי לגייס כספים נוספים הדרושים להמשך תיקון הנזק מהדליפה ב-20 באפריל 2010.

UBS, הבנק הגדול בשווייץ, דיווח על ירידה של 39% ברווחיו ברבעון השלישי של 2011 לאחר שדיווח כי יפסיד 2.3 מיליארד דולר מפרשת הסוחר שביצע עסקות בלתי מורשות. הרווח הנקי צנח ל-1.02 מיליארד פרנק שווייצי (1.16 מיליארד דולר) לעומת 1.66 מיליארד פרנק שווייצי בתקופה המקבילה בשנה שעברה. אנליסטים של בלומברג צפו כי הרווח יגיע ל-318 מיליון פרנק שווייצי. הבנק הצליח למתן את ההפסדים דרך קנייה חזרה של אג"ח הבנק במחירים נמוכים יותר. הכנסות הבנק ירדו ב-4% ל-6.41 מיליארד פרנק שווייצי.

גם דויטשה בנק, בנק ההשקעות הגדול באירופה במונחי הכנסות, דיווח היום על תוצאות הרבעון השלישי. הבנק רשם רווח נקי של 725 מיליון יורו ברבעון השלישי - מעל תחזיות האנליסטים, ולאחר שהציג הפסד נקי של 1.21 מיליארד יורו בתקופה המקבילה בשנה שעברה. עסקי הבנקאות הקמעונית הם אלו שעזרו לבנק להציג רווח מרשים למרות הירידה בהכנסות בחטיבת המסחר. אנליסטים צפו רווח של 343 מיליון יורו בלבד.

הבנק הוריד מוקדם יותר החודש את תחזיות הרווח השנתיות, והודיע כי ירשום הפסדים בגובה 200 מיליון יורו בעקבות הפסדים ביוון. עוד הודיע הבנק על קיצוץ 500 משרות לאחר שמשבר החוב גרם לירידה בהכנסות מניירות ערך. הבנק דיווח על הכנסות של 7.3 מיליארד יורו, עלייה של 47% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה.
דלתא אירליינס דיווחה על רווחים נמוכים מתחזיות האנליסטים ברבעון האחרון בשל התייקרות הדלק ומניית החברה נופלת ב-6.3%.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

ישראליות במרכז

מניית טבע נסחרה על רקע חדשות חיוביות לחברה. מנהל המזון והתרופות האמריקאי, ה-FDA, אישר לשווק את הגרסות הגנריות הראשונות מטעם טבע לתרופת זיפרקסה של חברת אלי לילי, המיועדת לטיפול בחולי סכיזופרניה, אשר מכירותיה מוערכות ב-3.2 מיליארד דולר בשנה. בעקבות האישור, הודיעה טבע על תחילת שיווקה של התרופה אולנזפין (OLANZAPINE). טבע תשיק את הטבליות החדשות בשיתוף פעולה עם חברת התרופות ד"ר רדי. טבע הינה החברה הראשונה אשר הגישה בקשה לייצור גרסה גנרית של המוצר וזכתה בבלעדיות של 180 יום לשיווקו. מדובר בטיפול יקר שעלותו החודשית נעה בסביבות 500 דולר לחודש, לחולי סכיזופרניה והפרעה דו קוטבית במצב הרוח, כאשר התרופה הגנרית החדשה עשויה לחתוך עד 80% מעלות זו.

גילת רשתות לוין הנסחרת בבורסת הנאסד"ק ובתל אביב, מדווחת היום (ג') על חדשות חיוביות: החברה הבת בבעלותה המלאה ספייסנט (Spacenet), ספקית של שירותי רשת מנוהלים הפועלת בארה"ב, נבחרה על ידי הרשת הקמעונית קומברלנד פארמס (Cumberland Farms) לשדרוג ולניהול תשתיות התקשורת בכ-600 סניפי הרשת הפרוסים ב-11 מדינות. הפרויקט יכלול שירותי DSL שישפרו את ביצועי רשת התקשורת של הענק הקמעונאי וכן קישור לרשת לוויינית שתאפשר גיבוי והמשכיות עסקית בכל אחד מסניפי הרשת - במקרה של תקלה ברשת ה-DSL. הפתרון של ספייסנט יכלול את התקנתה של מערכת Prysm Pro אשר תשולב בסניפים השונים ותאפשר לנטר ולנהל את הרשת הלוויינית.

מניית אמפל רשמה גם היום עליות בהמשך לעליות חדות של עשרות אחוזים בימים האחרונים. זאת, לאחר שחידוש אספקת הגז ממצרים והפשרה מסוימת ביחסים בין ישראל ומצרים על רקע שחרור גלעד שליט הפיחו אופטימיות מחודשת במשקיעי החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully