וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע המסחר באחד העם נחתם בעליות חדות

שלי אפלברג

27.10.2011 / 16:55

על רקע הסכם החובות באירופה הסתיים שבוע המסחר בבורסה התל אביבית בעליות חדות. ת"א 25 נסגר בעלייה של 2.5% ומדד ת"א 100 עלה ב-2.3%

המסחר באחד העם התנהל היום בעליות חדות על רקע הסגירה החיובית בוול סטריט וההסכם בין מנהיגי אירופה ל"תספורת" של 50%, שמשמעותו הפסד של מחצית מההשקעה עבור בעלי האג"ח היווניות - והגדלת קרן החילוץ האירופית (EFSF) לטריליון יורו (1.4 טריליון דולר).

את הזינוק במדדים הוביל מדד הביטוח אשר סיים בעליה של 5.7%. מדד ת"א 25 נסגר בעלייה של 2.5% היום ובסיכום שבועי 4.1%. מדד ת"א 100 זינק ב-2.3% ובסיכום שבועי עלה ב 3.7%. מדד הבנקים הוסיף לערכו כ-3.9% ובסיכום השבועי 6.1%. מדד נדל"ן 15 זינק ב-2.3% ובסיכום השבועי 3.7% מדד הנפט והגז הוסיף לערכו כ-1.7% ובסיכום השבועי 7.8% . מדדי התל בונד נסחרו עם עליות של עד 0.6%. מחזור המסחר בסוף היום עמד על כ-3.53 מיליארד שקל.

פקיעת האופציות לאוקטובר

בתחילת יום המסחר פקעו האופציות על מדד המעו"ף לחודש אוקטובר. המדד הקובע לחודש אוקטובר על ת"א 25 נקבע על 1,173.83 נקודות ומדד הבנקים פקע על -1086.36 נקודות.

המחירים הקובעים למימוש ופקיעה של אופציות על מניות לחודש אוקטובר היו: כיל 4,690 נקודות, בנק הפועלים 1,470 נקודות, בנק לאומי 1,275 נקודות, טבע 14,880 נקודות, בנק דיסקונט 620 נקודות, בנק מזרחי טפחות 3,349 נקודות, אבנר 210 נקודות, ישראמקו 43.7 נקודות ורציו 37 נקודות.

זיו פניני, מנהל חדר המסחר במגדל שוקי הון, התייחס לפקיעה שהתרחשה וציין כי "הפקיעה היתה אגרסיבית ביותר כלפי מעלה, במחזורים מאוד גבוהים של 1.6 מיליארד שקל ובביקוש גבוה לנכס בסיס מול חוזים שפוקעים".

פניני הוסיף כי "למרות הביקושים, נוצר קושי למצוא מספקי נזילות בקרב גופים גדולים ללא שינוי שער משמעותי, הן בשל התוכנית האירופית והן בשל העליות החזקות בשווקים בחו"ל".

בהמשך היום ציין סוחר בכיר בשוק לגבי העליות החדות כי "המוסדיים אשר עשו כסף על האופציות בשעת הפקיעה מימשו את רווחיהם סיבה נוספת למימושים על ידם לדעתו היתה וההרגשה שהשוק נמצא כרגע ב"אובר שוטינג" כלפי מעלה וחלק מהמוסדיים מוכרים סחורה בשביל להראות בדוחות רווחים ולצמצם סיכונים עתידיים.

אירופה מכה גלים

יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון, אמר בעקבות חתימת ההסכם והעליות בפתיחה: "להגיד שתמו הבעיות אירופה זה יומרני, אך נראה כי בתקופה הקרובה בכל העולם תהיה נטייה להגדיל סיכונים. אירופה נתנה לשוק את מה שהפעילים ציפו לקבל".

לדברי פגוט, הפעילים בשוק ציפו להגדלה משמעותית יותר של קרן החילוץ, בסביבות 1.5-2 טריליון יורו. עוד ציין כי יש מתוך הסכום האסטרונומי נותרו רק 290 מיליארד יורו כי בשאר הכסף כבר השתמשו לסייע ליוון.

"אנו נראה שתי חלופות שישולבו יחדיו", ציין פגוט. "לא מדובר בהזרמה של כסף אמיתי אלה בהנפקה של סטרק'צרים שישקיעו הסינים וקרן המטבע בשילוב עם הגנות ביטוח למי שיקנה אג"ח של איטליה וספרד".

"הבעיות באירופה קיימות מעבר לתוכנית כזאת או אחרת. הצמיחה בשנת 2012 אמורה להיות איטית והצעדים של התוכנית אינם מגדילים צמיחה. לכן לאירופה יש לא מעט אתגרים כגון לראות האם קרן הייצוב מצליחה למנוע את התפשטות החוב לספרדים ולאיטלקים".

פעיל אחר התייחס לראלי הבוקר בשווקי העולם והביע דעתו כי "ת"א 25 עומד לעלות מעל 1,200 הנקודות ולאחר כן לקרוס בחזרה מטה. כל העליות שאנו רואים כעת הם מעין מלכודת דובים".

ב-HSBC התייחסו ל"תוכנית המקיפה" שחשפו ראשי גוש היורו כחסרת פרטים. במיוחד, לדעתם, חסר מידע על כיצד מתכוונים באירופה למנף את ה-EFSF. עוד הוסיפו כי ההנהגה האירופאית בטוחה מדי כי תקבל סיוע ממדינות G20. את נקודת האור רואים הם בעובדה כי הבנק המרכזי של אירופה ימשיך להתערב בשביל לייצב את השוק.

לדברי אלכס ז'בז'ינסקי, כלכלן המקרו של דש בית השקעות, "הצעדים עליהם החליטו מנהיגי אירופה נועדו לשכנע את המשקיעים שיש אח מספיק גדול. ואם האח נראה מספיק גדול וחזק, הבריונים יעזבו את הילד לנפשו".

עוד הוסיף זבז'ינסקי כי "נראה שהסכומים שהוצגו יכולים באמת להרגיע את המצב, במיוחד אם יצטרפו לחבילה גם הכספים של הסינים ויתר המדינות המתפתחות, וקרן המטבע תתרום את חלקה". הוא הוסיף כי להערכתנו, "תגובת השווקים אינה מהווה תפנית שתביא למגמה חיובית ארוכת טווח, אלא רק אות הרגעה שאולי ניצלנו מן הגרוע מכל".

בבית ההשקעות פסגות טענו "שלמעשה, לא הרבה השתנה לעומת מה שהיה לפני שלושה חודשים אז איבדו השווקים את אמונם במקבלי ההחלטות. הבעיות הן אותן בעיות, הפתרונות לא נראים באופק וגם אם יצליחו להימנע ממשבר פיננסי, אירופה עומדת בפני תקופה ארוכה מאוד של צמיחה איטית עד אפסית. המשקיעים עלולים לאבד שוב את אמונם במהירות".

מניות במרכז

מניית אלביט הדמיה המשיכה בזינוק כלפי מעלה ומוסיפה לערכה כ-.13%

דיסקונט השקעות הוסיפה לערכה יותר מ-5.5% .

אפריקה זינקה ב-5% בעקבות החתימה עם רשת המלונות מריוט על מכירת מגדל השעון בארצות הברית בעבור 165 מיליון דולר. גורם בכיר בשוק ההון אמר כי "הידיעה על מגדל השעון היא אכן חשובה, אבל דווקא בשביל אפריקה חשוב יותר מה שקורה ברוסיה ובאירופה בכלל. והוסיף כי לדעתו ההשפעה החיובית על המניה מקורה יותר בירידה בתפיסת הסיכון בעולם, המשפיעה על כלל החברות הממונפות. אפשר לראות שכל המניות שירדו חזק מושפעות לטובה ממצב רוח כללי.".

כלכלית נסחרת עם זינוק של 6%.

ירון זר אנליסט אנרגיה של כלל פיננסים הוציא היום המלצת "קנייה" למניית ישראמקו . בסקירתו טוען כי קידוח תמר ייהנה מבלעדיות בשנים 2013-2016 עקב קריסת הגז המצרי, בשעה שחברת החשמל עשויה להשתחרר מהחוזה עם EMG. בית ההשקעות מעלה את המלצתו לישראמקו לקנייה ומעלים את מחיר היעד ל-53 אגורות.

מניית טבע סגרה את יום המסחר בזינוק של 4.81% ותמשיך להיסחר על רקע הדיווח של ביוג'ן אתמול על תוצאות חיוביות בתרופה המתחרה לקופקסון.

חברת הביומד מדיקל תיסחר על רקע איום ה-FDA לעכב את מוצריה אם לא תטפל בליקויים.

מניית סאני של אילן בן דב תיסחר על רקע אישור הסכם הניהול של בעל השליטה, לפיו בן דב לא יקבל מענקים אם התשואה על אג"ח א' תעלה על 7%. נכון לימים האחרונים close סאני אגח א נתוני המסחר המלצות אנליסטים הרשמה לנתונים בזמן אמת חדשות חברה הוסף לתיק אישי לגרף ניתוח טכני הסדרה נסחרת בתשואה שנתית של 15%.

בראק אן.וי תיסחר על רקע הידיעה כי מייסד קרן איפקס סר רונלד כהן יצטרף כבעל מניות, ובתמורה יעביר לחברה מניות בשלושה נכסים מניבים.

מניית מלאנוקס נסחרת על רקע הורדת ההמלצה של רמי רוזן מהראל פיננסים בעקבות דו"חות הרבעון שלישי 2011 שפירסמה החברה, מ"קנייה" ל"תשואת יתר". ללא שינוי במחיר היעד של המניה ל 35 דולר . הורדת ההמלצה נובעת בין היתר מעיכובים בהשקת שבב הרומלי של אינטל. בצד הישגים שנרשמו במהלך הרבעון בתחום מערכות האיחסון - עליה במכירות מול IBM, נרשמה חולשה יחסית בתחום מחשבי העל ואנחנו מחכים לראות איך הדברים מתבהרים בסגמנט הזה.

ספקית פתרונות הרשת בפס רחב אלווריון זינקה ב 8% במסחר לאחר עלייה של 8% ו 8.5% ביומיים לפני. הסברות מיחסות את העליות במניה להודעות של החברה על פריסת רשת תקשורת במקסיקו והצגת טכנולוגיה חדשה בתערוכת G4 בשיקאגו .

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully