וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם החובות מזניק בורסת אירופה: פריז עולה ב-4%

רונית דומקה

27.10.2011 / 9:34

מנהיגי אירופה הגיעו הלילה להסכם לנקיטת צעדים להתמודדות עם משבר החובות ובורסות היבשת הגיבו בחיוב. לונדון עולה ב-1.8%, פרנקפורט קופצת ב-3.6% והמדד הכלל אירופי עולה ב-2.5%

בורסות אירופה רושמות עליות שערים חדות, והיורו מזנק מול הדולר, בעקבות התקוות כי ההסכם שאליו הגיעו הלילה מנהיגי אירופה יסלול את הדרך לפיתרון משבר החוב בגוש היורו. לונדון עולה ב-1.8%; פריז מזנקת ב-4%; פרנקפורט קופצת ב-3.6%; מדד סטוקס 600 הכלל אירופי עולה ב-2.5%; החוזים על המסחר בוול סטריט מורים על עליות של סביב 1.7% במדדים.

מנהיגי אירופה הגיעו הלילה להסכם על הגדלת קרן החילוץ האירופית (EFSF) לטריליון יורו (1.4 טריליון דולר), והסכימו עם בעלי האג"ח של יוון על "תספורת" של 50%, מה שסולל את הדרך לחבילת החילוץ השניה ליוון. לאחר דיונים ארוכים הסכימו המנהיגים גם על היוון מחדש של הבנקים באירופה, תפקיד מורחב לקרן המטבע הבינלאומית, התחייבות מצדה של איטליה להגביר את מאמציה לצמצום החוב ואיתות לכך שהבנק המרכזי של אירופה ימשיך לרכוש אג"ח ממשלתיות.

אנליסטים באירופה הגיבו בחיוב להסכם. "הרבה פרטים עדיין לא התפרסמו", אמר ראלף סילבה ג'וניור, אסטרטג בסילבה ריסרץ' נטוורק בלונדון, בראיון לבלומברג. "התחושה הכללית שלי היא חיובית. זוהי התחלה טובה מאוד".

היורו מתחזק ב-0.9% מול הדולר לרמה של 1.403 דולר ליורו בעקבות ההסכם באירופה. מול הליש"ט נחלש הדולר ב-0.2% לרמה של 1.600 דולר לליש"ט. בשוק הסחורות, עולה מחיר הנפט מסוג טקסס מתוק ב-2.3% לרמה של 92.32 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בניו יורק.

את העליות מובילות מניות הבנקים. מניית BNP פאריבה מזנקת ב-14% בפאריס; מניית סוסייטה ז'נרל מוסיפה 12%; מניית דויטשה בנק עולה ב-10% בפרנקפורט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully