וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי יום מסחר תנודתי: אחד העם נסגר ביציבות

ואדים סבידרסקי

2.11.2011 / 16:50

מגמת המדדים בבורסה התל אביבית השתנתה מספר פעמים במהלך היום על רקע המשבר המתמשך באירופה. מדדי ת"א 25 ו-100 ירדו ב-0.1% ואילו מדד נדל"ן 15 הוסיף 1.2% לערכו

המסחר בבורסת תל אביב נסגר ביציבות לאחר יום תנודתי במיוחד שבמהלכו התחלפה המגמה מספר פעמים. זאת על רקע דיווח כי קרן החילוץ של אירופה מתכננת לדחות הנפקת אג"ח וספקולציות אחרות סביב ניסיונות לחילוץ כלכלת יוון.

מימושים כבדים פקדו אמש את זירות המסחר בעולם בשל עיכוב תוכנית החילוץ של יוון והחלטת הממשלה במדינה לבצע משאל עם. כמו כן, עונת הדיווחים השלישית השנה בארה"ב בעיצומה וחברות ישראליות דואליות מפרסמות את תוצאותיהן העסקיות.

מדד ת"א 25 ירד ב-0.1% ומדד ת"א 100 נחלש ב-0.1% גם הוא. מדד בנקים ירד ב-0.7% ומדד נדל"ן 15 הוסיף 1.2% לערכו בניגוד למגמה. מניית טבע ריכזה מחזור מסחר הגבוה בתל אביב על רקע פרסום הדו"חות הכספיים.

ראש ממשלת יוון, ג'ורג' פפנדראו, העביר הבוקר מסר מרגיע באמצעות אימייל שנשלח מלשכתו לשרי הממשלה על רקע חוסר הוודאות הכלכלית והפוליטית במדינה. "משאל העם על תוכנית החילוץ האירופית יספק מנדט ויעביר מסר ברור ביוון ומחוצה לה בנוגע לחברותנו בגוש היורו", כתב לשרי ממשלתו, שהצביעו פה אחד בעד אימוץ התוכנית.

אחת מחברות הפרלמנט מהמפלגה הסוציאליסטית כבר הודיעה על הפסקת תמיכתה בממשלה ועל כוונתה לתמוך בקיום בחירות מוקדמות. בכך צימצמה את הרוב הדחוק של הסוציאליסטים בפרלמנט ל-152 מושבים מתוך 300. שליש מחברי המפלגה קראו להקמת ממשלת אחדות לאומית כדי להבטיח את יישום תוכנית החילוץ. בה בעת, שישה חברים בכירים במפלגה הסוציאליסטית קראו להתפטרותו של פפנדראו.

איילת ניר, כלכלנית מקרו מפסגות, מסבירה: "אירופה והעולם כולו מתפכחים מאשליית תוכנית החילוץ שאושרה בשבוע שעבר והביקוש לנכסים חסרי סיכון עלה. ראש ממשלת יוון מתקשה להסיק מה יותר גרוע: להישאר בגוש היורו, לקבל את תוכנית הסיוע ולקצץ שוב ושוב בתקציבים (עכשיו על הפרק בתמורה לקבלת התוכנית - קיצוץ בסקטור הציבורי) או להודיע על פשיטת רגל, לצאת מגוש היורו, לפחת את המטבע ולהתמודד עם משבר פיננסי חמור ועם מטבע מפוחת שיפגע בכושר הקנייה של המשק (יבוא), אך יתמוך ביצוא. אז הוא החליט להעביר את ההכרעה למי שיודע טוב ממנו - לציבור".

לקראת שעת הסגירה באחד העם, נפתח המסחר בוול סטריט בעליות שערים עד 1%.

טבע פרסמה דו"חותיה

ענקית התרופות הגנריות טבע פירסמה הבוקר את דו"חותיה הכספיים לרבעון השלישי של 2011. החברה דיווחה על גידול של 2.1% בהכנסותיה הרבעוניות לעומת הרבעון המקביל שהסתכמו בכ-4.34 מיליארד דולר. האנליסטים ציפו לגידול משמעותי יותר בהכנסות ל-4.52 מיליארד דולר, על פי ספקית מידע העסקי, בלומברג. בשורה התחתונה, הרווח הנקי המתואם ירד ב-6% בהשוואה לתקופה מקבילה והסתכם בכ-1.11 מיליארד דולר, המתורגם לרווח של כ-1.25 דולר למניה. קונסנזוס האנליסטים חזה רווח נקי של כ-1.09 מיליון דולר, כלומר 1.22 דולר למניה.

גיוון אימג'ינג דיווחה אמש על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי 2011. הכנסות החברה גדלו ב-16% ל-44.7 מיליון דולר, לעומת הרבעון המקביל. הרווח הנקי על בסיס non-GAAP הסתכם ב-5.3 מיליון דולר, או רווח של 0.17 דולר למניה, לעומת רווח נקי של 3.2 מיליון דולר, או 0.11 סנט למניה ברבעון המקביל.

חברת התוכנה מג'יק מקבוצת פורמולה מדווחת הבוקר על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של 2011. הכנסות החברה עמדו על 30 מיליון דולר ברבעון, עלייה של 34% לעומת הרבעון המקביל. בשורה התחתונה, זינק הרווח הנקי non-GAAP ב-60% לעומת הרבעון אשתקד, ל-4 מיליון דולר או 0.11 דולר למניה. הרווח התפעולי שמציגה מג'יק עומד על אותו שיעור.

חברת גליקומיינדס מדווחת היום על קבלת אישור משרד הפטנטים הישראלי לרישום פטנט עבור התהליך לביצוע האבחון המוקדם והניהול של מחלת הטרשת הנפוצה. בהתאם לאישור שהתקבל תחל גליקומיינדס, החל מהחודש, לשווק את הבדיקות לאבחון טרשת נפוצה בישראל בדגש לחולים ולרופאים הנוירולוגיים בישראל. המניה מגיבה בזינוק של כ-15%.

חברת פריגו החלה לשווק את הגרסה הגנרית ל-Elestat, תמיסה שאשר שמשת לטיפול במחלות עיניים אלרגיות. השווק החל לאחר שחברת PharmaForce , שותפתה של פריגו, קיבלה את אישור רשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) לשווק התרופה. המכירות של המוצר במחירי תרופת המקור הגיעו ל-30 מיליון דולר ב-13 החודשים האחרונים על פי נתוני סוכנות המחקר הרפואי Wolters Kluwer.

דירקטוריון השלד הבורסאי אלומות ספרינט אישר אמש את יציקת פעילות הביו-דיזל של חברת גלטן לתוכו. גלטן מתמחה בגידול והפקת שמן מצמח הג'אטורפה באפריקה בעבור התעשייה. העסקה משקפת שווי של כ-79 מיליון שקל לגלטן.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully