וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות חדות באחד העם בעקבות הקריסה באירופה

דרור רייך

1.11.2011 / 15:25

משבר החובות באירופה עוד לא הגיע לסיומו, ביישובי הדרום עדיין במתח סביב המצב הבטחוני והמסחר בתל אביב מגיב בירידות חדות. ת"א 25 יורד ב-3.7% ות"א 100 יורד ב-3.35%

יום המסחר מוסיף לתנהל בירידות שערים חדות על רקע המתיחות ביישובי הדרום, משבר החובות המתמשך באירופה ונתוני המקרו השלילים בסין. מדד ת"א 25 יורד בכ-3.7%, מדד ת"א 100 יורד בכ-3.35%. מדד הבנקים מוביל את הירידות ומשיל כ-5.15% ומדד הנדל"ן מחסיר 3.9% מערכו.

עוד במסחר היום, בנק הפועלים מתכנן שתי הנפקות של סדרות אג"ח חדשות (צמוד ושקלי) במח"מ של כ-5.96 ו-6.4. מניית הבנק נחתכת בכ-4% במהלך המסחר.

טבע צפוייה לפרסם את דו"חותיה מחר, כאשר האנליסטים צופים דו"חות סבירים. במהלך המסחר משילה המניה כ-2.2% מערכה.

בשוק הסולידי מדד תל בונד 20 יורד בכ-0.4% , מדד תל בונד 40 ו-60 יורדים ב-0.6% ו-0.5% בהתאמה. בגיזרת איגרות החוב הממשלתיות השחרים נרושמים עליות של עד 0.3% ובגלילים הצמודים נרשמות ירידות של עד 0.25%.

הבוקר בבורסות באסיה ירידות שערים על רקע נתוני מקרו המעידים כי הכלכלות באזור מושפעות מהחולשה באירופה. טוקיו ירדה ב-1.7%; שנחאי נסחרה ללא שינוי; הונג קונג איבדה 2.5%; סידני השילה 1.4%; בורסת מומבי ירדה ב-0.9%.

המסחר באירופה מתנהל בירידות חדות לאחר שאמש הודיעה בהפתעה ראש ממשלת יוון כי יערוך משאל עם על תוכנית החילוץ האירופית שאושרה בשבוע שעבר.לונדון נופלת ב-3.1%; פרנקפורט צוללת ב-4.9%; פריז משילה 4.1%; מדד סטוקס 600 הכלל אירופי יורד ב-2.2%. היורו נחלש ב-0.8% מול הדולר ונסחר תמורת 1.344 דולר ליורו.

במסחר בניו יורק אמש מגמה מעורבת: מדד הדאו ג'ונס , אשר נסגר בשבוע שעבר מעל לרמה של 12,000 נקודות לראשונה מאז אוגוסט ירד ב-2.3% אולם עלה בסיכום חודש אוקטובר ב-9.6%. מדד ה-S&P 500 נסוג ב-2.5%, ומדד נאסד"ק איבד 1.9% אך עלה ב-11% בסיכום חודשי.

רועי לאופר מד"ש בית השקעות מנתח את המסחר ומוסר כי " אירופה היא הגורם העיקרי לירידות, נתוני המקרו בכל העולם טובים, אך הדיבורים על משאל עם ביוון רק מגבירים את אי הוודאות בשוק. כמו כן מדד הרכש למגזר הייצור בסין נפל ל-50.4 נקודות אכזב את המשקיעים. בנסוף מדד הבנקים נופל בהובלת בנק לאומי בעקבות צפי להנפקת אגרות חוב בתשואה נאה שגורמת לחלק מהמשקיעים להחליף את מניות הבנק באגרת החוב שלו"

ראשי איטליה וספרד קראו למנהיגי 20 הכלכלות הגדולות בעולם (G20) לפעול לקידום "תוכנית סיוע דחופה" שאותן יובילו המדינות החסינות יותר מבחינה כלכלית. ראש ממשלת ספרד, חוסה לואיס רודריגס ספאטרו, דחק במדינות ה-G20 שנפגעו פחות מהמשבר הגלובלי, וקרא להן לספק בדחיפות חבילת תמריצים שתגן על הכלכלה העולמית. "אנחנו מקווים שההסכם שנחתם בשבוע שעבר, בתוספת ההסכמות שאליהן יגיעו מנהיגי ה-G20 בפסגה הקרובה, ישיבו את הביטחון הדרוש בכדי להניע את הכלכלה מחדש בכיוון הנכון".

ראש ממשלת יוון, יורגוס פפנדראו, הודיע במפתיע כי יקיים משאל עם בארצו על תוכנית החילוץ האירופית, שאושרה בשבוע שעבר על ידי מנהיגי אירופה בפסגה שקיימו בבריסל. פפנדראו אמר עוד כי בכוונתו לקיים גם הצבעת אמון בפרלמנט, כדי להבטיח את התמיכה במדיניותו לשארית כהונתו בת ארבע השנים המסתיימת בשנת 2013.

מניות בולטות במסחר

חברת נובה פרסמה את תוצאות הרבעון השלישי של שנת 2001. החברה, שצמחה בצורה מהירה ב-11 הרבעונים האחרונים, מתמודדת ברבעון האחרון בפעם הראשונה עם האטה מסוימת בשוק כולו. קצב ההזמנות מיצרני הצ'יפים הגדולים פחת, ובכל זאת הצליחה נובה לרשום גידול בהכנסות של 7% ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה לרמה של 26 מיליון דולר. מניית החברה משילה 8% מערכה במהלך המסחר.

חברת כור מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר המחזיקה במניות קרדיט סוויס, הבנק השני בגודלו בשווייץ, עתידה להיות בכותרות עקב גל פיטורים נרחב בבנק בארה"ב ובלונדון, אשר יכלול קיצוץ של 1,000 משרות, במסגרת ארגון מחדש של פעילות בנקאות ההשקעות במטרה לעמוד בדרישות ההון המחמירות החדשות בשווייץ. מניית כור נופלת ב-5%.

אירופה ישראל, החברה הפרטית של זיסר שדרכה שולט באלביט הדמיה , חייבת לבנק הפועלים מיליארד שקל בעקבות הלוואה שנלקחה לפני 10 שנים, אולם זיסר מסרב להתחייב למועדי תשלומי הקרן והריבית. מננית אלביט נחתכת במהלך המסחר בכ-13%.

חברת אורמת טכנולוגיה , חברה נכדה של אורמת תעשיות שבשליטת יהודה ודיתה ברונצקי, דיווחה הבוקר כי השלימה גיוס של 152 מיליון דולר באמצעות הנפקת אג"ח פרטית. הגיוס בוצע באמצעות הנפקה של סדרה חדשה מסוג A הנושאת ריבית שנתית של 4.6%, שמועד פדיונה יחול בסוף שנת 2032.

אתמול הגישה חברה בת בבעלותה המלאה של אזורים בקשה בפני ערכאה שיפוטית בעיר ניו דלהי בהודו, להסדרה, בדיקה ופיקוח על אופן ניהולו והתנהלותו של השותף של החברה בחברה משותפת של הצדדים בהודו. מדובר בחברה המוחזקת בחלקים שווים על ידי חברת הבת ועל ידי השותף, ואשר באמצעותה מקימים הצדדים את הפרויקט למגורים בעיר פארידאבאד בהודו לאור מחלוקות בין חברת הבת לבין השותף בנוגע לניהול החברה המשותפת. במהלך המסחר המנייה יורדת בכ-5.5%.

חברת טכנופלס מודיעה כי חברת הפורטפוליו מאזני שקל (37.5%) קיבלה הזמנה ראשונה בהיקף של 2 מיליון שקלים לאספקת מערכות שקילה דיגיטליות לעמדות Self Check Out של חברת Fujitsu היפנית, כשמערכות בהיקף של 1 מיליון שקלים יסופקו מיידית עד סוף שנת 2011. בתגובה המנייה מזנקת בכ-6.25%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully