וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרפורמות באיטליה: לחץ להתפטרותו של ברלוסקוני

3.11.2011 / 15:31

בשבוע שעבר התחייב ראש ממשלת איטליה להשליט סדר בענייניה הפיננסיים של ארצו, וכעת בעקבות לחץ גובר מצד גרמניה וצרפת הכריזה הממשלה על חבילת רפורמות. בקואליציה מתנגדים

בשעה שמשבר החוב באירופה הולך ומחריף, גוברים הלחצים באיטליה להתפטרותו של ראש הממשלה, סילביו ברלוסקוני. שישה חברי פרלמנט שהיו נאמניו של ברלוסקוני קראו היום להתפטרות הממשלה על רקע אי ההסכמה לגבי הרפורמות הכלכליות.

המורדים, אשר שלושה מהם פרשו מהקואליציה של ברלוסקוני, כתבו לו מכתב שבו טענו כי איטליה צריכה "עידן פוליטי חדש וממשלה חדשה". ברלוסקוני דחה את הקריאות להתפטרותו ולהקמת ממשלת מעבר, ואמר כי האופציה היחידה היא קיום בחירות חדשות, מה שלדבריו יהיה לא אחראי בהתחשב במשבר.

ממשלת איטליה אישרה אמש חבילת רפורמות בעקבות הלחץ שהפעילו מנהיגי האיחוד האירופי על ראש הממשלה סילביו ברלוסקוני בשבוע האחרון.

הממשלה לא פירטה מהן הרפורמות שעליהן הוסכם, ורק מסרה כי היא אישרה "תוכנית שבה נכללים אמצעים שאליהם התייחס ראש הממשלה במכתבו לאיחוד האירופי" בשבוע שעבר. התוכנית תעבור לאישור הפרלמנט.

ברלוסקוני התחייב בשבוע שעבר להשליט סדר בענייניה הפיננסיים של איטליה לאחר שמנהיגי צרפת וגרמניה הפעילו עליו לחץ. ברלוסקוני התחייב, בין היתר, להעלאת גיל הפרישה ל-67 החל בשנת 2026, מכירת נכסים ממשלתיים ורפורמה בחוקי העבודה אשר תקל על מעסיקים לפטר עובדים - סעיף שמכעיס את איגודי העובדים באיטליה.

ברלוסקוני היה נחוש לאשר את התוכנית לפני פסגת ה-G20, אשר נפתחה היום בקאן שבריביירה הצרפתית לאחר שביום שלישי נרשמו ירידות בשוקי העולם, והבורסה האיטלקית רשמה את הנפילה החדה ביותר מאז המשבר הכלכלי העולמי באוקטובר 2008.

עדכון ראשון: 14:07

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully