וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט נסגר במגמה חיובית

שלי אפלברג

3.11.2011 / 23:40

העליות החדות בבורסות אירופה, השמועות על ביטול משאל העם ביוון והורדת הריבית באירופה הובילו לסגירה חיובית גם בארצות הברית. מדד דאו ג'ונס עלה ב-1.8%; נאסד"ק התחזק ב-2.2%

העליות החדות בבורסות אירופה, השמועות על ביטול משאל העם ביוון והורדת הריבית באירופה, גרמו למדדים בארצות הברית לפתוח את המסחר בעליות שערים חדות, אשר התמתנו במעט במהלך היום, כאשר המשקיעים פחדו כי משאל העם לא בוטל סופית. לאחר שבמהלך המסחר הובהר כי יוון לא תקיים את משאל העם, המדדים המשיכו להיסחר בירוק עד סגירה חיובית. דאו ג'ונס עלה ב-1.8%, S&P 500 טיפס ב-1.9% ונאסד"ק הוסיף לערכו כ-2.2%. החוזים על הנפט נסגרו בעליות של 1.7%, והזהב התחזק ב-2.2%. איגרות החוב של ארצות הברית ל-10 שנים נסגרו בתשואה של כ-2.06%.

תחילת המסחר הודיעו למשקיעים ברחבי העולם כי משאל העם ביוון בוטל, לאחר שראש ממשלת יוון, יורגוס פפנדראו, הודה כי יהיה זה בלתי אפשרי לקיימו. לדברי קוסטס ייטונס, חבר ותיק במפלגתו של פפנדראו, הסביר ראש הממשלה בישיבת השרים כי בלתי אפשרי לקיים את משאל העם, שכן יציאה מגוש היורו תסכן את עתידה של יוון.

לפני ההכרזה על ביטול משאל העם נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, וקנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, זימנו את ראש ממשלת יוון לקאן ערב ועידת ה-G20 והזהירו אותו כי לא יאשרו את השלב הבא בחילוצה של יוון עד לקיום משאל העם בדצמבר. שני המנהיגים אמרו כי המשאל נוגע בשאלה רחבה יותר ויכריע אם יוון תישאר בגוש היורו, ולא רק אם תקבל את חבילת החילוץ השנייה, בסך 130 מיליארד יורו כ- 179 מיליארד דולר, כאשר רוב הציבור ביוון מתנגד לקבלה.

בפסגת ה-G20 בקאן שבצרפת ידונו גם באפשרות לפרישתה של יוון מגוש היורו, המס החדש על עסקות פיננסיות.
תמיכה נוספת לעליות שמתרחשות בשווקי העולם היתה החלטת הבנק המרכזי של אירופה (ECB) אשר הפתיע היום את השווקים כאשר הוריד את הריבית, בתגובה להחרפה במשבר החוב באירופה. הריבית בגוש היורו הורדה ב-0.25% ל-1.25%. הורדת הריבית מרמה של 1.5% התבצעה על רקע עדויות לכך שגוש היורו מתקדם לכיוון של מיתון, כאשר סימני השאלה לגבי עתידה של יוון ועתיד גוש היורו מרחפים מעל.

מספר רב של נתונים פורסמו היום בארצות הברית והפתיעו לטובה. נתוני תביעות האבטלה הראשוניות הצביעו על כ-397 אלף תביעות אבטלה חדשות. מדובר במספר הנמוך מזה חמישה שבועות. זו גם הפעם השלישית מאז אפריל שהנתון שפורסם היה מתחת ל-400 אלף איש. האנליסטים היו מעודדים מהירידה במספר התביעות, אבל יראו שיפור בכלכלה ברגע שמדד זה ייפול מתחת ל-375 אלף איש.

יעילות הייצור לרבעון השלישי, שפורסמה אף היא לפני תחילת המסחר הצביעה על עלייה של 3.1%, בשעה שהצפי היה לעלייה של 2.8%. מדובר בזינוק חד יותר מהצפוי, לאחר ירידה רצופה ברבעון הראשון והשני.

הזמנות המפעלים לחודש ספטמבר היו צפויות לרדת ב-0.2% על פי התחזיות האנליסטים, אך עלו ב-0.3%. מדד מנהלי הרכש למגזר השירותים של ISM ירד ל-52.9 נקודות לעומת 53 בחודש שעבר. קריאה של המדד מעל ל-50 נקודות מסמנת התרחבות. תחזיות הכלכלנים בסקר של בלומברג היו להתרחבות לרמה של 53.5

BNP פאריבה, הבנק הגדול בצרפת, דיווח היום על ירידה של 72% ברווחיו הרבעוניים בשל הפסדים על אג"ח ממשלתיות של יוון ומדינות מוכות חוב נוספות באירופה.

הרווח הנקי של BNP פאריבה הסתכם ברבעון השלישי ב-541 מיליון יורו. הבנק ספג ברבעון השלישי מחיקה חד פעמית של 2.26 מיליארד יורו לפני מס על האג"ח היווניות שבהן החזיק.
אנליסטים שסוקרים את חברת סטארבקס מעריכים היום כי החברה תדווח על רווח של 36 סנט למניה והכנסות של 2.95 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של השנה.

חברת לינקדאין, שצפויה לפרסם את דוחותיה לרבעון השלישי אחרי שעות המסחר, צפויה לפי תחזיות האנליסטים להודיע על הפסד של 4 סנט למניה ועל הכנסות של 128 מיליון דולר. זה יהיה הרבעון השני בו מדווחת החברה מאז הונפקה בחודש מאי.
חברת גרופון אמורה להנפיק את מניותיה לראשונה לציבור המשקיעים בארצות הברית כאשר טווח המחירים של המניה ינוע בהנפקה 16 עד 18 דולר.

אדידס, ב.מ.וו , AIG אופטיבייס צפויות גם הן לפרסם היום את התוצאות לרבעון השלישי של השנה אחרי סגירת המסחר.

ישראליות בוול סטריט

נייס פירסמה היום את דו"חותיה לרבעון השלישי של 2011 ועקפה את תחזיות האנליסטים. נייס שוב עידכנה מעלה קלות את תחזיותיה להמשך 2011 לרווח של 2.05ל-2.09 דולרים למניה. הכנסות החברה (non-GAAP) ברבעון השלישי של 2011 הגיעו לשיא של 200.4 מיליון דולר, עלייה של 13.7% מהכנסות בסך 176.2 מיליון דולר מהרבעון המקביל.

קמטק, ספקית פתרונות אוטומטיים לשיפור תהליכי יצור והגדלת תשואה לתעשיות המוליכים למחצה והמעגלים המודפסים, פרסמה גם היא את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי. ההכנסה הרבעונית של החברה הסתכמה ב-29.9 מיליון דולר - צמיחה של 3% לעומת הרבעון הקודם וצמיחה של 24% לעומת הרבעון המקביל ב-2010.

שיעור הרווח הגולמי Non-GAAP שהציגה החברה עמד על 45.9% לעומת 45.8% ברבעון המקביל ב-2010; שיעור הרווח הגולמי GAAP לרבעון - 45.5% בשעה שהרווח התפעולי Non-GAAP הסתכם ברבעון השלישי ב-4.2 מיליון דולר לעומת רווח תפעולי Non-GAAP של 2.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

אלון USA נסחרה על רקע הדוח לרבעון השלישי שהציג רווח שיא של כ-92.5 מיליון דולר לעומת הפסד נקי של כ-9.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. למאזנים של החברה סייעו הכללת תוצאותיה של חברת Lion Oil, לצד עלייה חדה במרווחי הזיקוק באזור מפרץ מקסיקו.

בניטרול אירועים חד פעמיים, הרווח הנקי הסתכם בכ-88.8 מיליון דולר ברבעון. את תשעת החודשים הראשונים של 2011 סיימה דלק US עם רווח הנקי של כ- 164.3 מיליון דולר, לעומת הפסד של 9 מיליון דולר בתקופה המקבילה. בעקבות הרווחים תחלק דלק US לבעלי מניותיה בדצמבר הקרוב דיווידנד גבוה מן הרגיל בשווי של כ-12.6 מיליון דולר (כ-45 מיליון שקל).

הכנסותיה של דלק US זינקו ברבעון השלישי בכ-152%, לעומת הרבעון המקביל, לכ- 2.2 מיליארד דולר. החברה סיימה את ינואר-ספטמבר 2011 עם הכנסות של כ-5.2 מיליארד דולר - עלייה של 88% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
חברת סימטרון , ספקית פתרונות כוללים לתעשיית התבניות, מבלטים, כרסום וחריטה של חלקי מתכת, נסחרה על רקע הכרזתה היום על שיתוף פעולה עם ישקר, יצרנית כלי החיתוך.

טבע נסחרה בעליות על רקע הידיעה על ההסכם להקמת מיזם משותף לתרופות ללא מרשם עם פרוקטר אנד גמבל החברות חתמו היום בשוויץ על המיזם אשר יהיה בבעלות שווה ויפעל בכל השווקים למעט השוק הצפון אמריקאי.

חברת הביו-רפואה הישראלית, פלוריסטם PSTI דיווחה היום על תוצאות חיוביות בתום 12 חודשי מעקב אחר חולים שהשתתפו בשלב הראשון (PHASE I) של הניסוי הקליני בתאי PLX-PAD - טיפול בתאי גזע המופקים משליית אדם.

מהתוצאות עולה כי הניסוי עמד בכל היעדים שהוגדרו במסגרת הפרוטוקול הקליני שהוגש ל-FDA ולרשויות הגרמניות, הטיפול בטוח להזרקה בכל המינונים שנבדקו וכי יש לו פוטנציאל יעילות בריפוי החולים. החברה טוענת כי הצליחה להוכיח כי הזרקת תאי גזע מהשלייה ללא התאמה גנטית לא גורם לדחייה של המערכת החיסונית גם בהזרקה כפולה מאותו תורם, תאי גזע מהשלייה אינם גורמים לגידולים ממאירים וכי תאי השלייה הפחיתו את כמות הקטיעות והתמותה בקרב 55% מהלוקים במחלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully