וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בעלי הון מפעילים לחצים על ועדת הריכוזיות"

מוטי בסוק

31.10.2011 / 8:36

מקורב לוועדת הריכוזיות אומר כי לחצים שהופעלו על הוועדה הם הגורם לעיכוב שלב השימועים. עם זאת הדו"ח הסופי צפוי להיות מוגש עד סוף השנה

"בעלי הון מפעילים לחצים על חברי ועדת הריכוזיות. הלחצים האלה, בין היתר, הם שהביאו להחלטה על דחיית שלב השימועים של הוועדה בכשלושה שבועות עד חודש, מתחילת נובמבר לסוף נובמבר או לכל המאוחר השבוע הראשון של דצמבר" - כך אמר אתמול ל-TheMarker מקורב לוועדת הריכוזיות.

בעלי הון וגורמים אחרים פנו בשבועיים האחרונים לוועדת הריכוזיות, לשר האוצר ולצמרת משרד האוצר בבקשה לדחות ב-60 יום את שלב השימועים על המלצות ועדת הריכוזיות. בעקבות הפניות, החליטה הוועדה, בהמלצת המשנה ליועץ המשפטי לממשלה אבי ליכט, לדחות את תחילת שלב השימועים.

לפי המלצתו של ליכט, המבקשים להופיע בפני הוועדה יצטרכו להגיש עד ה-13 בנובמבר את בקשתם המנומקת בכתב להופיע בפני הוועדה.

בכיר בוועדה אמר אתמול ל-TheMarker כי חרף דחיית שלב השימועים, הוועדה מתכוונת לעמוד בהבטחתה לבצע את שלב השימועים ומיד אחרי כן להגיש את הדו"ח הסופי שלה לאישור ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפני סוף 2011. זאת, במטרה שהממשלה תאשר את הדו"ח ותעביר אותו לאישור הכנסת, כולל ההחלטות שמחייבות חקיקה, לא יאוחר מתחילת ינואר 2012.

בשלב השימועים יופיעו בפני מליאת ועדת הריכוזיות בעלי הון הסבורים כי ייפגעו ממסקנותיה וכן גורמים אחרים בחברה ובמשק, הסבורים כי היו כשלים בעבודת הוועדה או במסקנותיה.

בעלי ההון נימקו את דרישתם לדחיית תהליך השימועים בטענה כי מאז שהוועדה פירסמה את מסקנותיה בתחילת ספטמבר לא היה בידם מספיק זמן לגבש את האסטרטגיה, לאסוף את הנתונים ולהכין בצורה מיטבית את הערעור שאותו הם מתכוונים להציג בפני הוועדה.

הפניות של בעלי ההון לחברים בוועדת הריכוזיות, לשר האוצר ולצמרת האוצר, לדחות את תחילת שלב השימועים, נעשו באופן ישיר או באמצעות עורכי דין, רואי חשבון, או גורמים אחרים.

אחת הסיבות לקבלת בקשתם של בעלי ההון היתה החשש מפניה שלהם לבג"ץ. סוכם כי מדובר בנושא מאוד כבד ורגיש, וכי אין טעם שהוועדה תיפול על נושאים שוליים, כמו לוחות זמנים. בכיר בוועדה הדגיש: "שיהיה ברור, הוועדה לא תאפשר למסמס את הדיונים".

ל-TheMarker נודע כי חברים בוועדה סירבו להיפגש עם עורכי הדין של טייקונים לדיונים לא פורמאליים על מסקנות הוועדה. יו"ר ועדת הריכוזיות, חיים שני, הבהיר לכל מי שפנה או שלח מסרים, שתהליך השימועים יהיה מאוד ממוקד ושלא יהיו דיונים פרטניים מעבר לדיוני הוועדה.או השהיות בהופעת הטייקונים או נציגיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully