וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ: "הכלכלה צומחת, אבל העתיד מדאיג"

פנחס וולף

31.10.2011 / 11:04

בישיבת ועדת הכספים, אמר שר האוצר כי בעולם מתגברים "סימנים מדאיגים לגבי מצב הכלכלה" והזהיר שישראל תושפע מכך. יו"ר הוועדה, משה גפני: דו"ח טרכטנברג מעליב ולא היה צריך לחברו

שר האוצר, יובל שטייניץ, השתתף הבוקר (שני) בישיבת ועדת הכספים בכנסת. "בשנת 2011 נצמח ב- 4.8%", טען שטייניץ. לדבריו, "בכך אנחנו משלימים שנה שנייה של צמיחה כלכלית טובה, במיוחד נוכח צמיחה נמוכה מאוד בשאר העולם המפותח. צמיחה גבוהה פירושה אבטלה נמוכה, ולא פחות חשוב מזה – הצלחנו להחזיר רמה גבוהה של השקעות לישראל. בשעת משבר כזה, הדבר החשוב ביותר זה להימנע מאבטלת המונים. אלו סימני החיוב. אנחנו מסתכלים אחורה בסיפוק".


עם זאת, הדגיש שטייניץ כי העתיד אינו מבשר טובות בהכרח. "הצלחנו, בעקבות המשבר, לחזור לצמיחה, אבל אנחנו מסתכלים קדימה לשנת 2012 בדאגה. אנחנו רואים סימנים מדאיגים גם בכלכלת העולם וגם השלכות על כלכלת ישראל", אמר שר האוצר. "ספינת הכלכלה שלנו וספינת התעסוקה שלנו לא התרסקה, אבל אנחנו רואים התעצמות של העננים השחורים, של הסערה סביבנו ולא הגענו לחוף מבטחים. אנחנו רואים התגברות של המשבר בארצות הברית ובאירופה, וראינו שהתחזיות האופטימיות להתאוששות שם נעלמו. הם חזרו למשבר חובות מאוד חמור, ובאירופה אנחנו רואים קריסה כלכלית של מערב אירופה. גם אם אירופה תצליח להציל את האירו, המחירים מאוד גבוהים. בחודשיים האחרונים אנחנו רואים האטה בייצוא הישראלי בגלל האטה בביקושים".


"יש לנו ירידה בהכנסות המדינה שמשפיעה על יעד הגירעון ב-2011 וכנראה גם ב-2012, בגלל האטה בפעילות כלכלית", המשיך שטייניץ. "הירידה לא דרמטית, אבל היא סימן מדאיג כי היא נמשכת חודשיים-שלושה. המשימה של הצלת המשק מהמשבר הכלכלי מאחורינו - אבל גם לפנינו. עצם העובדה שאנחנו, בממשלה ובכנסת, מדברים גם על תיקונים ותוספות בתחומי החינוך והחברה, מתאפשרת בגלל העובדה שהצלחנו ליצור צמיחה גבוהה. אם לא נצליח לשמור על משק בריא שיש בו צמיחה ויש בו תעסוקה, כל הישג כלכלי-חברתי שהיה ושיהיה הוא בר חלוף". על פי נתוני משרד האוצר, הכנסות המדינה ירדו מ- 265 מיליארד שקל ל- 259 מיליארד השנה.

גפני: ידענו שהמחאה תגיע; פעילת מחאה: שהשר יגיד היכן הכסף

יו"ר הוועדה, משה גפני (יהדות התורה) תקף את הממשלה על הקמת ועדת טרכטנברג. "בשביל החברים אני נעלב מהקמת ועדת טרכטנברג. לא היה בזה צורך. לא מדברים שם על החשמל והמים, לא על הדיור. לא מדברים על כל הדברים שבעקבותיהם הגיעה המחאה החברתית". לדברי גפני, "שר האוצר הצליח במדיניות שלו: המשק הישראלי יציב, אבל המצב החברתי כשל. ידעתי שתגיע המחאה חברתית, כי אי אפשר להמשיך ככה".

במהלך הישיבה התפרצה לדברי גפני אחת ממארגני מחאת הדיור, ויקי וענונו, ואמרה: "למה אתה מדבר על המים ולא על אנשים שישנים ברחוב? תוכיחו בפני הוועדה לאן הכסף הלך". גפני איים להוציא אותה מחדר הוועדה, ואז הגיבה וענונו: "למה שתוציא אותי? אני ויקי וענונו, ממנהלי המחאה של מחוסרי הדיור. אני רוצה ששר האוצר יגיד לאן הכסף של הדיור הציבורי הלך. לאן זה הלך?", דרשה בתוקף.

עוד בנושא:
שטייניץ על הקיצוץ בביטחון: "להפסיק עם ההפחדות"
אחרי טרכטנברג: ש"ס מציעה להחזיר חוק הדיור
דו"ח ועדת טרכטנברג: המסקנות העיקריות

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully