וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט סגרה עלייה רביעית; טבע עלתה ב-3%

נמרוד הלפרן

26.10.2011 / 23:37

בורסות וול סטריט סגרו עליה נוספת, בפעם הרביעית בחמישה ימים. מנהיגי האיחוד האירופי קבעו כי יצמצמו את הפער בין חובות יוון לבין התל"ג שלה. בארה"ב גדלו מכירות הבתים מעל 30%

בורסות וול סטריט נסגרו היום (רביעי) במגמה חיובית על רקע התקדמות המגעים בפסגת מנהיגי אירופה לפתרון משבר החוב ביבשת. נתוני מקרו כלכליים חיוביים שפורסמו בארה"ב ודו"חות כספיים טובים מהצפוי של יצרנית המטוסים בואינג תמכו אף הם במדדים.

מדד דאו ג'ונס , אשר נסוג אתמול ב-1.7%, עלה ב-1.4%; מדד S&P 500 , שנפל אתמול ב-2%, טיפס ב-1.1%; מדד נאסד"ק הוסיף 0.5%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.08% לרמה של 2.2%.

מנהיגי האיחוד האירופי יפעלו לצמצום היחס בין חובות יוון לתוצר המקומי הגולמי (GDP) שלה בשליש, לרמה של 120%, עד סוף העשור, דיווח העיתון "פיננשל טיימס". עם זאת, טרם הושגה הסכמה בין מנהיגי האיחוד האירופי לגבי היקף השתתפותו של המגזר הפרטי בהסכם.

ההפחתה החדה בחוב של יוון, עליה הודיעה קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, צפויה לפי ההערכות לאלץ את בעלי האג"ח של יוון לספוג תספורת של 50%. המלווים הבינלאומיים צופים כי היחס חוב-תוצר של יוון צפוי להגיע לשיא של 186% בשנת 2013, לעומת ליחס חוב תוצר של גרמניה שהוא 83%.

עם זאת, הטיימס דיווח כי לא חלה כמעט התקדמות במגעים בין האיחוד לבעלי האג"ח, ונראה כי המגעים יימשכו גם לאחר סיום פסגת מנהיגי גוש היורו בבריסל.

מוקדם יותר היום דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג מפי גורם באיחוד האירופי כי המגעים בין האיחוד האירופי לבנקים ולמחזיקי אג"ח לגבי היקף ה"תספורת" שייאלצו לספוג במסגרת חבילת החילוץ השנייה ליוון נקלעו למבוי סתום והופסקו.

האיחוד האירופי מעוניין בהשתתפות הבנקים מתוך בחירה, אם כי אין לפסול גם אפשרות של פתרון כפוי, אמר היום בבריסל הבכיר אשר ביקש לשמור על עילום שם.

קובעי המדיניות באירופה והבנקים אמנם הצליחו להסכים כי היקף התספורת שיספגו נושיה של יוון יהיה 50%, אולם המחלוקת בין הצדדים נגעה לפרטי ההסכם והתמקדה בהיקף הביטוח של האג"ח החדשות שתנפיק ממשלת יוון, הוסיף הבכיר.

מנהיגי אירופה מתכנסים היום בבריסל כדי לדון בפתרון משבר החוב ביבשת. ההחלטה הראשונה שיצטרכו המנהיגים לקבל תהיה בנוגע להרחבת קרן החילוץ למדינות הנמצאות במשבר חובות .כמו כן, על פי הדיווחים, קיימים עדיין חילוקי דעות בנוגע לרמת ההפסדים שיספגו הבנקים בעקבות החוב היווני לאחר ששללו אפשרות של הכנסת הבנק המרכזי של אירופה לגירעון.

לבסוף, יצטרכו מנהיגי אירופה להגיע להסכמות בנוגע לרכישות אג"ח של איטליה וספרד על ידי הבנק האירופי המרכזי, רכישות שמטרתן למנוע את נפילתן בעקבות בריחת המשקיעים. אתמול דווח כי קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל מתנגדת לכך שבטיוטת ההסכם בפסגת האיחוד ייכתב כי מדינות אירופה תומכות בהמשך שימוש באמצעים לא סטנדרטיים של הבנק המרכזי של אירופה.

מצדו השני של האוקיינוס האטלנטי, בארה"ב, פורסמו היום נתוני מקרו כלכליים חיוביים שהצביעו על כך שמכירות בתים חדשים בארה"ב גדלו בשיעור חד מהצפוי בספטמבר וכי ההזמנות למוצרים בני קיימא בניכוי הזמנות ציוד תחבורה רשמו את הזינוק החד ביותר זה שישה חודשים.

מכירות בתים חדשים בארה"ב גדלו בחודש שעבר ב-5.7% לקצב שנתי של 313 אלף בתים, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. כלכלנים צפו קצב מכירות מתון יותר של 300 אלף בתים. המחיר החציוני של בתים חדשים נפל ב-10% לעומת ספטמבר 2010 - הירידה החדה ביותר זה למעלה משנתיים - לרמה של 204,400 דולר.

הזמנות למוצרים בני קיימא בארה"ב, בניכוי הזמנות כלי רכב ומטוסים, גדלו בספטמבר ב-1.7% - העלייה החדה ביותר מאז חודש מארס, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה מתונה יותר של 0.4%. סך ההזמנות למוצרים בני קיימא ירדו ב-0.8% בעקבות נפילה של 26% בהזמנות למטוסים.

לקראת בחירות בגרמניה. רויטרס
מגיעה לפסגת מנהיגי אירופה. אנגלה מרקל/רויטרס

עונת הדו"חות הרבעוניים בוול סטריט נמשכת במלוא התנופה, ולמעלה מ-50 חברות הנכללות במדד S&P 500 יפרסמו היום את תוצאותיהן הכספיות. אמזון , הקמעונית המקוונת הגדולה בעולם, דיווחה אתמול לאחר סגירה המסחר בוול סטריט על רווח רבעוני נמוך מתחזיות האנליסטים. יצרנית המטוסים בואינג דיווחה על רווח גבוה מהצפוי ברבעון השלישי והעלתה את התחזיות.

שלושה רבעים מ-184 החברות הנכללות במדד S&P 500 אשר פירסמו דו"חות רבעוניים מאז ה-11 באוקטובר דיווחו על תוצאות שעלו על תחזיות האנליסטים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

בקרב המניות הישראליות בוול סטריט: מניית טבע נסחרת על רקע דיווח של מתחרתה, חברת ביוג'ן, על תוצאות טובות בפיתוח התרופה המתחרה לקופקסון. ביוג'ן הודיעה היום כי התרופה הניסיונית שלהBG-12 מפחיתה את הסיכון להישנות המחלה על פי השלב השני של הניסויים הקליניים שבוצעו בתרופה.

ה- BG-12 היא האיום הגדול ביותר על הקופקסון, תרופת הדגל של טבע האחראית ל-20% ממכירותיה. ה BG-12-ניתנת כגלולה לבליעה ,ואילו הקופקסון ניתנת כזריקה. טבע מפתחת גרסה אוראלית לקופקסון הנמצאת בשלבי פיתוח סופיים - ליקווינימוד.

יצרנית המשאות המוגזים להכנה ביתית, סודה סטרים, נסחרת על רקע השקת מוצר מתחרה של חברת פרימו ווטר בארה"ב.
ריט טכנולוגיות, המספקת פתרונות לניהול תשתיות תקשורת, פירסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של שנת הכספים 2011, שהסתיים ב-30 בספטמבר השנה.

הכנסות החברה ברבעון השלישי של 2011 גדלו ב-38% לעומת הרבעון המקביל, ב-7% לעומת הרבעון הקודם והסתכמו ב-3.7 מיליון דולר. ההפסד הנקי גדל ב-1% בהשוואה לרבעון המקביל ל-854 אלף דולר, בעיקר בשל הגידול בהוצאות השיווק והמכירות וב-13% בהשוואה לרבעון הקודם. בשורה התחתונה, ההפסד המדולל למניה ברבעון השלישי הסתכם ב-19 סנט לעומת הפסד של 26 סנט ברבעון המקביל והפסד של 17 סנט ברבעון הקודם.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully