וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסות אירופה צוללות על רקע קשיים בתכנית החילוץ

סיון פינגולד

1.11.2011 / 15:36

ראש ממשלת יוון הודיע על משאל עם בנוגע לתכנית החילוץ ושלח את הבורסות באירופה לירידה.פרנקפורט צוללת ב-5.3% ואילו פריז נופלת ב-4.6%

המסחר באירופה מתנהל בירידות חדות, לאחר שאמש הודיעה בהפתעה ראש ממשלת יוון כי יערוך משאל עם על תוכנית החילוץ האירופית שאושרה בשבוע שעבר. לונדון נופלת ב-3.2%; פרנקפורט צוללת ב-5.3%; פריז משילה 4.6%; מדד סטוקס 600 הכלל אירופי יורד ב-3.7%. היורו נחלש ב-1.3% מול הדולר ונסחר תמורת 1.3673 דולר ליורו.

לאחר שבשבוע שעבר אושרה באירופה תוכנית חילוץ חדשה ליוון אמר אמש ראש ממשלת יוון, יורגוס פפנדראו, כי יקיים משאל עם בארצו על תוכנית החילוץ האירופית. פפנדראו אמר עוד כי בכוונתו לקיים גם הצבעת אמון בפרלמנט, כדי להבטיח את התמיכה במדיניותו לשארית כהונתו בת ארבע השנים המסתיימת בשנת 2013.

הבורסות במדינות עתירות החובות צונחות אף הן. מילאנו מאבדת 6.1%; מדריד משילה 4.4%. התשואה על אג"ח ממשלת איטליה ממשיכה לעלות והיא עומדת כעת על 6.205% - עלייה של 0.11%. אתמול אמר ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני אמר כי הוא לבדו יכול להוציא לפועל את קיצוצי התקציב שהובטחו בזמן שהמנהיגים באירופה עורמים את דרישותיהם מאיטליה כחלק מהתמודדות עם משבר החוב.

ברלוסקוני הכחיש היום דיווחים בעיתון האיטלקי "לה רפבליקה" לפיהם נפגש עם מרקל ונשיא צרפת, ניקולא סרקוזי לאחר פסגת האיחוד האירופה בשבוע שעבר. ברלוסקוני כינה את הדיווחים "חסרי בסיס".

ברלוסקוני שלל בחירות מוקדמות, ואמר כי הממשלה המכהנת כעת תשאר בתפקידה עד 2013, כך לפי ראיון שפורסם אתמול בעיתון "קורייר דלה סרה". ברלוסקוני אמר כי הבנק המרכזי של אירופה ימשיך לתמוך באיטליה רק אם זו תבצע את השינויים הנדרשים. מרווח התשואות על אג"ח ל-10 שנים בין איטליה לגרמניה עולה ב-0.28% ל-6.89%.

קרדיט סוויס , הבנק השני בגודלו בשווייץ, הודיע כי הוא מתכנן גל פיטורים נרחב אשר יכלול קיצוץ של 1,500 משרות וארגון מחדש של פעילות בנקאות ההשקעות. זאת לאחר דיווח על הפסד רבעוני לראשונה מאז 2008, הקיצוץ נעשה במטרה לעמוד בדרישות ההון המחמירות החדשות בשווייץ. מניית הבנק יורדת ב-6%.

פגישת מנהיגי 20 הכלכלות הגדולות בעולם (G20) יתקיים בימים חמישי ושישי הקרובים בקאן שבצרפת ובה ידונו הבכירים בין היתר בהמשך טיפול במשבר החבוות באירופה.

שר האוצר של גרמניה, וולפגנג שויבלה, קרא אתמול לאיחוד האירופי להוביל מהלך כלל עולמי להטלת מס טובין (Tobin Tax) על עסקות מט"ח של בנקים. המס, שאותו הציע במקור בשנות ה-70 חתן פרס נובל לכלכלה, פרופ' ג'יימס טובין מאוניברסיטת ייל, נועד לצמצם את התמריצים לביצוע עסקות מט"ח ספקולטיביות קצרות טווח, ובמקביל לגייס מימון לפרויקטים בעלי משמעות חברתית וסביבתית ולסיוע לעניים.

עדכון ראשון: 11:04

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully