וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: עליות שערים, למרות הורדת תחזיות הצמיחה

רם עוזרי

2.11.2011 / 23:24

על אף הטלטלות באירופה וביוון ולמרות הורדת תחזיות הצמיחה של הבנק המרכזי, נרשמו בוול סטריט עליות שערים. מדד דאו ג'ונס עלה ב- 1.4%, S&P 500 הוסיף גם כן 1.4% לערכו

יום המסחר בבורסות ניו יורק הסתיים הערב בעליות שערים נאות, אחרי יום של מימושים גדולים אתמול, כאשר בן ברננקי, יו"ר הבנק הפדרלי בארה"ב, מפיח תקווה בקרב המשקיעים לתכניות עידוד נוספות בעתיד.

מדד דאו ג'ונס נסגר בעלייה של 1.4%, מדד S&P 500 הוסיף אף הוא לערכו 1.4% ו-נאסד"ק עלה ב-1%. המניות הישראליות נסחפו אף הן בזרם החיובי, כשמניית טבע מוסיפה 2.3% למרות הורדת תחזיות הרווח, גיוון מזנקת ב-4% ומג'יק מזנקת ב-11.6%.

הבנק הפדרלי פרסם את החלטת הריבית שלו, כאשר כצפוי, בשלב זה, נמנע הבנק מצעדים נוספים ולא מודיע על הרחבה כמותית נוספת. עם זאת, הבנק מכין את הקרקע להרחבה כמותית עתידית, כאשר הוא מוריד בחדות את התחזית לצמיחה הכלכלית שלו עבור השנה, ועבור 2012-2013. יו"ר הבנק ברננקי אמר עוד כי הוא מקווה כי אירופה תצליח למצוא פתרון שירגיע את השווקים ויפחית את הלחץ על הכלכלה האמריקאית.

על פי סקר של סוכנות הידיעות בלומברג, 69% מ-42 אנליסטים שהשתתפו בסקר מעריכים כי יושב ראש הפדרל ריזרב, בן ברננקי, יוציא לפועל בקרוב תכנית נוספת להרחבה כמותית, בפעם השלישית בתוך שלוש שנים. 36% מתוכם סבורים כי התכנית תיושם כבר ברבעון הראשון של 2012. הדגש הפעם, מעריכים בשוק, יהיה על רכישת אג"ח מגובות משכנתאות.

על רקע זה, יש מי שסבור כי הבנקים בארה"ב לא עשו מספיק בכדי להבטיח שיש בידיהם מספיק הון, ורצוי לחזור למערכת שבה יש הפרדה בין בנקאות השקעות לבנקאות קמעונאית, כך אמר אתמול ביל גרוס, מנהל קרן האג"ח הגדולה בעולם פימקו.

"האם יש לנו דוגמה טובה יותר כיום מאשר MF גלובל בנוגע לשילוב שני האספקטים האלה של הקצאת הון?" שאל גרוס בכנס של צ'רלס שוואב בסן פרנסיסקו.

MF גלובל, שלא היתה בנק אלא חברת מסחר בסחורות ונגזרים, שנוהלה על ידי ג'ון קורזין, הגישה ביום שני בקשה לפשיטת רגל לאחר שעסקה לרכישתה נכשלה.

גרוס הוסיף כי אף שבנקאים רבים אינם תומכים בהגדלת בסיס ההון של המגזר, המשקיעים צריכים מערכת בנקאית מושכת ומצוידת במספיק הון כדי להשיב את הביטחון במערכת. "לא עשינו את זה, עלינו לעשות זאת, ואנחנו מתקדמים, אך אנחנו צריכים להתקדם יותר", אמר.

עוד בארצות הברית, שוק העבודה רשם היום נתון מעודד. חברות אמריקאיות גייסו מספר גבוה מהצפוי של עובדים באוקטובר, על פי דו"ח חברת ההשמה. עם זאת, מספר הודעות הפיטורים בחברות עלה ב-13% בחודש שעבר, לפי חברת צ'לנג'ר גריי אנד כריסמס.

המגזר הפרטי הוסיף באוקטובר 110 אלף עובדים, לאחר שבספטמבר נוספו 116 אלף עובדים. אנליסטים צפו עלייה של 100 אלף משרות. עלייה בגיוסי החברות עשויה לסייע בצמצום האבטלה ובעידוד הצריכה הפרטית, המהווה 70% מהתמ"ג האמריקאי, אך בינתיים הקצב איטי מדי. "הגיוסים אינם מספקים על מנת להוריד את שיעור האבטלה", אמר לבלומברג שון אינקרמונה, כלכלן בכיר בחברת 4Cast, שוק העבודה עדיין בלחץ".

באירופה נמשכים המגעים בין ממשלת יוון וראשי האיחוד האירופי. ראש ממשלת יוון, יורגוס פפנדראו, העביר הבוקר מסר מרגיע באמצעות אי-מייל שנשלח מלשכתו לשרי הממשלה על רקע חוסר הוודאות הכלכלית והפוליטית במדינה. "משאל העם על תוכנית החילוץ האירופית יספק מנדט ויעביר מסר ברור ביוון ומחוצה לה בנוגע להשתתפותנו בגוש היורו", כתב לשרי ממשלתו, שהצביעו פה אחד בעד אימוץ התכנית. "הדילמה אינה ממשלה זו או אחרת", הוסיף פפנדראו, "הדילמה היא כן או לא להסכם החילוץ, כן או לא לאירופה, כן או לא לגוש היורו".

עוד השפיעו על המסחר בניו יורק, הדיווחים לפיהם הבנק המרכזי של אירופה רכש היום אג"ח ממשלתיות של איטליה וספרד. בעקבות המהלך, נפלו התשואות על האג"ח הממשלתיות של איטליה וספרד. התשואה על האג"ח הממשלתיות של איטליה לעשר שנים יורדת ב-0.08% ל-6.10%, והתשואה על האג"ח הממשלתיות של ספרד יורדת ב-0.04% ל-5.47%. אגב כך, קרן היציבות הפיננסית האירופית (EFSF), מנגנון החילוץ האירופי, דחתה הנפקת אג"ח בסך 3 מיליארד יורו (4.1 מיליארד דולר) שאמורה הייתה לממן את חילוצה של אירלנד. ההנפקה, אשר תוכננה להתקיים היום, נדחתה בשל התנודתיות בשווקים.

לאחר שנתיים בהן שרפה עשרות מיליוני דולרים, עברה אלווריון ברבעון הקודם לרווח של 1.5 מיליון דולר. עם פרסום דו"חות הרבעון השלישי, נראה כי אלווריון ממשיכה באותו הקו. החברה הציגה אמנם ירידה של 15% בהכנסות ל-47 מיליון דולר וירידה בפרמטרים החשבונאיים, אך עם זאת סיימה את הרבעון ברווח שתפעולי (NON-GAAP) של כ-900 אלף דולר - לעומת צפי להפסד בתחזיות האנליסטים, ולעומת הפסד מתואם של 5.7 מיליון דולר ברבעון המקביל.

ריטליקס רשמה רווח נקי מתואם (Non Gaap) של 7.7 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2011 כלומר 27 סנט למניה בדילול מלא, והיכתה את ממוצע תחזיות האנליסטים לרווח של 19.5 סנט למניה. הרווח החשבונאי של ריטליקס על פי כללי החשבונאות המקובלים בארה"ב (US Gaap) הסתכם ברבעון השלישי של 2011 ב-5.5 מיליון דולר, שהם 22 סנט למניה - כפול מממוצע תחזיות האנליסטים לרווח של 11 סנט למניה. הכנסותיה של ריטליקס, שמפתחת תוכנה ושירותים לרשתות קמעוניות, צמחו ב-16% ברבעון השלישי של 2011 בהשוואה לרבעון המקביל לו ב-2010 והסתכמו ב-61.6 מיליון דולר, גבוה מממוצע תחזיות האנליסטים להכנסות של 57.5 מיליון דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully