וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוביני: גם ספרד ואיטליה יעזבו את גוש היורו

4.11.2011 / 10:20

הנביא הכלכלי מעריך כי מפולת גוש היורו לא תסתיים ביציאה של יוון ופורטוגל מהגוש, אלא שגם מדינות מרכזיות ביבשת ייאלצו לנטוש. לדבריו, "העסק פשוט יקרוס"

נבואות הזעם של נוריאל רוביני נמשכות. במסיבה שערך אמש בניו יורק ללקוחות חברת הייעוץ שלו, ביטא הכלכלן את התחזיות הקודרות שלו בנוגע למשבר החובות באירופה.

"בכל הקשור לאירופה, התחזית שלנו היא פסימית ביותר", ציטט "ביזנס אינסיידר" את רוביני. "קיים חשש אמיתי להתפרקות גוש היורו. לא רק יוון ופורטוגל בדרכן החוצה מהיורו, אלא גם ספרד ואיטליה", אמר רוביני. "ואם גם הן יעזבו, כל העסק פשוט יתפרק. ולכך יהיו השלכות מרחיקות לכת בעולם".

הבעיה העיקרית, לדברי רוביני, היא תזרימי ההון. גם אם אירופה תצליח להגיע לפיתרון בסוגיית החובות הכבדים של הבנקים, היא עדיין צריכה למצוא תשובה לצמיחה השלילית ולגירעון הלאומי של מדינות הפריפריה בגוש היורו.
רוביני טוען כי האסטרטגיה של קרן המטבע העולמית ושל גרמניה, השותפה החזקה ביותר בגוש היורו, היא להנשים את כלכלת יוון למשך השנה הקרובה כדי להציל את ספרד ואיטליה.

בעוד שנה, כשיהיה ברור שתוכנית הצנע היוונית אינה עובדת, אירופה תתן ליוון ליפול עד חדלות פירעון. עד אז יקוו בגוש היורו שהמצב בספרד ואיטליה ישתפר כך שלא יהיה צורך בצעדים דרמטיים להצילן, וגוש היורו יהיה יציב. אך רוביני, כהרגלו, סקפטי. הוא סבור כי יש רק אסטרטגיה אחת שיכולה לעבוד: רפורמות כלכליות במדינות הפריפריה תוך תמריצים פיסקליים והזרמת הון לשווקים כדי לעודד את הצריכה ולהניע מחדש את הכלכלות הקופאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully