וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר באחד העם נסגר בעליות שערים מתונות

רם עוזרי

26.10.2011 / 16:57

המסחר בבורסה התל אביבית התנהל בעליות יפות שהתמתנו לקראת הסגירה. מניית טבע צנחה בתחילה ב-5.5% עקב תוצאות חיוביות למתחרים אך גם ירידתה התמתנה ל-1%

עליות השערים באחד העם התמתנו לקראת סגירת יום המסחר על אף הפרסומים כי בית המחוקקים התחתון בגרמניה אישר את הגדלת קרן החילוץ האירופית. המשקיעים, כך נראה, ממתינים להתפתחות חיובית בפגישת מנהיגי המדינות של האיחוד האירופי שנפתחה בצהרי היום בבריסל.

בזמן שכולם מצפים לחדשות מאירופה, מי שגנבה את תשומת הלב במסחר היום היא מניית טבע . המניה הגיבה בחדות לדיווח של מתחרתה ביוג'ן על תוצאות חיוביות בתרופה המתחרה בקופקסון וצנחה ב-5.5%, אולם לקראת הסגירה התמתנה הירידה והיא סיימה בירידה של 1%.

מדד ת"א 25 נסגר בעלייה של 0.5%, ומדד ת"א 100 הוסיף 0.2% לערכו. מדד ת"א בנקים נסחר לאורך כל יום המסחר בעלייה והוסיף בשעת הסגירה 1.8%, עלייה המעידה על אופטימיות של המשקיעים בנוגע למשבר החובות, ואילו מדד נדל"ן 15 הוסיף 1.2% לערכו.

"כולם נמצאים בהמתנה לחדשות מאירופה ואין עדיין כיוון ברור", הסביר יוסי אפרתי, מנהל ההשקעות הראשי בהכשרה חברה לביטוח. "אם תצא משם בשורה הקונים ייכנסו לשוק, בינתיים הם מעדיפים לחכות".

אם לא תהיה בשורה, מוסיף אפרתי, המשקיעים יתאכזבו והשווקים יחזרו לרדת, עם דגש על הבנקים. "היתה בתקופה האחרונה עליית מדרגה ואווירה חיובית לקראת פגישת המנהיגים. הציפיות עלו. גם הבנקים בארץ עלו מדרגה. אם יהיה כישלון, הבנקים בארץ מן הסתם יפגעו. אני לא רואה מי ירוויח מזה".

"משחקי האגו של שוק היורו הופכים את ההחלטות באירופה ליותר קשות, והמשקיעים רגילים לזה. בארה"ב ביצעו שתי הרחבות כמותיות ויש דיווחים שהשלישית בדרך. באירופה חשבו שיוכלו לעשות קופי פייסט (העתק הדבק) לתכנית הזאת, אבל מסתבר שזה הרבה יותר מורכב מזה", אמר אפרתי.

מספר נושאים יידונו היום בפסגת מנהיגי אירופה. ההחלטה הראשונה שיצטרכו המנהיגים לקבל תהיה בנוגע להרחבת קרן החילוץ למדינות הנמצאות במשבר חובות. כמו כן, על פי הדיווחים, קיימים עדיין חילוקי דעות בנוגע לרמת ההפסדים שיספגו הבנקים בעקבות החוב היווני לאחר ששללו אפשרות של הכנסת הבנק המרכזי של אירופה לגירעון.

לבסוף, יצטרכו מנהיגי אירופה להגיע להסכמות בנוגע לרכישות אג"ח של איטליה וספרד על ידי הבנק האירופי המרכזי, רכישות שמטרתן למנוע את נפילתן בעקבות בריחת המשקיעים. אתמול דווח כי קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, מתנגדת שבטיוטת ההסכם בפסגת האיחוד ייכתב כי מדינות אירופה תומכות בהמשך שימוש באמצעים לא סטנדרטיים של הבנק המרכזי של אירופה.

בזירה המקומית

מניית סלקום איבדה היום 1.9% על רקע הידיעות על התפטרותו של מנכ"ל החברה עמוס שפירא. במחלקת המחקר של דויטשה בנק לא אוהבים את ההתפטרות סלקום ובמיוחד את המועד הצפוי שלה. "מה שמטריד במיוחד הוא התזמון של ההתפטרות המדווחת, כאשר המועד שלה הוא בדיוק בזמן בו צפויה תחרות חדשה להתפתח בענף", כתבו היום אנליסטים של הבנק בסקירה מיוחדת שהוקדשה למהלך. "אנחנו מאמינים שהמשקיעים ייראו את התפטרותו של שפירא באופן שלילי, כאשר שפירא נתפס כמנהל המוכשר ביותר בענף הסלולר", כתבו בדויטשה.

בדויטשה מציינים כי רמות המחירים בענף כבר התחילו לרדת מוקדם יותר השנה בין המפעילים הקיימים של סלולר. התפטרות שפירא והפרסומים לגבי התחרות המתגברת בענף עם כניסתה של גולן-טלקום לשוק בשנת 2012 מביאים לירידה במניות פרטנר. בזק , המחזיקה במפעילת הסלולר השלישית פלאפון, עלתה ב-0.6%.

אלווריון הוסיפה 8% לערכה, אחרי שסגרה בעלייה של יותר מ-8% אתמול. החברה הודיעה היום על חוזה לפריסת פתרון בריז-מקס עבור רשת תקשורת אלחוטית בפס רחב המוקמת למטרות חינוך.

אלביט הדמיה זינקה ב-14% המשך לעליות מהימים האחרונים בעקבות הצגה של תכנית רכישות אג"ח של החברה.אלביט מערכות עלתה ב-2% על רקע הודעתה כי החברה הבת בברזיל קיבלה מהזרוע הביטחונית של אמבראר חוזי פיתוח בהיקף של 25 מיליון דולר לאספקת שלוש מערכות נוספות למטוס התובלה והתדלוק החדש KC390.

קבוצת פישמן מרחיבה את פעילותה בתחום האנרגיה המתחדשת: הקבוצה חתמה על הסכם לרכישת 50% ממניות חברת ג'י סיסטמס מערכות סולאריות. לשתי החברות היכרות קודמת בשל העובדה כי ג'י סיסטמס הקימה עבור קבוצת פישמן למעלה מ-100 מערכות בהספק כולל של כ-5 מגה אט. העסקה ממתינה לאישורים רגולטורים וצפויה להיסגר עד סוף השנה.

שתי הצעות רכש הוגשו אתמול בתל אביב. קבוצת אלול הגישה לבעלי מניות החברה הצעת רכש מלאה, למניות החברת הבת אלול תמארינד . הצעת הרכש הינה במחיר של 9 שקלים למניה, המשקפים פרמיה של כ-17.6% מעל מחיר המניה הנוכחי בבורסה העומד היום על 7.65 שקל, לאחר שבשלושת החודשים האחרונים איבדה מניית החברה 26%. הצעת הרכש אותה הגישה קבוצת אלול משקפת לחברה שווי של כ-42.5 מיליון שקל.

גם בעלת השליטה בארלדן הגישה הצעת רכש מעודכנת לחברה במחיר של 16.5 שקל למניה בניסיון נוסף למחוק את החברה מהמסחר. זאת לאחר שבאמצע חודש ספטמבר פירסמה החברה הצעת רכש מלאה לחלק הציבורי המסתכם ב-27%, בה נקבה במחיר של 16 שקל למניה אחת - הצעה שהציבור סירב להיענות לה.

כונסי הנכסים של חברת סיביל ג'רמני הגישו דו"ח חמור לבית המשפט שקובע כי ראשיה לא הגישו דו"חות ו"נקטו בשיטות ניהול בעייתיות". עורכי הדין עופר שפירא ועודד גולדשטיין ציינו בדו"ח כי "הנהלת החברה רמסה אינטרסים של ציבור המשקיעים". שפירא הוסיף כי "גילינו, לכאורה, שהוצג לאחד הבנקים הממנים את החברה מסמך במטרה להוציא כספים מהבנק שלא לטובת הפרויקט של החברה. בכך הצליחו מנהלי החברה ובעלי השליטה להגדיל את החוב שלא לטובת בעלי הרכוש המשועבד".

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully