וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרוויחים מהסלולריות החדשות: עסקים קטנים

אמיתי זיו

27.10.2011 / 9:03

הוצאותיהם הסלולריות של עסקים קטנים ומשתמשים פרטיים כבדים עשויות לקטון בכ-50% עם כניסת החברות הסלולריות החדשות לשוק. למעשה, תהליך החיסכון כבר החל

המרוויחים הגדולים מכניסתן של חברות הסלולר החדשות מירס וגולן טלקום, צפויים להיות עסקים קטנים ולקוחות פרטיים כבדים. כפי שדווח אתמול ב-TheMarker לגולן טלקום ומירס עם רשת ה-GSM החדשה, שצפויות להתחיל לפעול ב-2012, עתידות להציג לשוק חבילות ללא הגבלה במחירים שינועו בין 150 ל-180 שק בחודש בלבד - מחירים נמוכים בהרבה מאלה הנהוגים כיום.

לדברי גיא סומך ממיזם הצרכנות הסלולרי Up-Wake, "חשבון הסלולר הממוצע של עסקים קטנים בישראל נע בין 1,000 ל-1,200 שקל לארבעה מנויים, או 300-400 שקל למנוי בודד המשתייך לעסקה של לקוח עסקי קטן". לפיכך, לקוחות אלה יוכלו לחסוך כ-50% מההוצאה הסלולרית שלהם. מדובר בחיסכון ענק למשק מכיוון שישנם כ-250 אלף עסקים קטנים רשומים במדינה.

סומך מסייג ואומר כי תהליך החיסכון ללקוחות כאלו כבר החל, וכיום לקוחות כבדים כבר מחוזרים על ידי חברות הסלולר ומקבלים הצעות שהן לעתים טובות מאלה שמקבלים עובדי ארגונים. "בשורה התחתונה, כל השוק ירוויח מהשינויים וחשבון הסלולר הממוצע בישראל ימשיך לרדת. הלקוחות הפרטיים מתיישרים עם הלקוחות העסקיים הגדולים וכולנו צפויים להרוויח בגדול".

יהודה טלמון, נשיא לה"ב - ארגון העצמאיים והעסקים בישראל, אומר כי "אם מה שקראתי בעיתון יתגשם, ברור שהרפורמה תביא להוזלה משמעותית ודרמטית בהוצאה של העסקים הקטנים. הסלולר הוא כלי עבודה מספר אחד בעסק קטן ולכן מרכיב חשוב בהוצאות שלו. צריך לזכור כי לעסק קטן אין באמת יכולת מיקוח מול חברות הסלולר ושנית, אין לו יכולת אמיתית לבדיקת החשבון באמצעות חברות מתמחות, כמו שעושות חברות גדולות. לה"ב הוא ארגון שמאגד כ-100 אלף חברים ועקב הפרסום אני מתכוון להתקשר לאורן מוסט (נשיא גולן טלקום; א"ז) ולנסות למסד שיתוף פעולה, לבנות ביחד חבילה מתאימה לעסקים קטנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully