וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק פרטית תגביר התחרות בענף המלט?

צבי זרחיה

6.11.2011 / 9:59

על פי ההצעה שמגבשת ח"כ פאינה קירשנבאום יוטלו הגבלות על קשרים עסקיים בין קבוצות השייכות לאותה פירמידה בשוק המלט. המטרה העיקרית: הוזלת מחירי הבנייה

ח"כ פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו) מגבשת הצעת חוק פרטית להגברת התחרות בענף המלט, שתביא, לדבריה, להוזלת המלט - ובכך להוזלה בעלויות בנייה של דירות.

ההצעה המתגבשת תכלול הגבלות על קשרים עסקיים בין קבוצות השייכות לאותה הפירמידה בתחום המלט; הסרת חסמים ליבוא מלט; וכן חיזוק הרגולציה על גיבוש המחירים המוגשים לגוף המפקח על המחירים במשרד התמ"ת, כל עוד נשר נותרת מונופול.

בדיון שנערך בשבוע שעבר בוועדת הכספים טענה קירשנבאום כי טיפול במונופול בשוק המלט, הנשלט על ידי קבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, היה יכול לסייע בהורדת מחירי הדיור במידה רבה. לדבריה, "הממשלה בוחרת שוב להיטפל לחלשים. בכל הזדמנות שבה יכלו משרדי הממשלה להגביר את התחרות בשוק המלט על ידי יבוא או הכנסת מתחרים בינוניים - בחרה הממשלה להגן על נשר".

קירשנבאום הוסיפה כי "ועדת הריכוזיות לא מטפלת במה שבאמת דורש טיפול. אף אחד לא מדבר על הריכוזיות בענף המלט. אחת הסיבות המרכזיות לעליית מחירי הדיור בישראל היא התייקרות המלט, שאף שהוא מוצר בפיקוח מחירו עלה ב-52% בעשור האחרון, בעוד שבעולם מחירו דווקא ירד. הפרשי המחירים של מלט בין ישראל לשכנותיה מגיע עד 30%. איך ועדת הריכוזיות מסבירה את הנתונים האלה?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully