וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע ההסלמה בדרום: אחד העם נסגר בירידות

שלי אפלברג

30.10.2011 / 16:48

סגירה מעורבת באירופה ובוול סטריט וירי הטילים בדרום הביאו את המסחר בבורסה התל אביבית לירידות. ת"א 25 ירד ב-2%

המסחר באחד העם נפתח הבוקר בירידות שערים על רקע הסגירה המעורבת ביום שישי בוול סטריט וההסלמה בדרום. מדד ת"א 25 אשר השלים בשבוע שעבר טיפוס של 4.1% נפתח בירידה של 0.5% אך סגר בירידה של 2%. מדד ת"א 100 פתח אף הוא בירידה של 0.5% ואיבד לבסוף 2.2%. מדד הבנקים , אשר הוסיף בשבוע הקודם 6.1%, פתח בירידה זהה של 0.5% והשיל מערכו בסוף היום 3.1%. מדד הנדל"ן שהציג עלייה במהלך היום החסיר לבסוף 1.6%. מדד הנפט והגז אף הוא שינה מגמה מעליות לירידות של 1.6% בסוף היום. מדדי התל בונד שנסחרו בעליות של 0.1% סימו את היום בירידה של עד 0.6% מחזור המסחר הסתכם ביום הראשון של השבוע ב-1.16 מיליארד שקל.

לדברי שלמה מאיר מנהל השקעות ראשי ב-DBM, הירידות שראינו בבוקר לאחר העליות החדות בסוף שבוע שעבר התרחשו עקב שאלת הסוחרים האם באמת ההסכם באירופה יספיק כדי לפתור את בעיית החובות.

לדברי אלון גלזר, סמנכ"ל המחקר בלידר שוקי הון, "יש דיבורים על כך שאירופה לא תחלים ולכן הבנקים סופגים את עיקר הזעזוע. ביום חמישי הכל היה נראה ורוד אך ביום שישי הבינו כי המשבר עדיין לא נגמר".

עידן אזולאי מנכ"ל אפסילון קרנות נאמנות: "אנו רואים מקרה קלאסי של 'תקנה בשמועה ותמכור בעובדה'. כולם מחפשים לראות האם התוכנית באירופה תעבוד ותצליח לחלץ את היבשת מהמשבר בו היא שרויה. השוק סיים חודש פנומנלי של עליות ועכשיו אנחנו רואים את התיקון ולכן לא הייתי מייחס לירידות יותר מדי משמעות. אזולאי ציין כי הירידות מקיפות כמעט את כל הסקטורים. מדובר על מימוש כללי וכי מחזור המסחר סביר לימי ראשון של כ-800 מיליון שקל".

לדברי יניב פגוט האסטרטג הראשי של קבוצת אילון: "המשקיעים סופרים את הכסף - מדובר ביום מעבר של מימוש רווחים. המגמה תיקבע מעבר לים, בהנחה שלא תהיה התפתחות ביטחונית נוספת בישראל". הוא הוסיף כי פריגו לבדה מורידה חצי אחוז את השוק ומניות הבנקים עוזרות במשימה עם ירידה של 2.5%. פגוט ציין כי יש עדיין גופים שמנצלים את הירידה וקונים 100 מיליון שקל על שתי תעודות סל על ת"א 25, תכלית ומבט, בכל אחת מהן 50 מיליון שקל.

בבורסות וול סטריט הסתיים יום המסחר בשישי האחרון במגמה מעורבת, כאשר דאו ג'ונס, ו-S&P 500, המשיכו להתחזק ואילו נאסד"ק נחלש.

"ההסכם באירופה מהווה התקדמות רבה בטיפול בבעיית היציבות בגוש היורו", כך אמר ביום חמישי נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, בהתייחסות ראשונה להסכם עליו חתמו מנהיגי אירופה בלילה שבין רביעי לחמישי.

פישר הוסיף כי "מחיקת החוב של יוון, שלגביה הוסכם על ידי ממשלות גוש היורו, תתרום ליכולתה של יוון לעמוד בהתחייבויותיה כלפי האיחוד האירופי וקרן המטבע. כמו כן, ההחלטה על הצורך לטפל בבעיית יחסי ההון של הבנקים מהווה נדבך חשוב מאוד של ההסכם".

בסקירה המסכמת את שבוע המסחר הקודם ציינו כלכלני close לאומי נתוני המסחר המלצות אנליסטים הרשמה לנתונים בזמן אמת חדשות חברה הוסף לתיק אישי לגרף ניתוח טכני בנק לאומי כי "החדשות מאירופה מהוות נקודת תפנית במשבר החובות ויספקו סיבה להמשך העליות בשוק המקומי לטווח הקצר. עם זאת, התוכנית עדיין עלולה להשתבש מכיוון שהיא אינה עונה על כלל הבעיות של גוש היורו".

כלכלני בנק הפועלים ציינו כי ההודעה "הפיגה עננה כבדה מעל השוק, אך רק באופן חלקי. ישנם גורמים שונים, כגון סימני ההאטה במשק המקומי והגלובלי, אי הוודאות במצב הגיאופוליטי באזורנו, המחאה החברתית ויישום המלצות ועדת טרכטנברג שמהווים גורמי אי וודאות משמעותיים ובעלי השפעה לטווח הבינוני והארוך".

מניות במרכז

אלביט הדמיה ממשיכה בזינוקים שלה והצליחה לעלות כ-100% בתקופה האחרונה.

אלווריון עולה באופן יותר מתון. שתי המניות ממשיכות לרכז עניין לאחר שרשמו עליות חדות בתקופה האחרונה.

מניות הגז נמצאות אף הן במוקד על רקע הורדת הדירוג לחברת החשמל וההמלצות של האנליסט ירון זר על ישראמקו עקב הערכתו כי קידוח תמר ייהנה מבלעדיות בשנים 2013-2016.

מניית מודיעין נסחרה על רקע הידיעה לפיה מודיעין אנרגיה מגדילה את אחזקתה בשדות הקידוח של "שרה" ו"מירה" ל-29.2%, ותרכוש 7.6% מהרשיונות מידי הכשרה אנרגיה .

אפריקה תעשיות נסחרה על רקע העלאת הדירוג לאג"ח שהנפיקה מ-Baa1 ל-A3 על רקע השיפור שראתה מדרוג בפעילות, הן במגזר הפלדה והן במגזר הקרמיקה, לאור עלייה בהיקפי הפעילות וחזרה לשיעורי הרווחיות הגולמית טרום המשבר.

מניות הבנקים נסחרו על רקע הורדת ההמלצה ומחירי היעד למגזר זה של האנליסט אהוד ניר מפסגות לאור הדרישה המסתמנת להעלאת הון הליבה. לדבריו, "פגיעה צפויה בשווי הבנקים בעקבות דרישת העלאת הון ותחזיתנו לתשואות להון נמוכות בשנת 2012". על כן, בפסגות תומכים בהורדת מחירי היעד. עם זאת, המלצתם למניות פועלים ומזרחי טפחות נותרה על "קנייה".

מניית פריגו נסחרה בירידה חדה על רקע הירידות שחלו במניה מעבר לים ודו"חות הרבעון השלישי.יש לציין כי המניה היתה אמורה לרדת ב6% כתוצאה מהארביטראז שנפתח מול המסחר בארה"ב אך יורדת רק כ 5%

מניית אאורה זינקה על רקע הערכת השווי שניתנה מטעם דירקטוריון החברה.

הדסית ביו נסחרה על רקע הידיעה כי חברת הפורטפוליו, ביו-מרקר המפתחת כלי איבחון לסרטן המעי, קיבלה אישור לביצוע מחקר על 400 דגימות מהמרכז הרפואי הדסה.

מניית פרטנר נסחרה במחזור ער בעלייה של כ-3% בשעה שעל פי הארביטראז' שנפתח מול ארצות הברית היתה אמורה לזנק ב-7%.

מניית טבע נסחרה בשיעור מתון יותר לעומת הפער שנוצר מול ארה"ב.

טאואר זינקה מעבר לארביטארז' שנפתח מול ארצות הברית. המניה עולה ב-7% לעומת פער של 4% בלבד.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully