וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות חידשה את איום השביתה הכללית במשק

חיים ביאור

2.11.2011 / 12:43

לאחר פגישה נוספת בין יו"ר ההסתדרות עופר עיני, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יובל שטייניץ בה לא הושגה הסכמה בנוגע לקליטת עובדי הקבלן חודש איום השביתה

ההסתדרות בראשות עופר עיני מחדשת את איומיה לקיים שביתה כללית המשק. היום הסתיימה ללא התקדמות ממשית פגישה נוספת שקיים עיני עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בהשתתפות שר האוצר, יובל שטייניץ.

בפגישה התברר שראש הממשלה אמנם מוכן להענות חלקית לדרישת ההסתדרות ולפיה עובדי קבלן המועסקים בשירות המדינה ייקלטו כעובדים ישירים, ואולם אנשי האוצר מתנגדים למהלך, ובמיוחד לדרישת ההסתדרות ולפיה תינתן עדיפות לעובדי ניקיון בעברתם למעמד של עובדים מן המניין. "עבורנו קליטת עובדי הניקיון, שהם החלשים ביותר כעובדים ישירים של המעסיק הוא בבחינת 'ייהרג ובל יעבור'", אמרו גורמים בהסתדרות.

באוצר מוכנים לקלוט מספר מוגבל של עובדי קבלן כעובדים ישירים של משרדי הממשלה והגופים האחרים של המגזר הציבורי, אך באוצר מתכוונים בכך לעובדים בעלי מקצועות בתחום המיחשוב או המזכירות ובשום אופן לא לעובדי ניקיון. "ניקיון אינו בליבת הפעילות שלנו ולכן אין הצדקה לצרף עובדים מתחום זה למצבת העובדים הקבועה", אומרים באוצר.

אם תממש ההסתדרות את איומה לקיים שביתה במשק, צפויים, בין היתר שיבושים בפעילות של התנועה האווירית והימית, תנועת הרכבות תיפסק, בתי החולים יפעלו במתכונת מצומצמת של שבתות, משרדי הממשלה והרשויות המקומיות יהיו סגורים לקהל ושיבושים יהיו גם בפעילות של מינהלות האוניברסיטאות ויתר מוסדות הציבור. תנועת האוטובוסים תפעל כסדרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully