וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר לקריאה ראשונה: גיל הפרישה לנשים יישאר 62

צבי זרחיה

31.10.2011 / 14:25

הצעת החוק של אילן גילאון וחיים כץ לפיה יוותר גיל הפרישה של נשים כפי שהוא כיום אושרה על ידי ועדת העבודה והרווחה. "משרד האוצר מנסה לפגוע במאות אלפי נשים"

ועדת העבודה והרווחה אישרה היום (ב') פה אחד לקריאה ראשונה את הצעת החוק שיזמו חברי הכנסת אילן גילאון (מרצ) והיו"ר כץ, לפיה גיל הפרישה של נשים לא יעלה מעל 62. בנוסף, ייוותר על כנו המצב הקיים, לפיו נשים יוכלו לתבוע הקדמת קבלת קצבת זקנה מהמוסד לביטוח לאומי מגיל 62 בהתאם למבחן הכנסות.

החלטת הוועדה מנוגדת להחלטת שר האוצר יובל שטייניץ להעלות את גיל הפרישה לנשים ל-64. ועדת העבודה מבקשת להשלים את החקיקה לאי העלאת גיל הפרישה ל-64 עד ינואר 2012, בטרם יעלה ל-64.

יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ (ליכוד) אמר: "דווקא בתקופת המחאה החברתית, מנסה משרד האוצר לפגוע במאות אלפי נשים בלי שום סיבה. המצב הכלכלי מצוין, קרנות הפנסיה מאוזנות אקטוארית, ונוטלים מנשים בצורה דורסנית את האפשרות לעבוד עד גיל 67 אם רצונן בכך. על חשבון מי מנסה האוצר לפתור את הגירעון בכספי המוסד לביטוח לאומי, על גבן של אוכלוסיית הנשים השכירות ועקרות הבית?".

ח"כ אילן גילאון (מרצ): "הנשים העובדות לא נהנו מעולם משוויון בשוק העבודה, אז דווקא בפנסיה נזכרים להעניק להן שוויון ? רוב הנשים עובדות במקצועות שוחקים כמו מורות, אחיות, עובדות נקיון ומגיעה להן מנוחה. יש לשקול אפשרות להקל גם על הגברים".

ח"כ פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו): "זו חוצפה לטעון שיש גירעון בביטוח הלאומי, ובמקביל לפעול להורדת מדרגה בתשלומי הביטוח לבעלי שכר גבוה. הגיע הזמן לשים לזה סוף".

ח"כ דב חנין (חד"ש): "נשים מתקשות למצוא עבודה וסופרות את השניות עד לקבלת הקצבה מהביטוח הלאומי. את המינימום הזה גוזלים בזמן שהעם דורש צדק חברתי. מישהו בממשלה הזאת אטום".

ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (ישראל ביתנו): "אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לגזור על הנשים האלה לבחור בין תרופות לאוכל, ואנחנו נמנע את הקטסטרופה הזאת. לא נפקיר אותן לכשלי השוק הכלכלי".

יו"ר נעמ"ת, עו"ד טליה לבני, קראה להשלים את תהליך החקיקה במהירות האפשרית על מנת למנוע מצב בו יועלה גיל הפרישה לנשים באופן אוטומטי בינואר הקרוב. מלכה קוזלוביץ', יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה בהסתדרות העובדים הלאומית, ביקשה: "השאירו לנו הנשים הזכות לבחור את עתידנו התעסוקתי. לא ייתכן שכל פעם יעשו שינויים על הגב שלנו".

עו"ד אסי מסינג מהלשכה המשפטית במשרד האוצר השיב: "שר האוצר התייחס בפירוט לנושא, והמליץ על העלאת גיל הפרישה לנשים ל-64. מושב הכנסת זה עתה נפתח וטרם התקיימו דיונים בנושא". על כך השיב כץ: "כבר חודשים ארוכים שאנחנו מבקשים להתדיין בנושא, אולם רק הבוקר פניתם אלי לקביעת פגישה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully