וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר באחד העם נסגר ביציבות שערים

ואדים סבידרסקי

7.11.2011 / 17:19

אחרי יום מסחר שהחל מאוחר עקב השביתה והתנהל בתנודתיות ננעלו השערים ביציבות. מדד ת"א 25 ננעל ללא שינוי ואילו מדד ת"א 100 ירד ב-0.2%

המסחר בבורסה מתנהל היום במתכונת חריגה מהשעה 11:00 עד 17:00 עקב השביתה במשק. גם היום נמשכה הטלטלה בשווקים ומדדי המניות שינו מגמה מספר פעמים במהלכו, על רקע התפתחויות סביב החוב של מדינות אירופה, בעיקר יוון ואיטליה וניסיונות לגבש פתרון לחילוץ הממשלות האלו מהמשבר.

מדד ת"א 25 נסגר ללא שינוי ומרוחק ב-17% מהשיא שנרשם באפריל האחרון. מדד ת"א 100 ירד ב-0.2%. מדד מניות הבנקים הוסיף 0.4% ומדד מניות הנדל"ן נסגר ללא שינוי.

לקראת שעת הסגירה בתל אביב, נפתח המסחר השבועי בוול סטריט ביציבות ושינויי שערים עד 0.2%.

בשוק הסולידי, מדד התל בונד , המכיל 20 אג"ח צמודות למדד המחירים לצרכן של החברות הגדולות במשק, מציג תשואה שנתית של 3.64%, המרוחקת ב-2.5% מהתשואה של אג"ח ממשלתיות אחרות. מדד התל בונד השקלי מציג תשואה שנתית של 5.2% ומרוחק ב-1.76% מהאג"ח השקלי ממשלתי.

בתוך כך, יוון מנסה להשיב את אמון המשקיעים ומנהיגי אירופה בהנהגתה, כאשר ראש ממשלת יוון, ג'ורג' פפנדראו, הודיע כי יתפטר, וסלל בכך את הדרך להקמת קואליציה רחבה שתוכל להעביר בפרלמנט את תוכנית החילוץ האירופית. במקביל, ראש ממשלת איטליה, סילביו ברלוסקוני, ינסה לגייס תמיכה בפרלמנט, ולנסות להשיב את האמון לאג"ח של איטליה.

במקביל, באיטליה יעמוד כוחו הפוליטי של סילביו ברלוסקוני לבחינה, כאשר הפרלמנט האיטלקי צריך להצביע מחר על דו"ח התקציב של 2010. כמה מחברי הקואליציה פרשו בשבוע שעבר, וגם בקרב חברי מפלגתו נשמעו קריאות להתפטרותו. שרי האוצר של גוש היורו ייפגשו היום בבריסל על מנת לעבוד על פרטי התכנית לחילוץ יוון, והגנה על יתר שוקי האג"ח של גוש היורו מבריחה המונית דומה של משקיעים.

בזירת המקרו המקומית, פורסם היום דו"ח ביצוע תקציב והכנסות המדינה ממסים באוקטובר. בפעילות מקומית נרשם לממשלה גירעון של כ-3.5 מיליארד שקל. בפעילותה בחו"ל נרשם גירעון של כ-0.5 מיליארד שקל. מתחילת השנה מסתכמת הפעילות התקציבית בגירעון של כ-14.1 מיליארד שקל, לעומת גירעון של כ-16.3 מיליארד בתקופה המקבילה אשתקד, המהווה כ-56% מתוך גירעון השנתי ל-2011 המתוכנן על פי התקציב המאושר בסך של 25.2 מיליארד שקל.

חברת גב ים פירסמה את הדו"חות הכספיים לרבעון השני. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של החברה ב-9 החודשים הראשונים של שנת 2011 הסתכם ב-141 מליון שקל, לעומת 145 מליון שקל בתקופה אשתקד.

מכתשים אגן, ספקית הפתרונות הגנריים להגנה על הצומח, שנמכרה לאחרונה לכמצ'יינה הסינית, דיווחה כי הכנסותיה ברבעון השלישי של 2011 הגיעו ל-638.5 מיליון דולר - עלייה של 19.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי הסתכם ב-10.1 מיליון דולר, בהשוואה להפסד של 56.2 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2010.

טכני טבע מנפיקה איגרות חוב בריבית קבועה לטווח של 2, 3, 5 ו-10 שנים בהיקף של 4 מיליארד דולר. האיגרות ידורגו ככל הנראה כ-A- על ידי S&P וב-A3 על ידי מודי'ס. תמורת ההנפקה תשמש את טבע לפירעון מוקדם של שתי סדרות איגרות חוב שהנפיקה חברת ספלון, שנרכשה על ידי טבע לפני שלושה שבועות תמורת 6.5 מיליארד דולר.

דלק השקעות תעניק הלוואה של 15.2 מיליון שקל ללא בטחונות לחברה הבת, גדות ביוכימיה . ההלוואה נושאת ריבית של 3.5% מעל הלייבור ונועדה לאפשר לגדות לעמוד בפירעון הקרן והריבית של אג"ח מסדרה י' שנפרעת היום. גדות ביוכימיה אמורה לפרוע את ההלוואה באוקטובר 2013.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully