וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמולי: "בכירי המשק מבקשים - אל תמחו נגדנו"

ליאור דטל

27.10.2011 / 13:46

יו"ר התאחדות הסטודנטים איציק שמולי אמר כי התפטרותה של זהבית כהן והורדת המחירים בתנובה הן תוצאה של המחאה החברתית. "היחס של חלק ממשרדי הממשלה מזלזל"

"בשבועות האחרונים כל בכירי המשק מתקשרים אלי בבקשה שגובלת בתחינה ואומרים 'אל תיזמו נגדי מחאה אני מוריד מחירים" - כך אמר היום יו"ר התאחדות הסטודנטים, איציק שמולי, בכנס ארגון שגרירי רוטשילד. לדברי שמולי, התפטרותה של זהבית כהן מראשות תנובה היתה "תוצר ישיר לפעילות הסטודנטים" וכך גם הורדת מחירי המוצרים על ידי תנובה, שטראוס ויוניליבר.

לדברי שמולי, "הממשלה לא השכילה להבין את כוחה של תנועת המחאה. היחס של חלק ממשרדי הממשלה מזלזל כאשר הם טוענים שהמחאה פוליטית. עשרות אלפי תושבי עפולה, ירוחם, דימונה, אריאל, אילת ויישובים נוספים שתמכו בליכוד בבחירות האחרונות, יצאו לרחובות ודרשו שינוי משמעותי במדינה. יש פה מאבק ישראלי שנוגע לכל אחד ואחת מאתנו ולא מאבק פוליטי".

שמולי התייחס לעתיד המחאה ואמר כי בטווח הקרוב המטרה היא לשמור על המחאה בתודעה הציבורית. הוא התייחס למסקנות דו"ח טרכטנברג ואמר כי הדו"ח "לא מביא בשורה בתחומי הבריאות, החינוך והרווחה. וגם ההמלצות החיוביות שבו נשענות על ההנחה שצריך להפחית מתקציב הביטחון, אך כולנו יודעים שזה לא יקרה. את השינויים שלנו אנחנו נשיג או בכח או בקלפי. אבל כמו שאמרתי בעבר במקום שבו תהיה אלימות לא יהיו סטודנטים.

"בבחירות הבאות אנשים יצביעו לפי הגישה החברתית-כלכלית, ולדעתי גם מפלגת השלטון - הליכוד - יכולה להיראות אחרת. אותי מעניין לשאול את כחלון: מדוע שר שנחשב חברתי בממשלה הזאת, הקול שלו לא מספיק נוקב, ברור ומציב אלטרנטיבה למפלגת השלטון. המחאה לא תלך לשום מקום כל עוד לא ייפתרו הבעיות האמיתיות של החברה. ננהל את המאבק גם ברחובות וגם במסדרונות הכנסת, שחוזרת עכשיו מפגרה. נניח הצעות יותר מרחיקות לכת שיאתגרו את הממשלה וישפרו את חיי האזרחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully