וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט ממריאה: S&P מחק הירידות מ-2011

נמרוד הלפרן

27.10.2011 / 16:05

ההסכם לפתרון משבר החוב באירופה הוביל לעליות חדות גם בבורסה האמריקאית עם פתיחתה. מדד הדאו ג'ונס עולה ב-2% ואילו מדד S&P 500 עלה ב-2.6%

בורסות וול סטריט נסחרות בעליות חדות ומדד S&P 500 מוחק את כל הירידות של שנת 2011, לאחר שמנהיגי אירופה הגיעו להסכם על תוכנית לפתרון משבר החוב ביבשת, ועל רקע נתונים שפורסמו בארה"ב שהצביעו על כך שהכלכלה הגדולה בעולם צמחה ברבעון השלישי בשיעור החד ביותר זה שנה. מניות הבנקים מובילות את העליות.

מדד דאו ג'ונס קופץ ב-2%; מדד S&P 500 מזנק ב-2.6% ומוחק בתוך כך את הירידות שרשם מתחילת שנת 2011; מדד נאסד"ק עולה ב-2.6%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסחר בירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עולה ב-0.09% לרמה של 2.3% - הרמה הגבוהה ביותר במונחי סגירה מאז ה-11 באוגוסט.

בחזית המקרו כלכלית בארה"ב: התוצר המקומי הגולמי (GDP) של ארה"ב צמח ברבעון השלישי של השנה בקצב שנתי של 2.5% לעומת קצב של 1.3% ברבעון הקודם, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. שיעור הצמיחה תאם את תחזיות הכלכלנים.

מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב ירד בשבוע שעבר ב-2,000 לרמה של 402 אלף, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. מספר תביעות האבטלה המתמשכות ירד בשבוע הקודם ב-96 אלף ל-3.65 מיליון - המספר הנמוך ביותר מאז ספטמבר 2008.

מבול הדו"חות נמשך

בה בעת, עונת הדו"חות הרבעוניים בוול סטריט ממשיכה במלוא התנופה, ושורה של חברות אמריקאיות מובילות פירסמו היום את תוצאותיהן הכספיות.

ענקית מוצרי הצריכה פרוקטר אנד גמבל, המייצרת בין היתר על חיתולי פמפרס ואבקת הכביסה טייד, דיווחה כצפוי על רווח של שלושה מיליארד דולר ברבעון השלישי של השנה - ירידה קלה לעומת רווח של 3.1 מיליארד דולר בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. מכירות החברה צמחו בשיעור חד מהצפוי של 8.9% לעומת הרבעון המקביל, והסתכמו ב-21.9 מיליארד דולר.

מתחרתה של פרוקטר אנד גמבל, קולגייט-פלמוליב, דיווחה כי רווחיה ברבעון השלישי גדלו ל-643 מיליון דולר על הכנסות של 4.38 מיליארד דולר.

יצרנית הכימיקלים דאו כמיקל דיווחה על רווח נקי של 815 מיליון דולר ברבעון השלישי לעומת רווח של 512 מיליון דולר בתקופה המקבילה, ועל צמיחה של 17% במכירות.

רויאל קריביאן, חברת שיט התענוגות השנייה בגודלה בעולם הנמצאת בשליטת משפחות עופר ופריצקר הישראליות, דיווחה על גידול של 14% ברווח הנקי ברבעון השלישי של השנה לצד צמיחה של 13% בהכנסות.

חברת סיוה הישראלית, המספקת טכנולוגיות מתקדמות לתכנון שבבים, דיווחה על רווחי שיא וצמיחה של 39% בהכנסות ברבעון השלישי של השנה. סמנכ"ל הכספים של סיוה, יניב אריאלי, ציין בעת פרסום הדו"חות כי תוצאות החברה הושגו בזכות שילוב של הסכמי רישוי חדשים שחתמה החברה, חוזק נמשך בעסקי התמלוגים להם זכאית החברה ומחויבותה לניהול פיננסי שמרני.

פריגו , היצרנית הגדולה בארה"ב של תרופות ללא מרשם רופא כמותג פרטי, דיווחה על ירידה של 9% ברווח התפעולי ברבעון השלישי של השנה, לצד צמיחה של 13% במכירות, אשר הסתכמו ב-725 מיליון דולר.

אירופה בהסכמה

מצדו השני של האוקיינוס האטלנטי, הגיעו אתמול מנהיגי אירופה להסכם ל"תספורת" של 50% - כלומר הפסד של מחצית מההשקעה עבור בעלי האג"ח היווניות - והגדלת קרן החילוץ האירופית (EFSF) לטריליון יורו (1.4 טריליון דולר), בתגובה ללחצים הבינלאומיים להגביר את מאמציהם לפתור את משבר החוב ביבשת.

עשר שעות של דיונים בוועידה השנייה בתוך ארבעה ימים, שנערכה אתמול בבריסל, הניבו תוכנית שלדברי מנהיגי אירופה תחלץ את גוש היורו ממשבר החוב. התוכנית שעליה הסכימו המנהיגים כוללת היוון מחדש של הבנקים באירופה, תפקיד מורחב לקרן המטבע הבינלאומית, התחייבות מצדה של איטליה להגביר את מאמציה לצמצום החוב ואיתות לכך שהבנק המרכזי של אירופה ימשיך לרכוש אג"ח ממשלתיות.

עוד הוחלט כי חבילת החילוץ השנייה ליוון צפויה להיות בהיקף של 130 מיליארד יורו, במקום 109 מיליארד יורו שעליהם הוסכם ביולי. במאי 2010 הובטחו ליוון 110 מיליארד יורו בחבילת חילוץ ראשונה, שלא היתה מספקת.

המנהיגים הגיעו להסכמה גם לגבי היוון מחדש של הבנקים, וקבעו לבנקים תאריך יעד - 30 ביוני 2012 - שעד אליו יצטרכו להגיע ליחס הון ליבה של 9%. בנקים שלא יעמדו בדרישות ההון יוצבו בפני מגבלות על חלוקת דיבידנדים ומתן בונוסים, נאמר בהצהרת המנהיגים.

רשת הפיקוח על הבנקים באירופה אמדה את צרכי גיוס ההון של הבנקים באירופה ב-106 מיליארד יורו, ואמרה כי הבנקים יצטרכו להגיש תוכנית לגיוס הון עד ל-25 בדצמבר. בנקים שלא יגייסו מספיק הון בשווקים יצטרכו לפנות ראשית לממשלות במדינותיהם, והשימוש בקרן החילוץ יהיה רק מוצא אחרון עבורם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully