וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממחר: יופחתו קנסות היציאה בכל שוק התקשורת

רותי לוי

7.11.2011 / 14:48

לקוחות הטלוויזיה הרב ערוצית, הטלפוניה הבינלאומית, הטלפוניה הנייחת וספקי האינטרנט יוכלו לעבור לחברה אחרת תוך תשלום קנס אחיד של 8% מהחשבון החודשי בלבד

הקץ לקנסות המנופחים, החל ממחר יופחתו קנסות היציאה ללקוחות קיימים בכל שוק התקשורת ובין היתר בטלוויזיה הרב ערוצית, בספקי אינטרנט, בטלפוניה נייחת ובטלפוניה בינלאומית.

לקוחות פרטיים ולקוחות עסקיים המחזיקים בפחות מ-100 קווים ובחשבונית הנמוכה מ-5,000 שקל ויבקשו לסיים את התקשרותם עם כל אחת מחברות התקשורת ישלמו קנס מופחת שיחושב בצורה אחידה בענף: 8% מסכום החשבון החודשי הממוצע כפול מספר החודשים שנותרו לתקופת התחייבות.

תחשיב זהה נהוג בענף הסלולר כבר תשעה חודשים. כמו כן על כל חברות התקשורת נאסר פירעון מיידי של עסקת התשלומים עבור ציוד שרכש המנוי מהחברה.

הסדרת קנסות היציאה בשוק התקשורת הוא צעד משמעותי נוסף בפתיחת התחרות בענף. עד כה לא הוטלו על החברות שום מגבלות ברורות והן יצרו מנגנון קנסות עצמאי ויצירתי שהלם את צרכיהן.

כך למשל חברת HOT הנהיגה קנס יציאה במודל שנקרא החזר שווי הטבה. החברה הציעה תוכניות במחירים שונים המגלמים מחיר מבצע שלאחר הטבה. לדוגמא, כל חודש שילם הלקוח 280 שקל במקום 370 שקל, לקוח שנמצא בתקופת התחייבות נהנה לכאורה, מהטבה חודשית של 90 שקל שהלכה וגדלה מידי חודש.

אם הלקוח ביקש לעזוב את HOT לפני סיום ההתקשרות, החברה דרשה את כל "שווי ההטבה" שנצבר במשך חודשי המנוי. האבסורד הוא כי בשיטה זו הקנס תפח ככל שהלקוח התקרב לסיום תקופת ההתחייבות.

בדוגמא שהצגנו, מנוי שביקש לעזוב לאחר חצי שנה נדרש לשלם 540 שקל ואילו לקוח שביקש לעזוב לאחר שנה נדרש לשלם 1,080 שקל. עד תחילת השנה, כשעוד מותר היה לקבוע תקופת התחייבות ארוכה של 36 חודשים קנסות היציאה ב-HOT יכלו להגיע לסכומים עצומים של כ-3,000 שקל.

הצעד הראשון של החוק הנוכחי החל כבר לפני שלושה חודשים, לקוחות שהצטרפו לכל חברות התקשורת למעט שירותי סלולר לאחר ה-8 באוגוסט כבר נהנים מביטול מלא של קנסות היציאה דבר שמייתר את תקופת ההתחייבות בתוכניות החדשות.

מזה כשלושה חודשים החברות משווקות תוכנית ללא קנסות ועם "התחייבות הפוכה", לפיה הלקוח אינו מחויב לחברה אך החברה מחויבת לשמור על תעריף התוכנית ללקוח למשך 18 חודשים.

כל הרפורמות של כחלון | כל הזכויות שלכם בשוק התקשורת

•אוגוסט 2009 - מערך עיד"ן פלוס הושק בישראל. נכון להיום המערך משדר חמישה ערוצים: 1, 2, 3, 33 ו-99 אותם ניתן לקלוט ללא הצטרפות לחברות הכבלים, בקנייה חד פעמית של ממיר דיגיטלי בעלות של כ-400 שקל. הרחבת מגוון הערוצים ל-18 מתוכננת במהלך 2012.

•נובמבר 2009 - החלת הוראות ניתוק-זיקה. מנויים שרוכשים מכשיר מחוץ לחברות הסלולר זכאים להטבות זהות לאלה שרוכשים מכשירים בחברות הסלולריות.

•דצמבר 2010 - קיצור תקופת ההתחייבות בחברות הטלוויזיה הרב ערוצית. תקופת ההתחייבות המקסימאלית המותרת על פי חוק הינה 18 חודשים. עד אז הונהגו תקופות התחייבות של 36 חודשים.

•ינואר 2011 - הפחתת דמי הקישוריות בשיעור של 72% מ-25 אגורות לדקה ל-6.8 אגורות לדקה.

•ינואר 2011 - ביטול נעילת הסים - על חברות הסלולר נאסר למכור מכשירי סלולר נעולים, המיועדים לשימוש רק בכרטיסי ה- SIM של החברה עצמה והן חוייבו לפתוח ללא תשלום כל מכשיר סלולר שנמכר על ידן בעבר, כשהוא נעול לשימוש ברשת אחרת.

•פברואר 2011 - הפחתת קנסות היציאה בחברות הסלולר. קנס היציאה המופחת מחושב לפי 8% מסכום החשבון החודשי הממוצע במכפלת מספר החודשים שנותרו להתחייבות.

•מרץ 2011 - איסור פריעת תשלומים עבור מכשיר הסלולר בבת אחת. לאחר ההתנתקות הלקוח ימשיך לשלם את התשלומים על המכשיר ולא יחויב בתשלום חד פעמי גבוה ששימש כחסם יציאה משמעותי.

•אוגוסט 2011 - איפוס קנסות היציאה בשוק התקשורת ללקוחות חדשים שהצטרפו לשירותי הטלוויזיה הרב ערוצית, האינטרנט והטלפוניה הקווית לאחר ה-8 באוגוסט לא יחויבו בקנסות יציאה כלל.

•ספטמבר 2011 - החלת טופס נגישות לשירותים. הטופס החדש מאפשר ללקוח סלולר לבחור לאילו שירותי תוכן מכשיר הסלולר שלו יהיה פתוח (למשל: פאנטון, הצבעות SMS לתוכניות ריאליטי וכד'). ללא אישור מפורש בכתב של הלקוח כל השירותים יהיו סגורים כברירת מחדל.

•נובמבר 2011 - הפחתת קנסות היציאה ללקוחות קיימים - לקוחות הנמצאים בתקופת התחייבות והצטרפו לתוכנית לפני ה 8 באוגוסט 2011, זכאיים לקנסות יציאה מופחתים שיחושבו כנהוג בשוק הסלולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully