וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכר מבקרת הפנים בבנק ישראל: 58,994 שקלים

מוטי בסוק

30.10.2011 / 15:31

מבקרת הפנים של בנק ישראל, שולה מישלי, נמצאת במקום החמישי בדירוג השכר של הבנק. שכר מקביליה בבנקים המסחריים גבוה פי כמה

בנק ישראל ידוע במשך השנים במשכורות המכובדות שהוא מעניק לעובדיו. דור הולך ודור בא, חוזה שכר חדש מחליף חוזה שכר ישן, הממונה על השכר במשרד האוצר מנסה לשים רסן על המשכורות הגבוהות, ועובדי הבנק ממשיכים לקבל שכר מהגבוהים ביותר בשירות הציבורי.

קרוב מאוד לפסגת שיאני השכר בבנק מזדקר בשנים האחרונות שמה של מבקרת הפנים, שולה מישלי. בדו"ח הממונה על השכר ל-2010 כתוב כי שכרה החודשי ב-2010 היה 58,994 שקל ברוטו, כי העלות השכר החודשית שלה היתה 68,069 שקל וכי שכרה החודשי הממוצע ב-2009 היה 55,617 שקל, נמוך ב-6.07%. שכרה של מישלי ב-2010 היה החמישי הכי גבוה בבנק ישראל.

מבקר הפנים בבנק ישראל אינו מוכר לציבור הרחב. הוא משתדל לשמור על פרופיל ציבורי נמוך. מפעם לפעם מתפרסם שמו, בדרך כלל לא בהקשר של אירועים סימפטיים - עובד שסרח או הדלפת פרטים מדו"ח ביקורת מ-1997 (מישלי לא היתה אז ביחידת הביקורת של הבנק) בניסיון להכפיש את שמה של המשנה לנגיד, קרנית פלוג.

מישלי היא רואת חשבון מוסמכת במדעי המדינה (בהצטיינות) עם התמחות בביקורת פנימית ובעלת תעודת מבקר פנים מוסמך - (- Certified Internal Auditor (C.I.A מטעם לשכת המבקרים העולמית. היא חברה במועצה המקצועית של לשכת המבקרים הפנימיים בישראל.

בתפקיד מבקרת הפנים של בנק ישראל משמשת מישלי מ-2001, כשהנגיד היה דוד קליין. הוא נבחרה במכרז פנימי לאחר שגברה על תשעה מתמודדים. תפקיד הביקורת הפנימית בבנק, על פי חוק, הוא לבדוק את כל פעילויות הבנק מבחינת תקינות, שמירה על החוק, ניהול תקין, טוהר מידות, חיסכון ויעילות. מבקרת הפנים אחראית גם על נושא פניות ותלונות הציבור לבנק.

בבנק ישראל עובדת מישלי 37 שנים. לפני שמונתה למבקרת הפנים עבדה בפיקוח על הבנקים. בתפקיד האחרון היתה הממונה על היחידה לפניות הציבור, תמחור וחוזים אחידים. היא ניהלה 20 עובדים. המבקרת כפופה לנגיד. הדו"חות שלה מועברים לנגיד ולמספר מצומצם מאוד של אישים אחרים. הם חסויים מהציבור. הנגיד רשאי לבצע את המלצת הדו"חות ורשאי לגנוז אותם.

מישלי אומרת כי דו"חות ביקורת פנים בכל הגופים הציבוריים והממשלתיים, להוציא רשויות מקומיות, לא מובאים, לפי חוק, לידיעת הציבור. במשרד המשפטים מונחת הצעת חוק, שקשה להעריך כעת כיצד תתגלגל, לפרסום דו"חות הביקורת הפנימית. לדברי מישלי יש צדדים חיובים ושליליים להצעה. "עם כניסתי לתפקיד מבקרת הפנים עשיתי מהפכה בעבודת הביקורת. ביקשתי מהנגיד דאז להקים ועדת ביקורת בבנק. בעקבות פנייתי הוקמה ועדה כזו. עם מינויו של סטנלי פישר לנגיד, הוקמה ועדת ביקורת שבראשה עמד המשנה לנגיד, צבי אקשטיין, וכל חבריה היו חיצוניים. ועדה זו דנה בכל דו"ח של הביקורת הפנימית. עם חברי הוועדה במשך השנים נמנו פרופ' נינה זלצמן, פרופ' ישראל צנג, רו"ח יוסי שחק ויובל רכלבסקי ואחרים".

לאחר קבלת חוק בנק ישראל החדש והקמתה באחרונה של המועצה המנהלית בבנק ישראל, תוקם בבנק ועדת ביקורת פנימית חדשה, הפעם לפי חוק. יאיישו אותה שלושה מחברי המועצה מטעם הציבור. לדברי מישלי, הביקורת בבנק ישראל אימצה את התקנים האמריקאים ואנשיה עברו הכשרה לקבלת ההסמכות המקצועיות C.I.A ו-(Certified Internal System Auditor (CISA.

על השכר שלה אומרת מישלי: "אין בשכר שלי חריגה מתנאי השכר של עובדי בנק ישראל. השכר של כל עובדי הבנק, ובכללם השכר שלי, מבוסס על סולם השכר שנקבע בהסכם שנחתם עם הממונה על השכר ב-2008. אני עובדת בבנק ישראל זה 37 שנים, כלומר, כמעט בשיא הוותק, ולכן מטבע הדברים השכר גבוה (בשל תוספות ותק כמקובל במגזרר הציבורי). בטבלאות השכר שפורסמו על ידי הממונה על השכר איני נמנית עם רשימת בעלי השכר הגבוה במגזר הציבורי וגם לא בזו המתייחסת לבנק ישראל. על פי טבלת עלות השכר, אני נמצאת במקום 13 בבנק ועל פי טבלת השכר הממוצע במקום החמישי".

לפי מסמך של בנק ישראל, המב"וסס על הדו"חות הכספיים של הבנקים המסחריים ל-2010, השכר החודשי הממוצע של מבקרי הפנים בבנקים גבוה בהרבה מהשכר של מישלי - 464 אלף ברוטו לחודש בממוצע למבקר הפנים בבנק הפועלים, 216 אלף למבקר הפנים בבנק לאומי, 144 אלף למבקר הפנים בדיסקונט, 122 אלף למבקר בבינלאומי ו-184 אלף למבקר בבנק מזרחי-טפחות.

  • עוד באותו נושא:
  • בנק ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully