וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לפשרה? עובדים בהוסטלים ייקלטו כעובדי מדינה

שר האוצר יובל שטייניץ ויו"ר ההסתדרות עופר עיני נפגשו על פי הוראת בית הדין הארצי לעבודה וחידשו את המגעים בניסיון להגיע לפשרה בסוגיית עובדי הקבלן. "מסוגלים לגשר על הפערים"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

יום אחרי השביתה במשק חודשו היום (שלישי) המגעים בין משרד האוצר להסתדרות בניסיון להגיע לפשרה בעניין עובדי הקבלן. שר האוצר יובל שטייניץ ויו"ר ההסתדרות עופר עיני נפגשו בתל אביב ודנו בסוגייה. עם סיום הפגישה אמרו הצדדים כי היא התנהלה באווירה טובה. שטייניץ הודיע לעיני על החלטתו לקלוט את עובדי ההוסטלים המטפלים בניצולי השואה כעובדי מדינה. כמו כן הסכימו שר האוצר ויו"ר ההסתדרות על הצורך באכיפה משמעותית בכל הקשור לשמירה על זכויות העובדים בישראל. השניים הסכימו על הצורך במיגור תופעת הפרת זכויותיהם של העובדים החלשים, "מתוך כוונה להפוך את ישראל למדינה נאורה ומתקדמת המגינה על העובדים החלשים". עם זאת, נותרו בין הצדדים נקודות מחלוקת והוסכם כי הדרגים המקצועיים של ההסתדרות והאוצר, יחד עם נציגי לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים ומרכז השלטון המקומי יקיימו בימים הקרובים פגישות אינטנסיביות מתוך מטרה לגבש פתרונות מוסכמים.

במהלך הפגישה, שהתקיימה בבית ההסתדרות בתל אביב, אמר יו"ר ההסתדרות עופר עיני כי הפערים בין הצדדים עדיין גדולים. "המטרה שלנו להיכנס למשא ומתן אינטנסיבי, הצוותים ישבו וינסו לגשר על הפערים". לדברי עיני, "המטרה שלי בסופו של דבר להגיע להסדר עם האוצר בנוגע להעסקת עובדי קבלן במגזר הציבורי ולאחר מכן במגזר הפרטי. בית הדין יצר דינמיקה שהוא מזמן אותנו ליום חמישי לשמוע שיש התקדמות. אם רוצים להתקדם, צריך רצון טוב מצד שני הצדדים כדי להגיע להסכם".

עיני אמר כי הוא מתכוון להיות יצירתי במשא ומתן במטרה להגיע להסכמה רחבה. "השביתה היתה לא מטרה, היא היתה אמצעי ואני מקווה שברצון טוב של שני הצדדים נתנהל בצורה רצינית", אמר עיני. לדבריו, "דבר אחד אמר שר האוצר - יש קונצנזוס לגבי שני סעיפים: צריך לשפר את מצב העובדים ודבר שני ולא פחות חשוב - לעשות אכיפה יותר חזקה בישראל". עיני סיפר כי "נתקלנו בתופעות שעושקים את העובדים, לא משלמים להם לפי החוק והמדינה עמדה מנגד. אם אני רוצה לצטט את שר האוצר, הוא אמר כי הוא מוכן ללכת לאכיפה דרקונית. ננסה להבין את הבעיות אחד של השני זו המטרה של שנינו ואני מקווה שנשיג אותה".

שר האוצר יובל שטייניץ אמר בפגישה כי "אני מגיע לכאן מתוך הערכה להסתדרות וליושב ראש עיני. אני חושב שבמדינה מודרנית הגנה על זכויות עובדים זה דבר נכון ועיני עושה עבודה טובה מאוד". לדבריו, "הוכחנו בעבר שגם כשיש פערים לוקח זמן אבל אנחנו מסוגלים לגשר על פערים. עשינו זאת בעסקת החבילה במשק שסייעה לצאת מהמשבר. שילבנו ידיים אז, הגענו לפתרון למרות שהיו גם הרבה מחלוקות. עשינו זאת לפני שנה שהגענו להסכם שכר כולל במשק ואני בטוח שנצליח למצוא פתרון". שטייניץ המשיך ואמר כי "יש דבר ששנינו מסכימים עליו - יש צורך חיוני לדאוג לעובדי השירותים במגזר הציבורי. מקובל על שנינו שיש מצב של עוול וקיפוח במיוחד על עובדי השירותים וצריך לדאוג להם. מאחר ונקודת המוצא מקובלת על שני הצדדים אני מאמין שנמצא את הפתרון".

אתמול הורה בית הדין הארצי לעבודה כי השביתה הכללית שפרצה במשק תימשך עד השעה 10:00 בבוקר. לכן, הסתיימה השביתה הכללית לאחר ארבע שעות בלבד. בית הדין הורה לצדדים להמשיך ולקיים משא ומתן עד יום חמישי ואז לעדכן את בית הדין שוב בנעשה בהתקדמות. מההסתדרות נמסר כי אנשיה ימשיכו להיאבק למען עובדי הקבלן והם מקווים שיחול שינוי בעמדת האוצר בנושא. ממשרד האוצר נמסר כי הם "מכבדים את החלטת בית הדין ונפעל על פיה".

עוד בנושא:

שביתה קצרה, בלבול גדול: על השיבושים ברחבי הארץ
השביתה במשק הסתיימה, עדיין ייתכנו שיבושים
שביתה כללית במשק - עד להחלטה אחרת של בית הדין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully