וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה תרוויח 1.4 מיליארד בשנה מאישור טרכטנברג

צבי זרחיה ואורה קורן

4.11.2011 / 13:11

המלצות המס שאושרו בממשלה יוצרות תוספת הכנסות של 3.9 מיליארד שקל ב-2012, אך השינוי במיסוי העקיף משקף הוצאה של 2.5 מיליארד שקל בלבד. חברי ועדת הכספים דרשו מהאוצר הבהרות

פרק המיסוי בהמלצות ועדת טרכטנברג יוצר תוספת הכנסות בסך 3.9 מיליארד שקל, אך השינוי במיסוי העקיף, כמו ביטול ההעלאה המתוכננת בבלו על הדלק, מסתכם ב-2.5 מיליארד שקל בלבד - כך אמרו אתמול נציגי משרד האוצר בדיון בנוגע להפחתת נטל המס שנערך בוועדת הכספים. כלומר, אימוץ פרק המיסוי אמור להוסיף לקופת המדינה 1.4 מיליארד שקל.

משתתפים אחרים בדיון טענו כי גם לאחר שלאלה יתווספו הפחתות מכס בהיקף של כ-440 מיליון שקל בתחילת 2012, לא צפויות ההטבות להגיע להיקף תוספת ההכנסות. חברי הוועדה ביקשו ממשרד האוצר הבהרות בנוגע לחוסר האיזון בין ההוצאות להכנסות עד הדיון הבא, שאמור להיערך ביום שני.

הפער נובע, בין היתר, בשל החלטת משרד האוצר לדחות את הגדלת תשלומי המעסיקים לביטוח לאומי, שהיו אמורים לעלות לקופת המדינה כ-400 מיליון שקל בשנה. על דחיית ההעלאה הודיע שר האוצר יובל שטייניץ במפתיע ביום שבת, יום לפני הצבעת הממשלה על פרק המיסוי. לפי משרד האוצר, ההמלצה נדחתה בעקבות סיכום בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ליו"ר התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש. "העסקה קשרה בין ביטוח המס לביטוח לאומי לבין הורדת מכסים על מוצרי תעשייה", נמסר ממשרד האוצר.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), התייחס בדיון לנושא הורדת המכסים בהתאם להמלצות טרכטנברג. לדבריו, האוצר הסכים להביא לאישור ועדת הכספים את רשימת המוצרים שעליהם יוסר המכס כבר בתחילת 2012, כדי לוודא שאין להם ייצור מקביל בישראל. הבנה ברוח זו גובשה בין האוצר לתעשיינים ואושרה בממשלה.

הבאת הרשימה לאישור הוועדה אינה מחויבת על פי החוק, אך נועדה כדי למנוע אפשרות של הגשת התנגדויות על ידי חברי כנסת. מבחינת התעשיינים, מדובר במנגנון בקרה נוסף שימנע הפחתת מכס שתפגע ביצור מקומי.

תשובות לגבי הגדלת מענק מס הכנסה שלילי

גפני הבהיר כי ועדת הכספים החליטה כבר במאי 2011 להוריד את הבלו על הדלק ולעצור את הפחתת מס החברות, ולא היה צורך בהקמת ועדת טרכטנברג שתשוב להמלצות ועדת הכספים. לדבריו, מטרת הוועדה היא למצוא הכנסות נוספות לקופת המדינה, אך ללא פגיעה במעמד הביניים ובשכבות החלשות.

גפני דרש מאנשי האוצר לקבל תשובות לגבי הגדלת מענק מס הכנסה שלילי לזכאים ב-50%, ובנושא הדיור והריבית על המשכנתא. "הממשלה כמעט ולא התייחסה לדיור והמחאה הציבורית לא תיפסק אם לא יהיה פתרון לנושא הזה. אולי ראש הממשלה נתניהו מוביל היום בסקרים, אבל במזרח התיכון הכל יכול להתהפך בתוך דקות".

יו"ר התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, התריע מפגיעה באנשי העסקים: "הם אלה שמעסיקים את העובדים והם אלו שמצמיחים את המשק, אני רוצה להיות בטוח שנוחי דנקנר, ימשיך להשקיע בישראל, ושלא יירתע כי מנסים כל הזמן לפגוע בו כי הוא טייקון".

פרידה ישראלי, ממינהל הכנסות המדינה, הציגה את החלטת הממשלה האחרונה העוסקת בנושא מדיניות המיסוי ואמרה כי המס העליון ליחידים יהיה 48% ומס החברות יהיה 25%, שיחד עם המס על הדיווידנד מגיעים לסכום כמעט זהה, "המטרה היא למנוע את המצב שאנשים מקימים חברה כשמגיעים לרף מס מסוים, כדי לחסוך במס".

חברי הכנסת תקפו את ההחלטה ואמרו כי שוב הפגיעה היא במעמד הביניים. ח"כ רוחמה אברהם אמרה כי המדיניות הזו אינה נכונה ודווקא למעמד הביניים צריך להפחית את המס ולא להותירו כפי שהוא.

ישראלי הוסיפה כי "עד גיל שלוש, אין חינוך חינם, ולכן יעניקו לאבות מ-2012, על כל ילד עד גיל שלוש, שתי נקודות זיכוי נוספות, כך שסף המס עבורם יהיה 7,700 שקל בחודש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully