וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנסות המעבר בתקשורת הופחתו: מי צריך לשלם וכמה?

החל מהבוקר יופחתו קנסות היציאה במעבר בין חברה לחברה בשוק התקשורת. מי צריך לשלם ומי לא? כמה? ומה לעשות עם ציוד שנקנה? מדריך לצרכן

קנסות היציאה בשוק התקשורת יופחתו החל מהבוקר (שלישי) בצורה משמעותית עם כניסתו לתוקף של החוק בנושא. המהלך, שנועד לפתח את התחרות בענף, ייאפשר ללקוחות לעבור ביתר קלות בין חברות הטלוויזיה, הטלפונים הקוויים והאינטרנט.

לקוחות אילו חברות יהנו מהחוק?

החוק תקף ללקוחות חברות הטלוויזיה בכבלים ובלוויין, ללקוחות הטלפונייה הנייחת, ללקוחות ספקי האינטרנט וללקוחות הטלפונייה הבינלאומית. החוק תקף לגבי לקוחות פרטיים ולקוחות עסקיים, המחזיקים בפחות מ-100 קווים ובחשבונית הנמוכה מ-5,000 שקל.

כמה אצטרך לשלם אם ברצוני לעבור חברה?

החוק החדש מגביל את גובה קנסות היציאה ל-8% מסכום החשבון החודשי הממוצע כפול מספר החודשים שנותרו לתקופת התחייבות. החשבון הממוצע מחושב על פי ששת החודשים הקודמים להתנתקות ומתייחס רק לשירותים שקיבל הלקוח מהחברה ולא על ציוד שנקנה ממנה.

מי לא יחוייב בקנס כלל?

לקוחות חדשים שהצטרפו לחברה החל מה-8 באוגוסט למעשה אינם נמצאים תחת תכנית התחייבות ולא ישלמו קנס יציאה.

מה לגבי ציוד שנרכש מהחברה?

לקוח שביצע עסקת תשלומים לרכישת מכשיר מהחברה (לדוגמה: ראוטר) ימשיך לשלם לחברה עבור המכשיר על פי תכנית התשלומים. יש לציין כי על החברה נאסר לשבור את העסקה ולפרוע את יתרת המחיר בתשלום אחד.

ומה לגבי לקוחות הסלולר?

אמש אישרה ועדת השרים לענייני חקיקה להגיש לקריאה ראשונה חוק בנושא שיזם ח"כ כרמל שאמה הכהן. שאמה הכהן אמר כי יפעל להגביל את תשלומי הקנסות שגובות חברות הסלולר על לקוחות יוצאים. חברות הסלולר מבצעות גבייה זו באמצעות דרישת תשלום גבוה על מכשירי הסלולר שברשות הלקוח כאשר זה מבקש לעבור לחברה אחרת..

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully