וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיעור העוברים את בחינת לשכת עורכי הדין - 50%

הילה רז

6.11.2011 / 15:56

לבחינת לשכת עורכי הדין האחרונה ניגשו כ-2,060 נבחנים שסיימו שנת התמחות בעריכת דין. על פי נתונים של חברות ההכנה עומד שיעור העוברים על 50% בלבד

נתונים ראשונים של חברת ההכנה לבחינות לשכת עורכי הדין מצביעים על כך ששיעור העוברים את הבחינה שנערכה ביום חמישי האחרון עומד על כ-50%. לבחינה ניגשו כ-2,060 נבחנים שסיימו שנת התמחות בעריכת דין.

מנתונים ראשונים שהגיעו לידי TheMarker, עולה כי הציון הממוצע של הבחינה הוא 64. כדי לעבור את מבחני הלשכה יש לקבל ציון של 65 ומעלה או להשיב על ארבעה מבין חמשת הפרקים של המבחן בציון של 20 נקודות ומעלה מבין 25 נקודות לכל פרק.

המשמעות של התוצאות הראשוניות הללו הוא שלראשונה מאז נערכים מבחני לשכת עורכי הדין במתכונתם הנוכחית אחוז העוברים את המבחן עלול להיות נמוך מ-50%. במועד המבחן של נובמבר אשתקד עמד אחוז המעבר על 70% מהנבחנים. מועד החורף של בחינות הלשכה נחשבים קשים יותר יחסית למועד האביב שבו עומדים בדרך כלל אחוזי המעבר על 80%-85%.

מיד לאחר שמסתיימת בחינת הלשכה משיבים עליה המומחים של חברת מחשבות וחברת ההשמה של לשכת עורכי הדין "המתמחה". החברות השונות מפרסמות את התשובות המוצעות על ידם באינטרנט והנבחנים יכולים להשוות את תשובותיהם עם תשובות המומחים ולהעריך את הציון שקיבלו. חברות ההכנה לבחינות הלשכה מרכזות בידיהן נתונים לגבי הציונים של הנבחנים שביצעו את הבדיקה דרכן.

מספר נבחנים עמם שוחחנו לאחר הבחינה אמרו כי נציגים של מחשבות העריכו כי אחוז הנכשלים לפי הבדיקות הראשוניות של החברה נמוך באופן משמעותי ביחס לאחוז העוברים מהשנים הקודמות ומוערך בכ-50%.

בוגר אוניברסיטה הגדיר את הבחינה "סיוט. למדתי המון, אני בוגר אוניברסיטה שעשה התמחות במשרד מעולה, למדתי לפי כל לוחות הזמנים של חברת הלימוד, קיבלתי במבחנים קודמים ציונים של 80 ומעלה, אבל הפעם היה קשה בטירוף. הבחינה היתה חריגה בקושי שלה".

נבחן אחר, בוגר המרכז הבינתחומי בהרצליה שכרגע חושש שלא עבר את הבחינה כינה את הבחינה "הזויה ולא חוקתית". לדבריו "יש פה פגיעה של המדינה, באמצעות אחד הגופים שלה, בחופש העיסוק של אלפי אנשים, רגע לפני שהם נכנסים לשוק. לא כך עושים הסדרה. זה לא תקין, לא צודק ולא הוגן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully