וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה הפילה את אחד העם: המסחר נחתם בירידות

דרור רייך

1.11.2011 / 16:49

המסחר בבורסה התל אביבית נחתם בירידות שערים לאחר שהמתיחות בדרום והמשבר המתמשך באירופה גררו את המדדים כלפי מטה. מדד ת"א 25 ירד ב-2.8% ות"א 100 ירד ב-2.5%

יום המסחר נחתם בירידות שערים חדות על רקע המתיחות ביישובי הדרום, משבר החובות המתמשך באירופה ונתוני המקרו השלילים בסין. מדד ת"א 25 ירד בכ-2.8%, מדד ת"א 100 ירד בכ-2.5%. מדד הבנקים הוביל את הירידות והשיל כ-4.35% ומדד הנדל"ן החסיר 3.35% מערכו.

עוד במסחר בנק הפועלים מתכנן שתי הנפקות של סדרות אג"ח חדשות (צמוד ושקלי) במח"מ של כ-5.96 ו-6.4. מניית הבנק נחתכת בכ-4.6% בסיום המסחר.

טבע צפויה לפרסם את דו"חותיה מחר, כאשר האנליסטים צופים דו"חות סבירים. בתום המסחר משילה המניה כ-1.7% מערכה.

השוק הסולידי נחתם במגמה מעורבת מדד, תל בונד 20 ירד בכ-0.25% , מדד תל בונד 40 ו-60 ירדו ב-0.55% ו-0.37% בהתאמה. בגיזרת איגרות החוב הממשלתיות השחרים נרושמים עליות של עד 0.2% ובגלילים הצמודים נרשמות ירידות של עד 0.3%.

במסחר בניו יורק אמש מגמה מעורבת: מדד הדאו ג'ונס , אשר נסגר בשבוע שעבר מעל לרמה של 12,000 נקודות לראשונה מאז אוגוסט ירד ב-2.3% אולם עלה בסיכום חודש אוקטובר ב-9.6%. מדד ה-S&P 500 נסוג ב-2.5%, ונאסד"ק איבד 1.9% אך עלה ב-11% בסיכום חודשי.

רועי לאופר מד"ש בית השקעות מנתח את המסחר אומר כי "אירופה היא הגורם העיקרי לירידות, נתוני המקרו בכל העולם טובים, אך הדיבורים על משאל עם ביוון רק מגבירים את אי הוודאות בשוק. כמו כן מדד הרכש למגזר הייצור בסין נפל ל-50.4 נקודות איכזב את המשקיעים. בנוסף, מדד הבנקים נופל בהובלת בנק לאומי בעקבות צפי להנפקת איגרות חוב בתשואה נאה שגורמת לחלק מהמשקיעים להחליף את מניות הבנק באיגרות החוב שלו".

באירופה ראש ממשלת יוון, יורגוס פפנדראו, הודיע במפתיע כי יקיים משאל עם בארצו על תוכנית החילוץ האירופית, שאושרה בשבוע שעבר על ידי מנהיגי אירופה בפסגה שקיימו בבריסל. פפנדראו אמר עוד כי בכוונתו לקיים גם הצבעת אמון בפרלמנט, כדי להבטיח את התמיכה במדיניותו לשארית כהונתו בת ארבע השנים המסתיימת בשנת 2013.

מניות בולטות במסחר

חברת נובה פירסמה את תוצאות הרבעון השלישי של שנת 2011. החברה, שצמחה בצורה מהירה ב-11 הרבעונים האחרונים, מתמודדת ברבעון האחרון בפעם הראשונה עם האטה מסוימת בשוק כולו. קצב ההזמנות מיצרני הצ'יפים הגדולים פחת, ובכל זאת הצליחה נובה לרשום גידול בהכנסות של 7% ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה לרמה של 26 מיליון דולר. מניית החברה השילה 8% מערכה במהלך המסחר.

חברת כור מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר המחזיקה במניות קרדיט סוויס , הבנק השני בגודלו בשווייץ, עתידות להיות בכותרות עקב גל פיטורים נרחב בבנק בארה"ב ובלונדון, אשר יכלול קיצוץ של 1,000 משרות, במסגרת ארגון מחדש של פעילות בנקאות ההשקעות במטרה לעמוד בדרישות ההון המחמירות החדשות בשווייץ. מניית כור נפלה ב-5%.

אירופה ישראל, החברה הפרטית של זיסר שדרכה שולט באלביט הדמיה , חייבת לבנק הפועלים מיליארד שקל בעקבות הלוואה שנלקחה לפני 10 שנים, אולם זיסר מסרב להתחייב למועדי תשלומי הקרן והריבית. מננית אלביט נחתכת במהלך המסחר בכ-13%.

חברת אורמת טכנולוגיה , חברה נכדה של אורמת תעשיות שבשליטת יהודה ודיתה ברונצקי, דיווחה הבוקר כי השלימה גיוס של 152 מיליון דולר באמצעות הנפקת אג"ח פרטית. הגיוס בוצע באמצעות הנפקה של סדרה חדשה מסוג A הנושאת ריבית שנתית של 4.6%, שמועד פדיונה יחול בסוף שנת 2032.

אתמול הגישה חברה בת בבעלותה המלאה של אזורים בקשה בפני ערכאה שיפוטית בעיר ניו דלהי בהודו, להסדרה, בדיקה ופיקוח על אופן ניהולו והתנהלותו של השותף של החברה בחברה משותפת של הצדדים בהודו. מדובר בחברה המוחזקת בחלקים שווים על ידי חברת הבת ועל ידי השותף, ואשר באמצעותה מקימים הצדדים את הפרויקט למגורים בעיר פארידאבאד בהודו לאור מחלוקות בין חברת הבת לבין השותף בנוגע לניהול החברה המשותפת. במהלך המסחר המנייה ירדה בכ-5.5%.

חברת אלוט הישראלית, שמפתחת מערכות לניתוח התנועה ברשתות תקשורת קווית וסלולרית, דיווחה הבוקר על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של 2011 ובהם מציגה גידול של 37% בהכנסותיה שהסתכמו ב-20.1 מיליון דולר. הרווח הנקי על בסיס GAAP (כללי החשבונאות המקובלים) הסתכם ברבעון השלישי ב-2.1 מיליון דולר המהווה גידול של 160% מהרבעון המקביל וגבוה ב-11% מצפיות האנליסטים המסקרים את המניה על פי בלומברג.

חברת טכנופלס מודיעה כי חברת הפורטפוליו מאזני שקל (37.5%) קיבלה הזמנה ראשונה בהיקף של 2 מיליון שקלים לאספקת מערכות שקילה דיגיטליות לעמדות Self Check Out של חברת Fujitsu היפנית, כשמערכות בהיקף של 1 מיליון שקלים יסופקו מיידית עד סוף שנת 2011. בתגובה המנייה זינקה בכ-6.25%.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully