וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסגל הבכיר באוניברסיטת תל אביב ישבית הלימודים

ליאור דטל

27.10.2011 / 15:23

חברי הסגל הבכיר מוחים על כך שהאוניברסיטה לא חתמה על הסכם השכר החדש עליו סוכם עם ועד ראשי האוניברסיטאות. האוניברסיטאות האחרות כבר חתמו על ההסכם

הסגל הבכיר באוניברסיטת תל אביב הכריז כי לא יפתח את שנת הלימודים החדשה באוניברסיטה ביום ראשון.

חברי הסגל ישביתו את הלימודים החל מיום ראשון במחאה על כך שהאוניברסיטה עדיין לא חתמה על הסכם השכר החדש עם חברי הסגל, שסוכם לאחרונה בין ועד ראשי האוניברסיטאות ומועצת הסגל הבכיר באוניברסיטאות.

יו"ר ועד הסגל הבכיר באוניברסיטאות, פרופ' בן ציון מוניץ, אמר כי אוניברסיטת תל אביב היא האוניברסיטה היחידה שעדיין לא חתמה על הסכם השכר מול הסגל הבכיר. מארגון הסגל הבכיר נמסר בהודעה מטעמם כי "הנהלת אוניברסיטת תל-אביב עדיין עומדת בסירובה לחתום עמנו על הסכם השכר. בכל האוניברסיטאות האחרות נחתם ההסכם כדת וכדין ואף ננקטו כל הצעדים הדרושים ליישומו. לפיכך, אנו נאלצים להכריז בזאת על השבתת ההוראה של כל חברי הסגל האקדמי הבכיר באוניברסיטת תל-אביב החל מיום א', 30 באוקטובר 2011, ועד אשר ייחתם ההסכם".

בתגובה, נערכת אגודת הסטודנטים בתל אביב לצעדי מחאה כנגד האוניברסיטה. בשעה זו חוסמים פעילים של האגודה את בניין ההנהלה ונועלים את דלתות המבנה בשלשלאות, בטענה שהם "אינם מוכנים להילקח כבני ערובה במשא ומתן שבין האוניברסיטה לסגל".

מהאגודה נמסר כי "אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת ת"א נערכת כרגיל לקראת פתיחת שנת הלימודים, וזאת לצד ההשבתה של השעתיים המתוכננת ליום שני, שהוכרזה אתמול, בשיתוף עם כל סגלי אוניברסיטת ת"א.

כפי שפורסם ב-TheMarker, בספטמבר האחרון נחתם הסכם קיבוצי חדש לארבע השנים הקרובות בין חברי הסגל לאוניברסיטה. על פי ההסכם, יקבלו חברי הסגל הבכיר תוספת שכר של 2.9% בממוצע בכל שנה, עד לסיום ההסכם בדצמבר 2013. בנוסף, הוסכם שתוספת השכר תהיה גבוהה יותר בשנתיים הראשונות לחברי הסגל הצעירים בדרגות התחתונות - מרצה ומרצה בכיר - מאשר תוספת השכר שתינתן בשנתיים הראשונות בשתי הדרגות הגבוהות יותר - פרופ' חבר ופרופ' מן המניין - במטרה למנוע ככל הניתן את תופעת "בריחת המוחות". לפי ההסכם, מרצים ומרצים בכירים יקבלו תוספת שכר של 3.094%, ופרופ' חברים ופרופ' מן המניין יקבלו תוספת של 2.8% בשנתיים האחרונות. על פי ההסכם, הנהלת כל אוניברסיטה היתה אמורה לחתום באופן עצמאי על ההסכם עם הסגל הבכיר המעוסק בה.

מאוניברסיטת תל אביב נמסר בתגובה: "להנהלת אוניברסיטת תל אביב ולסגל הבכיר אין חילוקי דעות לגבי ההסכם. האוניברסיטה לא חתמה עד כה על ההסכם בשל קיצוץ תקציבי של 10% שהושת עליה. הנהלת האוניברסיטה נמצאת במגעים עם משרד האוצר למציאת פיתרון לסוגיה על מנת למנוע פגיעה בציבור הסטודנטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully