וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתת התעופה באוסטרליה: רבבות נתקעו

קוואנטס, חברת התעופה הגדולה באוסטרליה, החליטה להשבית את צי מטוסיה עקב שביתה איטלקית בה פרצו העובדים. ממשלת אוסטרליה: "נזק של עשרות מיליונים לכלכלה מדי שעה"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

ראש ממשלת אוסטרליה ג'וליה גילארד קראה הבוקר (ראשון) לסיום סכסוך העבודה שגרם להשבתה כללית של צי המטוסים של חברת התעופה האוסטרלית קוואנטס. כל 108 מטוסי החברה, הטסים ל-22 ערים ברחבי העולם, הושבתו וטיסותיהם של כ-68,000 נוסעים בוטלו. לדברי גילארד השביתה עלולה לפגוע בכלכלה האוסטרלית. "אני מאמינה שאזרחי אוסטרליה רוצים לראות בסוף הסכסוך", אמרה גילארד במסיבת עיתונאים שקיימה בעיר פרת'. "אני רוצה לראות את הסכסוך נפתר ונקטנו בצעדים הנדרשים על מנת להביא את העניין לבוררות".

סכסוך העבודה הועבר לבחינת הגוף הממשלתי לבחינת ענייני עבודה הוגנת המתכנס בקנברה, גוף אשר בסמכותו להורות הן לעובדים והן להנהלת החברה להפסיק בפעילות המחאה. לדברי עורך הדין המייצג את המדינה בדיון, השבתת החברה גורמת לכלכלה האוסטרלית נזק בשווי של עשרות מיליוני דולרים בשעה. נשיא בית הדין, ג'פרי גיודייס אמר כי "הזמן דוחק, אנחנו צריכים להביא לסיום המצב במהירות ואם אצטרך לעשות את זה באיומים – אעשה זאת".

החלטת החברה לקרקע את כל צי המטוסים עוררה זעם רב באוסטרליה, בעיקר בקרב הנוסעים שנפגעו מצעד זה. מנכ"ל החברה, אלן ג'ויס אמר כי המטוסים יוכלו לחזור לטוס בהמשך היום במידה ובית הדין יורה על סיום השביתה, אולם לדבריו, החלטה על השעיית השביתה בלבד, כפי שדורשים ארגוני העובדים לא תספק את החברה ולא תביא לחידוש הטיסות.

הסכסוך בין החברה לעובדים נסוב סביב המשכורות, תנאי העבודה והביטחון התעסוקתי של העובדים. עיקר הסיכסוך נובע מכוונת החברה להעביר משירותיה להעסקה חיצונית - קוואנטס מתכננת לפתוח קווי תעופה חדשים באסיה ולפטר מאות מעובדי החברה על מנת לחסוך בעלויות ולהגדיל את רווחיה. הטיסות הופסקו למרות שארגון העבודה של הטייסים הודיע כי לא יפסיקו את העבודה וכי לא יפגעו ברווחת הנוסעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully