וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבנק לאומי ממליצים להקטין החזקות אג"חי חברות

ואדים סבידרסקי

30.10.2011 / 11:47

כלכלני בנק לאומי נוקטים בקו הגנתי ולמרות שהמרווחים באג"ח חברות בריבית משתנה עדיין גבוהים יחסית הם ממליצים שלא להגדיל את ההחזקות באג"חים

כלכלני בנק לאומי ממליצים להתחיל בהקטנת ההחזקות באפיק איגרות חוב של החברות. בבנק סבורים כי האפיק סגר את מרבית הפער מהאג"ח הממשלתי בריבית קבועה - וממשיכים בקו דפנסיבי יחסית. יתרה מזו, למרות שהמרווחים באג"ח חברות בריבית משתנה עדיין גבוהים יחסית, לא ממליצים בלאומי להגדיל את ההחזקות.

הכלכלנים מציינים כי רמת המרווחים באפיק הקונצרני קרובה לרמות שאיפיינו את השוק לפני משבר החוב באירופה בתחילת חודש אוגוסט לאחר שבשבוע אחרון המשיך האפיק במגמת ירידת המרווחים (ירידת תשואות מנגד לעליית המחירים). בבנק מציינים כי המרווחים במדדי תל בונד 20 ו-40 קרובים לרמות השפל.

יתרה מזו, בהמשך לתהליך עליית המחירים של אג"ח חברות, צפוי שוק ההנפקות לחזור ולהיפתח לחברות מהדרג השני והשלישי. בלאומי סבורים כי תחילתו של גל הנפקות קונצרניות חדש עשוי להוות את השלב האחרון של ירידת התשואות ולכן מומלץ להתחיל בדילול ההחזקות באפיק הקונצרני, בעיקר בדירוגים מסוכנים, ככל שרמת המרווחים תמשיך ותרד.

בלאומי צופים כי ריבית בנק ישראל תרד בחודש הבא ב-0.25% כשהורדה נוספת צפויה ברבעון הראשון של 2012. לאחר מכן, בהנחה שהמשבר העולמי אינו מחריף, צפויה הריבית לחזור לרמותיה הנוכחיות במחצית השנייה של שנת 2012 אם כי בשלב זה לא מעבר לכך. ככלל, נראה כי ייתכן שהתקופה הקרובה תתאפיין בעיקר ביציבות יחסית בריבית בנק ישראל ברמה הנמוכה מעט מרמתה הנוכחית. לכן, ממליצים בבנק להמשיך ולהחזיק באיגרות חוב ממשלתיות בעלות משך חיים ממוצע (מח"מ) בינוני-ארוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully