וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: "לא נתרום לקרן החילוץ האירופית"

27.10.2011 / 11:44

שר האוצר של בריטניה ג'ורג' אוסבורן אמר הבוקר כי מדינתו תמשיך להשמיע את קולה בנושאי האיחוד האירופי אך לבריטים יש גירעון משלהם לסגור. "אם מדינות כמו סין רוצות לתרום זה מבורך"

בריטניה לא תתרום ישירות לקרן החילוץ האירופית של גוש היורו - כך אמר הבוקר (חמישי) שר האוצר של בריטניה, ג'ורג' אוסבורן, לאחר שבלילה הסכימו מנהיגי גוש היורו על צעדים נוספים לריסון משבר החוב באירופה.

"אם מדינות נוספות כמו סין רוצות לתרום, זה מבורך, אבל לבריטניה יש גירעון ומשלמי המסים הבריטים עוד משלמים עבור הבנקים הבריטים ולעמוד מאחורי המטבע המקומי. לכן אנחנו חושבים כי אין זה נכון עבור בריטניה לתרום לקרן החילוץ המיוחדת", אמר אוסבורן בראיון לרשת בי.בי.סי הבריטית.

בכירי גוש היורו הסכימו לאחר פגישה שארכה 10 שעות והסתיימה ב-4 לפנות בוקר בבריסל כי הנושים הפרטיים יספגו תספורת של 50% על חובות יוון. כמו כן, הוסכמה הרחבת קרן החילוץ האירופית.

אוסבורן ציין כי קולה של בריטניה ימשיך להשמע בנושאי האיחוד האירופי כמו תחרותיות ושירותים פיננסיים. הוא בירך על ההתקדמות של מנהיגי גוש היורו אך אמר כי הם צריכים כעת "למלא את השורות החסרות של פרטי העסקה".

"אנחנו חייבים לשמור על לחץ בגוש כי פתרון משבר החוב האירופי יהיה התמריץ הגדול ביותר לכלכלה הבריטית בסתיו הנוכחי", אמר אוסבורן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully